Har försökt få svar från supporten vilken port den använder men fick inget bra svar. Ska den vara nåbar utifrån måste den ju gå via någon port. Kanske port 80. Testa stäng av din firewall temporärt o se.

Tråkigt inlägg men. Idag fabriksåterställde jag bridgen och lämna tillbaks den till classe. Inga frågor, de har bra kundservice. Nu får det kanske bli ngt annat...

Nexa Z-wave dimmer.....

då man dimrar upp.... sen släpper o vill dimra ner, då fortsätter den dimra upp till Max för att sedan dimra ner.
Med vanliga tryckdimmrar så vänder den ju direkt o dimrar ner.

Nån annan som upplever det ?

MrPlow
Mitt problem löstes (utan kundservices hjälp) genom att installera om appen i telefonen.

Finns det NÅGON som får WRR-1 att fungera mot Nexa Bridge?

Det verkar som luften gått ur alla här på forumet. Har ni gett upp eller fungerar allt(?)

Alla väntar väl på nästa uppgradering ...

Men, så länge jag inte kopplar in fibaro rörelsesensorn så funkar det mesta jag har.

WRR-1, har tyvärr ingen hjälp där, såg att den inte är kompatibel med Nexa Gateway, kanske inte med Bridge heller då?

Kan meddela att efter att ha fått senaste firmwaren installerad så fungerar det utmärkt att lägga till dörrsensorerna (lmst-606) som jag tidigare skrivit inte gick att lägga till.

• Gilla
matteburk
  • Laddar…
Min första bridge va okontaktbar..
Min andra funkade igår perfekt att lägga till 5st nexa ad146 dimmers o gjorde scenarier etc.
De funkade imorse men sen kl12 idag har Bridgen ingen kontakt med enheterna.

Det enda jag under förmiddagen va att lägga till system nexagrejjer (som fungerar fortfarande)

Ser att fler haft samma problem. Hur har ni löst det?
Har prövat att starta om allt.....

/Mattias

TeroM skrev:
Beror nog på tillverkaren. Kan tänka mig att Nexa, som är ett mindre bolag, måste få ut prylen på marknaden för att tacka utvecklingskostnader.

I ärligheten namn, sen jag kom fram till att fibarogivaren slår ut bridgen så funkar allt ok men det är inte en färdig produkt än.
Hej
Hur gjorde du för att få allt att fungera igen? Har samma strul med 5 nexa ad146 plus lite system nexa inkopplat. sytem nekat funkar men zwavegrejjorna har försvunnit helt plötsligt .Exkluderade o Inkluderade du alla igen lr ?

Jag fick notis idag omm uppdatering. Har inte hunnit kolla vad, vem, när, varför

Vilken firmware?????

matteburk skrev:
Vilken firmware?????
Har inte uppdaterat. Vågar inte. Har varit allt annan än smärtfritt köp. Pallar inte strula mer

Förstår det... men kör du 3.2 nu? Fungerar ditt zwave nu Mao? Min har tappat alla zwave... kör 3.2...

Tror 3.2 ja.

Har inte aktivt uppdaterat men nu står det version 5

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.