172 204 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Har du prövat att tömma minnena i 433 grejjerna? Jag hade strul med en massa som inte gick att lägga till. Sätt i den i vägguttaget o sen tryck på all off på fjärrkontrollen så nollställs denMrPlow skrev:Jag kan inte lägga till några 433 (Nexa System) grejor. Har provat med två olika generationers självlärande brytare. Samt en självlärande fjärrkontroll.
Nexa supporten svarade för ett par dagar: "Uhm, det låter konstigt. Vilket konto är du registrerad med så kan jag kolla om jag ser något konstigt."
Sen hör man som vanligt INGENTING från dem... Börjar bli duktigt trött på det här nu!
Ja men i den första versionen av mjukvara gick det inte. Efter uppdatering fungerar det men har du sammankopplade brandvarnare blir det bara en som visas. Vill du visa alla måste de vara för sig själva, alltså inte sammankopplade.PF80 skrev:
Men jag skulle ALDRIG använda brandvarnaren som larm via bridgen och verkligen lita på att den fungerar om det brinner.
Någon som vill köpa?
Jag ska köra alla brytare med z-wave plus. Och detta är inte en z-wave plus.
Funkar med Nexa.
Skicka PM
Pris 290:-
http://www.smartodesign.se/produkt/philio-z-wave-plugin-brytare-elmatare/#.WDK5mbV86Ec
Jag ska köra alla brytare med z-wave plus. Och detta är inte en z-wave plus.
Funkar med Nexa.
Skicka PM
Pris 290:-
http://www.smartodesign.se/produkt/philio-z-wave-plugin-brytare-elmatare/#.WDK5mbV86Ec
Redigerat:
Nej, det skulle jag inte heller lita på i dagsläget...däremot kul att testa. Jag har fått min bridge uppdaterad av Nexa support, kör version "5x" men den hittar inte brandvarnarna.LJA skrev:Ja men i den första versionen av mjukvara gick det inte. Efter uppdatering fungerar det men har du sammankopplade brandvarnare blir det bara en som visas. Vill du visa alla måste de vara för sig själva, alltså inte sammankopplade.
Men jag skulle ALDRIG använda brandvarnaren som larm via bridgen och verkligen lita på att den fungerar om det brinner.
Jag har börjat få problem med att min Bridge helt slutar svara. Det spelar ingen roll att jag är ansluten till samma nätverk. Det går inte att få kontakt med den.
Den slutar då också att köra de scheman och grejer som är inställda. enda lösningen hittils har varit att dra ut sladden och stoppa i den igen.... Segt! Den hänger sig ungefär en gång om dagen.
Den slutar då också att köra de scheman och grejer som är inställda. enda lösningen hittils har varit att dra ut sladden och stoppa i den igen.... Segt! Den hänger sig ungefär en gång om dagen.
Jag funderar på om det hade något att göra med att jag kopplade ett Fibaro-relä till nätverket. Jag minns inte om det var samtidigt som jag anslöt den som den började strula, eller om det var senare.Skysodan skrev:
Jag har en blandning av
Qubino
Fibaro
Aeon Labs
Nexa (433mhz)
Kanske kan vi hitta en gemensam nämnare för problemet?