172 302 läst · 951 svar
172k läst
951 svar
Nexa Bridge
Eftersom de inte svarar på mail (som jag skickade från appen) så antar jag att de inte vill hjälpa.
Har bett m.nu om en ny bridge.
Får se vad de svarar om jag ska gå vidare direkt till nästa instans.
Orkar inte bråka längre, nu kör jag racet med mina rättigheter som jag har ganska bra koll på.
Har bett m.nu om en ny bridge.
Får se vad de svarar om jag ska gå vidare direkt till nästa instans.
Orkar inte bråka längre, nu kör jag racet med mina rättigheter som jag har ganska bra koll på.
Tog kontakt med supporten idag för att få hjälp. Vilken utsökt bra och responsiv support!! Tack Sebastian.Stingray468 skrev:
Jag antar att Sebastian läser här eftersom ni skriver så. Att han sitter ensam som utvecklare är beklagligt. Jag tror att han postade en platsannons i en grupp som vi båda är med i på facebook för ett halvår sedan el så. Pga vilken fb-grupp det är ska jag låta bli att spy galla just nu. Men som systemutvecklare själv, slås jag av häpnad gång på gång. Jag skulle INTE sätta mitt namn på den mjukvaran
Vi har ju rätt många sidor sedan konstaterat att det inte är en färdig produkt än. Istället för att spy galla vore det bättre med väldokumenterad feedback till Nexa så att produkten blir vad vi alla hoppas på.
Jag sammanställde ett flertal fel och buggar i appen, som jag skickade till Sebastian och flera av dessa blev fixade i senaste app uppdateringen. Jag skulle tro att han gör så gott han kan med som det verkar, väldigt begränsade resurser.
Jag sammanställde ett flertal fel och buggar i appen, som jag skickade till Sebastian och flera av dessa blev fixade i senaste app uppdateringen. Jag skulle tro att han gör så gott han kan med som det verkar, väldigt begränsade resurser.
Jag tror jag har hittat "lösningen" till att min bridge kopplar ner hela tiden,
Med en mammaledig sambo som säger att våran Sonos som är på hela dagarna kopplar ner ca 5 ggr om dagen, men kopplar upp av sig själv & fortsätter att spela musik.
Avbrottet kan vara ca 10-20 sek per nedkopplingstilfälle.
Då måste ju även Bridge koppla ner, men den verkar inte koppla upp av sig själv utan att man startar om bridgen, vilket man måste göra fysiskt med att dra ut kontakten ur uttaget.
För som nån sa tidigare så fanns det en knapp i appen där man kunde starta om bridgen, men är nu borta.
Då kunde man iaf starta om hemma via appen utan app behöva dra ut sladden.
Ni som har koll.... borde inte Bridgen koppla upp igen om den får internet anslutning ?
Med en mammaledig sambo som säger att våran Sonos som är på hela dagarna kopplar ner ca 5 ggr om dagen, men kopplar upp av sig själv & fortsätter att spela musik.
Avbrottet kan vara ca 10-20 sek per nedkopplingstilfälle.
Då måste ju även Bridge koppla ner, men den verkar inte koppla upp av sig själv utan att man startar om bridgen, vilket man måste göra fysiskt med att dra ut kontakten ur uttaget.
För som nån sa tidigare så fanns det en knapp i appen där man kunde starta om bridgen, men är nu borta.
Då kunde man iaf starta om hemma via appen utan app behöva dra ut sladden.
Ni som har koll.... borde inte Bridgen koppla upp igen om den får internet anslutning ?
Ja jag orkar snart inte mer, varje kväll är det samma sak, scenariot för solnedgång går igång och den börjar tända lamporna, alla på 433mhz tänds utan problem och rapporteras i aktivitetsloggen medans det varierar lite vilka som tänds utav z-wavemottagarna. Kollar jag i appen så står vissa kvar på noll fast att dom är tända. Tänder jag nu manuellt någon av dom som inte tänds så tänder den och ändrar status i appen för att sedan ändra status till av igen, och kollar jag i aktivitetsloggen så rapporteras här inte tillslagen av z-waveenheterna som inte har svarat. Nu verkar alltså bridgen ha låst sig och efter en omstart så fungerar det en stund igen. Det lustiga är ju att den verkar ha låst sig då den inte tar emot kommandona i aktivitetsloggen medans den fortfarande kan kontrollera enheterna lite sporadiskt. Vad gäller alternativet att starta om enheten från appen så säger Sebastian att det snart kommer tillbaka.