Scenario?!

Jag försöker lägga in ett scenario att när någon ringer på dörrklockan så ska jag få upp en notis i min tfn där det står att det ringer på ytterdörren och även ljudet "knack-knack"

Det enda jag lyckas med är att jag får upp tidsangivelse i aktivitetsloggen i appen men varken ljud eller notering skickas till tfn 😱

Handhavandefel säkert av mig pga kunskapsbrist?!

Jag får inte heller till det med att lägga till Magnetkontakt LMST-606 eller Trådlös Rörelsevakt LMDT-810 så det känns som jag gör något galet 👎🏻
Smartphone-skärm med aktivitetslogg för en dörrklocka som visar flera händelser när ytterdörren trycktes ner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skärmdump av en app med ett scenarioredigeringsfönster för ett hemautomationssystem.
Skapa konto

Skärmdump av en smartphone som visar en notifieringsinställning för "Ringer på Ytterdörren" med ljudet "knack knack".
Skapa konto

Inställningsskärm för notiser på en smartphone med aktiverade alternativ för tillåtelse och ljud.
Skapa konto

Skärmdump av ett foruminlägg där en användare diskuterar energiförbrukningsdata för en bro.
Skapa konto

Tänkte att det kunde vara kul för er alla att veta..

• Gilla
mattemaz och 1 till
  • Laddar…
Hej!
Jag har lagt till att tempgivare ska pusha med signal. Det funkar bra. Enda jag kan gissa är att du glömt är att trycka på spara knappen ?

Nobbe_1 skrev:
Scenario?!

Jag försöker lägga in ett scenario att när någon ringer på dörrklockan så ska jag få upp en notis i min tfn där det står att det ringer på ytterdörren och även ljudet "knack-knack"

Det enda jag lyckas med är att jag får upp tidsangivelse i aktivitetsloggen i appen men varken ljud eller notering skickas till tfn 😱

Handhavandefel säkert av mig pga kunskapsbrist?!

Jag får inte heller till det med att lägga till Magnetkontakt LMST-606 eller Trådlös Rörelsevakt LMDT-810 så det känns som jag gör något galet 👎🏻
[bild]

[bild]

[bild]

[bild]

Om det vore bara det så hade jag varit glad 😱

Vad konstigt att det är så.
Nästan sä man vill köpa o prova.

Nån som har tempgivaren som Nexa rekommenderar ?
Min tappar signal hela tiden. Typ som att den slutar sända

Mobilskärm med temperaturavläsningsapp som visar 'Esic temp, kanal 0' med uppmätt värde på 24.0°C.
Skapa konto

Hej,
Prova att göra en automation istället för ett scenario.
kan vara fel på det, men det funka för mig.

Dock får jag inte med Nexas egna ljud (trots att jag väljer knack-knack), utan bara iphones egna notissignaler.

Lycka till :)

Du har HELT rätt Denthu och jag har fått samma svar från NEXA:s support. Man ska göra detta i automation och inte i Scenarion :surprised: Sedan har jag även ett svar till dig Denthu gällande Nexas egna ljud. Det är en bugg just nu vad det gäller ljuden men detta kommer att fixas till nästa uppdatering (y)

• Gilla
Denthu
  • Laddar…
Vad bra att du fick rätt på det. :)

Aha, då förklarar det ju varför ljuden inte hörs.
Jag fick också så svar från Nexa idag då jag felanmält att jag har ett moln uppe till vänster istället för wi-fi symbol när jag är uppkopplad på mitt hemmanätverk.
Dem hitta inga fel men det ska naturligtvis inte vara så, och att dem kommer ut med en uppdatering till appen nu i veckan som kanske löser det.

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
MrPlow
Redigerat:
MrPlow skrev:
Har fingret på avtryckaren... Ska jag beställa en Bridge?

Det här känns oroväckande... [länk]
Jag kör vidare med min tellstick net som fungerar bra, tänker byta till bridgen om dom får den att fungera helt felfritt.
Verkar inte som om dom har hunnit testa bridgen innan den släpptes.

Jag tycker att den fungerar felfritt, inga som helst problem här. Körde själv tillstick innan och detta är ett stort lyft

• Gilla
Mick3 och 1 till
  • Laddar…
MrPlow
Peter2400 skrev:
Jag kör vidare med min tellstick net som fungerar bra, tänker byta till bridgen om dom får den att fungera helt felfritt.
Verkar inte som om dom har hunnit testa bridgen innan den släpptes.
Borde man inte kunna köra dem parallellt?

• Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Hur långt avstånd klarar Z-wave för er?

Jag monterade en ny brytare idag (Aeon Labs) som har problem med räckvidden trots att det inte är mer än 5 meter till Bridgen.

Har provat att flytta brytaren till en annan dosa med samma resultat, nu hänger den till och med utanför dosan och har fortfarande svårt att nå.

Min klarar sig till ett uthus på tomten, ca 35 meter bort utan problem.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.