Peter2400 skrev:
Jag kör vidare med min tellstick net som fungerar bra, tänker byta till bridgen om dom får den att fungera helt felfritt.
Verkar inte som om dom har hunnit testa bridgen innan den släpptes.
Jo, nog har den säkert testats till förbannelse, tycker den verkar väldigt felfri för att vara så pass nysläppt.
Att det finns några få buggar och ett helt gäng med förbättringar på gång känns naturligt.

Men jag skulle också säga att den i dag fungerar i princip felfritt.
Så är du sugen kan du nog beställa redan idag, eventuellt problem kommer ju lösa sig via mjukvaruuppdateringen i alla fall.
 
Daniel Nordborg skrev:
Min klarar sig till ett uthus på tomten, ca 35 meter bort utan problem.
Ja, då känns det ju som att det är något galet med switchen. Ska se vad Loh Electronics säger. :)
 
Jag tycker den ofta tappar uppkoppling utanför wifi
 
Norlen skrev:
Hur långt avstånd klarar Z-wave för er?

Jag monterade en ny brytare idag (Aeon Labs) som har problem med räckvidden trots att det inte är mer än 5 meter till Bridgen.

Har provat att flytta brytaren till en annan dosa med samma resultat, nu hänger den till och med utanför dosan och har fortfarande svårt att nå.
Pröva att reseta och ta bort den helt. Har funkat för mig när jag haft problem med. Vet inte med bridge dock.
 
MrPlow skrev:
Har fingret på avtryckaren... Ska jag beställa en Bridge?

Det här känns oroväckande... [länk]
Haha hur hittade du den sidan? Via någon meny? I så fall är det ju riktigt klantigt av dem (Fast fullt förståeligt, har lyckats göra liknande grejer nåååågra gånger :surprised: )

Men tror du kan va lugn, den där sidan är nog något de håller på att bygga på, så den är nog inte riktad ut mot vanliga besökare i dagsläget egentligen :p
 
Mick3 skrev:
Jag tycker den ofta tappar uppkoppling utanför wifi
Min har varit igång sedan lansering och aldrig tappat ngt.
 
Mick3 skrev:
Jag tycker den ofta tappar uppkoppling utanför wifi
Jag har stora problem med det. Nexa startade fjärrsupport på min Bridge i fredags för att kunna följa den under helgen, men har inte fått någon återkoppling idag, hoppas på morgondagen.

Flera gånger om dagen kopplas min bridge bort från molnet och dröjer flera timmar innan den ansluter igen.

Alla scheman, automationer och sånt fungerar ju ändå, men man vill ju ändå kunna starta appen på jobbet för att visa kollegorna hur smidigt det är, och få dem att halka ner i samma träsk (y) :p
 
  • Gilla
Mick3
  • Laddar…
Ett varningens ord...
Jag bytte uttag i switchen som den var kopplad till, en operation på 3 sekunder. Efter det slutade den att fungera. Har provat att återställa men den enda den hittar på nätverket har ett 192.168.1.29 ipnummer och min router kör 10.0.1... Det verkar som om nexan slutat fråga om ipnummer (via dhcp). Kanske nätverkskortet i den som är kasst men lik förbannat irriterande dålig standard.
Har bytt sladd, satt den direkt i routern och återställt den enligt alla konstens regler. Kopplade ur den från nätverket, gick in i routern och satte dhcp-minnet till 10 minuter, väntade 20 minuter. Satte igång appen och letade på nätverket utan att hitta något (hade ju inte kopplat in den än med vilje). Kopplade in den... och upp dyker en nexa bridge i appen... med ipnummer 192.168.1.29... jag säger bara VAR KOMMER DET NUMRET IFRÅN.
Den produkten är verkligen inte klar för försäljning. Dessutom kraschar appen vid massa olika menyval när man inte har någon bridge kopplad. Ingen felhantering här inte. Undermåligt är mitt betyg.
 
