172 207 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Är det någon som har en Z-Wave magnetkontakt som fungerar bra till Bridgen återkoppla med märke och modell. Har själv en Nexa magnetkontakt LMST-606 men Bridgen har dålig räckvidd. Fungerar jättebra bra med Tellstick avståndet är ca 12 meter från magnetkontakten till Bridgen samt en trävägg
Redigerat:
https://www.netonnet.se/art/hemhush...205704.9436/?gclid=CP6DmLrB6c4CFSHncgodJMwMJApetthu skrev:
Funkar bra. Räckvidd vet jag inte mycket om. Min är ca 7 meter ifrån
Hej.
Försöker få till en Notis när tvättmaskinen är klar då den står i källaren. Har ett uttag med energimätning och är inkluderad i mitt system och jag ser förbrukning med.
Skulle vilja att uttaget är konstant På med notis när värdet understiger 3watt, men kommer inte på hur jag skall göra denna automation? Någon som kan beskriva eller skärmdumpa?
Försöker få till en Notis när tvättmaskinen är klar då den står i källaren. Har ett uttag med energimätning och är inkluderad i mitt system och jag ser förbrukning med.
Skulle vilja att uttaget är konstant På med notis när värdet understiger 3watt, men kommer inte på hur jag skall göra denna automation? Någon som kan beskriva eller skärmdumpa?
Det går inte nuläget 😕
znobben skrev:Hej.
Kommer om någon/några uppdateringar enl supporten på Nexa!znobben skrev:Hej.
https://www.inet.se/kategori/890/433-mhz-z-wave/590/nexa
Nexas prylar verkar vara på väg ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nexas prylar verkar vara på väg ut.
Det jag är mest rädd för är väl att Nexa nu inte bryr sig om att mjukvaran i de "gamla" produkterna "lirar" dåligt med Bridgen utan hänvisar till att köpa dessa svindyra prylar som de har i sammarbete med Z-Wave....