Vad menar du då? En ny till dig?

• Gilla
MrPlow
  • Laddar…
MrPlow skrev:
Jag kan inte lägga till några 433 (Nexa System) grejor. Har provat med två olika generationers självlärande brytare. Samt en självlärande fjärrkontroll.

Nexa supporten svarade för ett par dagar: "Uhm, det låter konstigt. Vilket konto är du registrerad med så kan jag kolla om jag ser något konstigt."

Sen hör man som vanligt INGENTING från dem... Börjar bli duktigt trött på det här nu!
Har du prövat att tömma minnena i 433 grejjerna? Jag hade strul med en massa som inte gick att lägga till. Sätt i den i vägguttaget o sen tryck på all off på fjärrkontrollen så nollställs den

Någon som lyckats lägga till en Nexa brandvarnare (MTS-166/RF)?

För mig fungerade det på första försöket..

PF80 skrev:
Någon som lyckats lägga till en Nexa brandvarnare (MTS-166/RF)?
Ja men i den första versionen av mjukvara gick det inte. Efter uppdatering fungerar det men har du sammankopplade brandvarnare blir det bara en som visas. Vill du visa alla måste de vara för sig själva, alltså inte sammankopplade.

Men jag skulle ALDRIG använda brandvarnaren som larm via bridgen och verkligen lita på att den fungerar om det brinner.

LJA skrev:
Ja men i den första versionen av mjukvara gick det inte. Efter uppdatering fungerar det men har du sammankopplade brandvarnare blir det bara en som visas. Vill du visa alla måste de vara för sig själva, alltså inte sammankopplade.

Men jag skulle ALDRIG använda brandvarnaren som larm via bridgen och verkligen lita på att den fungerar om det brinner.
Nej, det skulle jag inte heller lita på i dagsläget...däremot kul att testa. Jag har fått min bridge uppdaterad av Nexa support, kör version "5x" men den hittar inte brandvarnarna.

Fast piper inte brandvarnaren i sig också?

om inte så är det ju helkass..

Skysodan skrev:
Fast piper inte brandvarnaren i sig också?

om inte så är det ju helkass..
Jo, brandvarnaren tjuter och fungerar som den ska, men inte kopplingen till bridgen.

Jag har börjat få problem med att min Bridge helt slutar svara. Det spelar ingen roll att jag är ansluten till samma nätverk. Det går inte att få kontakt med den.

Den slutar då också att köra de scheman och grejer som är inställda. enda lösningen hittils har varit att dra ut sladden och stoppa i den igen.... Segt! Den hänger sig ungefär en gång om dagen.

Men fungerar den efter att du startat om den?

matteburk skrev:
Men fungerar den efter att du startat om den?
Japp, då funkar den fint!

Jag kör även Version 5x för info.

på samma sätt för mig!

Skysodan skrev:
på samma sätt för mig!
Jag funderar på om det hade något att göra med att jag kopplade ett Fibaro-relä till nätverket. Jag minns inte om det var samtidigt som jag anslöt den som den började strula, eller om det var senare.

Jag har en blandning av
Qubino
Fibaro
Aeon Labs
Nexa (433mhz)

Kanske kan vi hitta en gemensam nämnare för problemet?

PF80 skrev:
Nej, det skulle jag inte heller lita på i dagsläget...däremot kul att testa. Jag har fått min bridge uppdaterad av Nexa support, kör version "5x" men den hittar inte brandvarnarna.
Min Hittar brandvarnarna men o de sparas men de syns inte (5x)...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.