marzed skrev:
Ett varningens ord...
Jag bytte uttag i switchen som den var kopplad till, en operation på 3 sekunder. Efter det slutade den att fungera. Har provat att återställa men den enda den hittar på nätverket har ett 192.168.1.29 ipnummer och min router kör 10.0.1... Det verkar som om nexan slutat fråga om ipnummer (via dhcp). Kanske nätverkskortet i den som är kasst men lik förbannat irriterande dålig standard.
Har bytt sladd, satt den direkt i routern och återställt den enligt alla konstens regler. Kopplade ur den från nätverket, gick in i routern och satte dhcp-minnet till 10 minuter, väntade 20 minuter. Satte igång appen och letade på nätverket utan att hitta något (hade ju inte kopplat in den än med vilje). Kopplade in den... och upp dyker en nexa bridge i appen... med ipnummer 192.168.1.29... jag säger bara VAR KOMMER DET NUMRET IFRÅN.
Den produkten är verkligen inte klar för försäljning. Dessutom kraschar appen vid massa olika menyval när man inte har någon bridge kopplad. Ingen felhantering här inte. Undermåligt är mitt betyg.
Vad händer om du försöker ansluta till bridgen som hittas?
 
Peter2400 skrev:
Den väger 60% mer än vanliga Bridge och är svart!

[länk]
Men någon borde väl veta vad skillnaden är, om Nexa har bemödat sig att göra två helt olika hårdvaror
så borde väl den ena vara bättre än den andra?

Känns som väldigt blandade omdömen om hur stabil bridgen är, om det inte bara är
problem med mjukvaran så känns det säkrare att köpa när allt fungerar.
 
tuggar lite sen kraschade appen. Nu har jag låtit den vara urkopplad längre tid och nollställt den igen. Nu dyker den inte upp alls. Lamporna blinkar som de ska på nätverksuttaget samt på framsidan. så trist

edit:
den dök upp till slut men den går inte att koppla fortfarande. samma idiotiska ip som jag inte förstår var det kommer ifrån

Skärmdump av felmeddelande i app för att registrera Nexa Bridge med IP-adress och knapp "Jag förstår".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
marzed skrev:
tuggar lite sen kraschade appen. Nu har jag låtit den vara urkopplad längre tid och nollställt den igen. Nu dyker den inte upp alls. Lamporna blinkar som de ska på nätverksuttaget samt på framsidan. så trist

edit:
den dök upp till slut men den går inte att koppla fortfarande. samma idiotiska ip som jag inte förstår var det kommer ifrån

[bild]
Låter ju väldigt mysko :|
 
Igår fick jag en notis om uppdatering på en av telefonerna jag använder för att styra min Bridge. Men jag fick den bara på just den telefonen (som är den andra av tre telefoner/ipad jag kopplat till bridgen), och när jag öppnar appen får jag inte upp något om någon uppdatering, och versionen på min Bridge är fortfarande 3.2...

Någon som fått upp samma notis eller uppdaterat sin Bridge?

Skärmdump av en mobiltelefonnotis om tillgänglig uppdatering för Nexa Bridge.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ingen uppdatering i min telefon.


Norlen skrev:
Igår fick jag en notis om uppdatering på en av telefonerna jag använder för att styra min Bridge. Men jag fick den bara på just den telefonen (som är den andra av tre telefoner/ipad jag kopplat till bridgen), och när jag öppnar appen får jag inte upp något om någon uppdatering, och versionen på min Bridge är fortfarande 3.2...

Någon som fått upp samma notis eller uppdaterat sin Bridge?

[bild]
 
@Peter2400


Den enda skillnaden är att + har externa antenner och är riktat för proffisionellt bruk, dvs ut mot grossister, samt färg och design.

Peter2400 skrev:
Men någon borde väl veta vad skillnaden är, om Nexa har bemödat sig att göra två helt olika hårdvaror
så borde väl den ena vara bättre än den andra?

Känns som väldigt blandade omdömen om hur stabil bridgen är, om det inte bara är
problem med mjukvaran så känns det säkrare att köpa när allt fungerar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.