172 125 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Alla väntar väl på nästa uppgradering ...
Men, så länge jag inte kopplar in fibaro rörelsesensorn så funkar det mesta jag har.
WRR-1, har tyvärr ingen hjälp där, såg att den inte är kompatibel med Nexa Gateway, kanske inte med Bridge heller då?
Men, så länge jag inte kopplar in fibaro rörelsesensorn så funkar det mesta jag har.
WRR-1, har tyvärr ingen hjälp där, såg att den inte är kompatibel med Nexa Gateway, kanske inte med Bridge heller då?
Kan meddela att efter att ha fått senaste firmwaren installerad så fungerar det utmärkt att lägga till dörrsensorerna (lmst-606) som jag tidigare skrivit inte gick att lägga till.
Min första bridge va okontaktbar..
Min andra funkade igår perfekt att lägga till 5st nexa ad146 dimmers o gjorde scenarier etc.
De funkade imorse men sen kl12 idag har Bridgen ingen kontakt med enheterna.
Det enda jag under förmiddagen va att lägga till system nexagrejjer (som fungerar fortfarande)
Ser att fler haft samma problem. Hur har ni löst det?
Har prövat att starta om allt.....
/Mattias
Min andra funkade igår perfekt att lägga till 5st nexa ad146 dimmers o gjorde scenarier etc.
De funkade imorse men sen kl12 idag har Bridgen ingen kontakt med enheterna.
Det enda jag under förmiddagen va att lägga till system nexagrejjer (som fungerar fortfarande)
Ser att fler haft samma problem. Hur har ni löst det?
Har prövat att starta om allt.....
/Mattias
HejTeroM skrev:
Hur gjorde du för att få allt att fungera igen? Har samma strul med 5 nexa ad146 plus lite system nexa inkopplat. sytem nekat funkar men zwavegrejjorna har försvunnit helt plötsligt .Exkluderade o Inkluderade du alla igen lr ?