172 200 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
@Skysodan
Testa att lägg in en fördröjning med 1.5 sekund efter detektering av magnetkontakten och innan kommando till brytaren.
Testa att lägg in en fördröjning med 1.5 sekund efter detektering av magnetkontakten och innan kommando till brytaren.
Redigerat:
Hmmm okay det funkade med 1,5 sec fördröjning! Tackar. Förstår inte varför men det gör så
Norlen jag tror att parametrarna på dina termostater där handlar om regulatorparametrar. Förmodligen PID. Du kanske kan hitta i manualen för termostaten? Om den reglerar bra så behöver du nog inte pilla.
Norlen jag tror att parametrarna på dina termostater där handlar om regulatorparametrar. Förmodligen PID. Du kanske kan hitta i manualen för termostaten? Om den reglerar bra så behöver du nog inte pilla.
Vet inte om ni kommit på det. Men man kan logga in via http på IP. Anv/lösen nexa/nexa. Väl därinne får man gå till ip/index.html och sen gå bakåt för att nå webgränsnittet. Verkar nämligen vara en bugg i den som hela tiden vill uppdatera till 3.2.
Jag har inte slagit på fjärrvärmen här hemma än, så får plugga på lite i instruktionsboken och se om jag fattar något.Skysodan skrev:
Försöker jag logga in på webbversionen så får jag meddelandet att jag måste uppdatera för att kunna gå vidare (men den säger inte till vilken version), när jag gör det så kommer jag in i webbversionen, men hittar ingen beta-uppdatering någonstans som ni pratar om.Skysodan skrev:
När jag efter det försöker starta mobilappen, så får jag meddelandet att jag måste uppdatera till den obligatoriska version 3.2. Och när jag gjort det så funkar mobilappen igen, men då funkar inte webbappen. :banghead:
Mmm webgränsnittet är nog inte fördug för release ännu. Går man till http://<ip>/index.html så omdirigeras man direkt till upgrade.html. Jag kan då i Safari trycka back o komma åt webgränsnittet.
Update till 3.8beta går ändå inte så inte värt besväret att leta sig dit
Update till 3.8beta går ändå inte så inte värt besväret att leta sig dit
Äsch, just nu är jag så frustrerad med min Bridge så måste ha något att göraSkysodan skrev:
Den har slutat reagera på mina Nexa magnetkontakter, trots att den ena inte är längre bort än 3 meter från centralen.
Igår tappade jag kontakten med Bridgen helt, trots att jag var på samma nätverk.
Flera gånger om dagen tappar Bridgen kontakt med molnet och sedan tar det 3-12 timmar innan den hittar tillbaka.
Suck!
Ahh surt! Min har gradvis börjat fungera bättre. Oklart varför. Tempsensorerna funkar dock sporadiskt.
Gjorde följande.
1 lång nw kabel iväg från router.
2. Låst mac adress och ip inroutern.
3. placerat nexan centralt på en vägg
Nu hackar jag magnetkontakten o bygger om den till låsavkänning istället.
Gjorde följande.
1 lång nw kabel iväg från router.
2. Låst mac adress och ip inroutern.
3. placerat nexan centralt på en vägg
Nu hackar jag magnetkontakten o bygger om den till låsavkänning istället.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder