Scenario?!
Jag försöker lägga in ett scenario att när någon ringer på dörrklockan så ska jag få upp en notis i min tfn där det står att det ringer på ytterdörren och även ljudet "knack-knack"
Det enda jag lyckas med är att jag får upp tidsangivelse i aktivitetsloggen i appen men varken ljud eller notering skickas till tfn 😱
Handhavandefel säkert av mig pga kunskapsbrist?!
Jag får inte heller till det med att lägga till Magnetkontakt LMST-606 eller Trådlös Rörelsevakt LMDT-810 så det känns som jag gör något galet 👎🏻
Jag försöker lägga in ett scenario att när någon ringer på dörrklockan så ska jag få upp en notis i min tfn där det står att det ringer på ytterdörren och även ljudet "knack-knack"
Det enda jag lyckas med är att jag får upp tidsangivelse i aktivitetsloggen i appen men varken ljud eller notering skickas till tfn 😱
Jag får inte heller till det med att lägga till Magnetkontakt LMST-606 eller Trådlös Rörelsevakt LMDT-810 så det känns som jag gör något galet 👎🏻
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Hej!
Jag har lagt till att tempgivare ska pusha med signal. Det funkar bra. Enda jag kan gissa är att du glömt är att trycka på spara knappen ?
Jag har lagt till att tempgivare ska pusha med signal. Det funkar bra. Enda jag kan gissa är att du glömt är att trycka på spara knappen ?
Nobbe_1 skrev:Scenario?!
[bild]
[bild]
[bild]
[bild]
Hej,
Prova att göra en automation istället för ett scenario.
kan vara fel på det, men det funka för mig.
Dock får jag inte med Nexas egna ljud (trots att jag väljer knack-knack), utan bara iphones egna notissignaler.
Lycka till
Prova att göra en automation istället för ett scenario.
kan vara fel på det, men det funka för mig.
Dock får jag inte med Nexas egna ljud (trots att jag väljer knack-knack), utan bara iphones egna notissignaler.
Lycka till
Du har HELT rätt Denthu och jag har fått samma svar från NEXA:s support. Man ska göra detta i automation och inte i Scenarion Sedan har jag även ett svar till dig Denthu gällande Nexas egna ljud. Det är en bugg just nu vad det gäller ljuden men detta kommer att fixas till nästa uppdatering
Vad bra att du fick rätt på det.
Aha, då förklarar det ju varför ljuden inte hörs.
Jag fick också så svar från Nexa idag då jag felanmält att jag har ett moln uppe till vänster istället för wi-fi symbol när jag är uppkopplad på mitt hemmanätverk.
Dem hitta inga fel men det ska naturligtvis inte vara så, och att dem kommer ut med en uppdatering till appen nu i veckan som kanske löser det.
Aha, då förklarar det ju varför ljuden inte hörs.
Jag fick också så svar från Nexa idag då jag felanmält att jag har ett moln uppe till vänster istället för wi-fi symbol när jag är uppkopplad på mitt hemmanätverk.
Dem hitta inga fel men det ska naturligtvis inte vara så, och att dem kommer ut med en uppdatering till appen nu i veckan som kanske löser det.
Har fingret på avtryckaren... Ska jag beställa en Bridge?
Det här känns oroväckande... http://www.nexa.se/kompatibilitet
Det här känns oroväckande... http://www.nexa.se/kompatibilitet
Redigerat:
Jag tycker att den fungerar felfritt, inga som helst problem här. Körde själv tillstick innan och detta är ett stort lyft
Hur långt avstånd klarar Z-wave för er?
Jag monterade en ny brytare idag (Aeon Labs) som har problem med räckvidden trots att det inte är mer än 5 meter till Bridgen.
Har provat att flytta brytaren till en annan dosa med samma resultat, nu hänger den till och med utanför dosan och har fortfarande svårt att nå.
Jag monterade en ny brytare idag (Aeon Labs) som har problem med räckvidden trots att det inte är mer än 5 meter till Bridgen.
Har provat att flytta brytaren till en annan dosa med samma resultat, nu hänger den till och med utanför dosan och har fortfarande svårt att nå.
Min klarar sig till ett uthus på tomten, ca 35 meter bort utan problem.