Den finns inte med ??

Nobbe_1 skrev:
Titel: Ex. Det ringer på dörren

Händelse: Välj först enhet och välj då Ringklockan utanför dörren och sedan välj Tryckknapp och bock i Trycktes ned.

Kommandon: Om det t ex ska skickas en notis till din tfn, tända en lampa osv.

Skärmdump av en mobil enhetsinställningsmeny med alternativ för dimmer, temperatur, luftfuktighet och batterinivå.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kan du skärmdumpa vid dina händelser?
Nobbe_1 skrev:
Titel: Ex. Det ringer på dörren

Händelse: Välj först enhet och välj då Ringklockan utanför dörren och sedan välj Tryckknapp och bock i Trycktes ned.

Kommandon: Om det t ex ska skickas en notis till din tfn, tända en lampa osv.

MrPlow
Jag fick svaret att mina Nexabrytare var fulla och behövde tömmas när de inte gick att lägga till. Code switch funkar inte.

Är det någon som har en Z-Wave magnetkontakt som fungerar bra till Bridgen återkoppla med märke och modell. Har själv en Nexa magnetkontakt LMST-606 men Bridgen har dålig räckvidd. Fungerar jättebra bra med Tellstick avståndet är ca 12 meter från magnetkontakten till Bridgen samt en trävägg

Redigerat:
Telldus, billig och liten, ca 10m och på rn annan våning. Finns billigt på Netonnet

petthu skrev:
Är det någon som en Z-Wave magnetkontakt som fungerar bra till Bridgen återkoppla med märke och modell. Har själv en Nexa magnetkontakt LMST-606 men Bridgen har får dålig räckvidd. Fungerar jättebra bra Tellstick avståndet är ca 12 meter från magnetkontakten till Bridgen samt en trävägg
https://www.netonnet.se/art/hemhush...205704.9436/?gclid=CP6DmLrB6c4CFSHncgodJMwMJA

Funkar bra. Räckvidd vet jag inte mycket om. Min är ca 7 meter ifrån

Hej.

Försöker få till en Notis när tvättmaskinen är klar då den står i källaren. Har ett uttag med energimätning och är inkluderad i mitt system och jag ser förbrukning med.

Skulle vilja att uttaget är konstant På med notis när värdet understiger 3watt, men kommer inte på hur jag skall göra denna automation? Någon som kan beskriva eller skärmdumpa?

Det går inte nuläget 😕

znobben skrev:
Hej.

Försöker få till en Notis när tvättmaskinen är klar då den står i källaren. Har ett uttag med energimätning och är inkluderad i mitt system och jag ser förbrukning med.

Skulle vilja att uttaget är konstant På med notis när värdet understiger 3watt, men kommer inte på hur jag skall göra denna automation? Någon som kan beskriva eller skärmdumpa?

P
znobben skrev:
Hej.

Kommer om någon/några uppdateringar enl supporten på Nexa!

• Gilla
znobben
  • Laddar…
P
  • Gilla
petthu och 2 till
  • Laddar…
Lattjo att dom inte e med på Nexas hemsida

:x
Peter Öjergren skrev:
[länk]

[bild]

[bild]

Nexas prylar verkar vara på väg ut.

Den där ser klart ut att vara en re-branded Everspring enhet ...

Skärmklipp av Everspring AD147 Mini Dimmer Plug på en produktsida med specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Känns som så då priset för att vara en Nexa produkt ligger något högt.
Kostar väl att köpa in o branda om dom

TeroM skrev:
Den där ser klart ut att vara en re-branded Everspring enhet ...

[bild]

Det jag är mest rädd för är väl att Nexa nu inte bryr sig om att mjukvaran i de "gamla" produkterna "lirar" dåligt med Bridgen utan hänvisar till att köpa dessa svindyra prylar som de har i sammarbete med Z-Wave....:confused:

• Gilla
Denthu
  • Laddar…
Hittade även en termometer o z-wave i appen under fliken Produktkatalog.
Slutet på sida 5 och hela sida 6 o 7

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.