Drygt! Har ännu bara 433Mhz och de funkar faktiskt helt okay.
 
Bara för det dog min under en period idag.... fick en 5x beta av Nexa... men nu nedgraderade sambon med sin icke updaterade app ;(
 
Jag har reklamerat min nu. Mest för att nexa behagar att inte svara. Sjukt sämsta servicen jag någonsin stött på
 
Har du sökt hjälp via supportfunktionen i appen? Tror det är så att de typ har en utvecklare som gör allt.
 
Eftersom de inte svarar på mail (som jag skickade från appen) så antar jag att de inte vill hjälpa.
Har bett m.nu om en ny bridge.
Får se vad de svarar om jag ska gå vidare direkt till nästa instans.
Orkar inte bråka längre, nu kör jag racet med mina rättigheter som jag har ganska bra koll på.
 
  • Gilla
Skysodan
  • Laddar…
Stingray468 skrev:
Efter att nyfiket ha surfat in på bridgen via webbläsare och då blivit tvungen att uppgradera, har jag nu lyckats få tillbaka allt, utom att apparna säger "dags att uppgradera till 3.2" var evigaste gång.... Kan man få bort det?! Så himla irriterande.

//Lasse
Tog kontakt med supporten idag för att få hjälp. Vilken utsökt bra och responsiv support!! Tack Sebastian. (y)
 
Jag har också fått bra support
 
Jag antar att Sebastian läser här eftersom ni skriver så. Att han sitter ensam som utvecklare är beklagligt. Jag tror att han postade en platsannons i en grupp som vi båda är med i på facebook för ett halvår sedan el så. Pga vilken fb-grupp det är ska jag låta bli att spy galla just nu. Men som systemutvecklare själv, slås jag av häpnad gång på gång. Jag skulle INTE sätta mitt namn på den mjukvaran
 
Agil utveckling ;)
 
At its worst
 
Vi har ju rätt många sidor sedan konstaterat att det inte är en färdig produkt än. Istället för att spy galla vore det bättre med väldokumenterad feedback till Nexa så att produkten blir vad vi alla hoppas på.

Jag sammanställde ett flertal fel och buggar i appen, som jag skickade till Sebastian och flera av dessa blev fixade i senaste app uppdateringen. Jag skulle tro att han gör så gott han kan med som det verkar, väldigt begränsade resurser.
 
  • Gilla
Skysodan
  • Laddar…
Jag tror jag har hittat "lösningen" till att min bridge kopplar ner hela tiden,
Med en mammaledig sambo som säger att våran Sonos som är på hela dagarna kopplar ner ca 5 ggr om dagen, men kopplar upp av sig själv & fortsätter att spela musik.
Avbrottet kan vara ca 10-20 sek per nedkopplingstilfälle.

Då måste ju även Bridge koppla ner, men den verkar inte koppla upp av sig själv utan att man startar om bridgen, vilket man måste göra fysiskt med att dra ut kontakten ur uttaget.

För som nån sa tidigare så fanns det en knapp i appen där man kunde starta om bridgen, men är nu borta.
Då kunde man iaf starta om hemma via appen utan app behöva dra ut sladden.

Ni som har koll.... borde inte Bridgen koppla upp igen om den får internet anslutning ?
 
  • Gilla
Skysodan
  • Laddar…
Min tappar också nu
 
Ja jag orkar snart inte mer, varje kväll är det samma sak, scenariot för solnedgång går igång och den börjar tända lamporna, alla på 433mhz tänds utan problem och rapporteras i aktivitetsloggen medans det varierar lite vilka som tänds utav z-wavemottagarna. Kollar jag i appen så står vissa kvar på noll fast att dom är tända. Tänder jag nu manuellt någon av dom som inte tänds så tänder den och ändrar status i appen för att sedan ändra status till av igen, och kollar jag i aktivitetsloggen så rapporteras här inte tillslagen av z-waveenheterna som inte har svarat. Nu verkar alltså bridgen ha låst sig och efter en omstart så fungerar det en stund igen. Det lustiga är ju att den verkar ha låst sig då den inte tar emot kommandona i aktivitetsloggen medans den fortfarande kan kontrollera enheterna lite sporadiskt. Vad gäller alternativet att starta om enheten från appen så säger Sebastian att det snart kommer tillbaka.
 
  • Gilla
Skysodan
  • Laddar…
Daniel... du får invänta en nyare version ;) Klart att det är samma sak varje kväll du köra en buggig mjukvara ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.