Någon som vet hur man rensar i aktivitetsloggen?

Nu när man testat så har man fått massa notiser, produkter som inte svarar eller som nu att en Flood Sensor som det står Läckage. Skulle vilja ta bort så att det inte finns massa röda notifieringar...

znobben skrev:
Någon som vet hur man rensar i aktivitetsloggen?

Nu när man testat så har man fått massa notiser, produkter som inte svarar eller som nu att en Flood Sensor som det står Läckage. Skulle vilja ta bort så att det inte finns massa röda notifieringar...
För mig försvinner notiserna när jag öppnar appen?

Eller menar du den röda texten på enheterna inne i appen? Då kan du ju ta bort de enheterna du inte längre använder? Eller så kommer den röda texten att försvinna när Flood Sensor rapporterar att det inte är läckage längre?

Eller är jag ute och cyklar?

Vad är räckvidden på Z-wave?
Jag har nu tyvärr blivit tvungen att ta fram min bridge som står fint placerat under trappen pga räckvidd.
Tempsensorn från Claes Ohlsson tappade oxå all kontakt.

Så det kanske är bridgen som har dålig räckvidd ?

Ja, sorry.

Jag menar den röda texten i Appen.

Testkörde mina flood sensors i kök och pannrum som är kopplat med Automatision med ett Flow stop på inkommande vatten. Allt fungerar, när jag tar ur flood sensors ur vattnet och torkar torrt, så slutar dessa att pipa, men den röda texten kvarstår ändå i Appen, att den detekterat Läckage med dag och tid. Väntar jag 1-2 dagar så kommer fortfarande denna röda text visas då det var sista gången sensorn hade någon detektering.

Skulle vilja "nollställa" detta.

Jag har även problem när man skall ställa in Push notis, där kan man välja ljud, och det står att ljudet kommer spelas upp 1 gång. Det spelas inte upp något ljud när jag väljer olika ljud, samt att det spelar ingen roll vilket ljud jag väljer för notis, det blir fortfarande samma ljud oavsett vad jag valt, någon med samma problem?

Vill ju gärna ha Alarm ljud för Brand och Vatten.

Norlen skrev:
För mig försvinner notiserna när jag öppnar appen?

Eller menar du den röda texten på enheterna inne i appen? Då kan du ju ta bort de enheterna du inte längre använder? Eller så kommer den röda texten att försvinna när Flood Sensor rapporterar att det inte är läckage längre?

Eller är jag ute och cyklar?

Mattias_Jo1 skrev:
Perfekt läge!

[bild]
Köpte min igår klockan 17. Snacka om dålig tajming ;(

Skysodan skrev:
Köpte min igår klockan 17. Snacka om dålig tajming ;(
Köp en ny med rabatten, och lämna tillbaka den nya mot gamla kvittot? :)

• Gilla
Mattias_Jo1 och 1 till
  • Laddar…
Jo tänkte så men verkar inte finnas många butiker som har den ;) men ska försöka imorgon.

znobben skrev:
Ja, sorry.

Jag menar den röda texten i Appen.

Testkörde mina flood sensors i kök och pannrum som är kopplat med Automatision med ett Flow stop på inkommande vatten. Allt fungerar, när jag tar ur flood sensors ur vattnet och torkar torrt, så slutar dessa att pipa, men den röda texten kvarstår ändå i Appen, att den detekterat Läckage med dag och tid. Väntar jag 1-2 dagar så kommer fortfarande denna röda text visas då det var sista gången sensorn hade någon detektering.

Skulle vilja "nollställa" detta.

Jag har även problem när man skall ställa in Push notis, där kan man välja ljud, och det står att ljudet kommer spelas upp 1 gång. Det spelas inte upp något ljud när jag väljer olika ljud, samt att det spelar ingen roll vilket ljud jag väljer för notis, det blir fortfarande samma ljud oavsett vad jag valt, någon med samma problem?

Vill ju gärna ha Alarm ljud för Brand och Vatten.
Ah, då är jag med. Vet tyvärr inte hur du gör det.

Ljudet har jag för mig att jag läste är en känd bugg som kommer lösas i en kommande version på appen.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Någon som beställt ?
Släpps idag enligt deras hemsida.

Peter Öjergren skrev:
[länk]

[bild]

[bild]

Nexas prylar verkar vara på väg ut.

Nån som vet om clasohlson har nån bra termometer som passar?

Eller ska man sattsa på nån annan som är bättre ifrån nått annat ställe?

Redigerat:
mattemaz skrev:
Eller ska man sattsar på nån annan som är bättre ifrån nått annat ställe?

Vilka temperaturgivare har Nexa Bridge stöd för?

Förutom de flesta märkena på Z-wave-sidan så har Nexa Bridge också stöd för två olika märken när det kommer till 433.92 MHz-protokollet. Dessa är som följer:
•Temperaturgivare/hygrometer från Clas Ohlson

Tänk på att du inte behöver inkludera eller lägga till någon av ovanstående utan de kommer att dyka upp automatiskt i din Nexa Bridge. Om det dyker upp en massa sensorer som du inte vet vilka de är måste du dölja dessa istället.

Om du har en temperaturgivare som du gärna ser att vi lägger in stöd för måste du kontakta oss med ett sådant önskemål. Om tillräckligt många kontaktar oss finns möjligheten att vi implementerar stöd för denna.

Var denna artikel till hjälp?

Har du fler frågor? Skicka en förfrågan

• Gilla
mattemaz
  • Laddar…
Fick rabatten retroaktivt ;) Claes Olsson hatten av.

Tillråga på allt funkar bridgen bra nu också. Tempgivarna esic verkar tappa efter nåt dygn dock

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.