Kan man på nått sätt lära neaton att inte åka in i ett rum. Har ett rum dit den kommer in fast den kommer inte ut därifrån pga en hög tröskel

Det är väl till sånt man använder magnetlisten?

Men behöver magnetlisten alltid ligga där eller kan man få den att lära sig och sen ta bort den?

viktorj skrev:
Men behöver magnetlisten alltid ligga där eller kan man få den att lära sig och sen ta bort den?
Den behöver ligga kvar, neaton gör en ny "karta" varje gång den städar.
Jag fick plats med magnetlisten under en tröskel, funkar bra.

• Gilla
bmw745
  • Laddar…
niklaspersson skrev:
Nu börjar batteriet bli slut i min botvac 85. Vilket köper man?
Den dammsuger rätt länge men säger "öppna luckan och för brytare till på" fastän den är på. Beror tydligen på dåligt batteri.
Första gången köpte jag kopior. De batterierna dog på bara några månader. Andra gången köpte jag original från Netonnet så det är mitt tips.

Min första D85a fick hela tiden in smuts mellan kullagret till borsten och fästet vilket ledde till att borsten inte kunde snurra, vilket i sin tur ledde till att maskinen trodde att något fastnat i själva borsten och stannade. Efter en rengöring så tog det 10min sen stannade den igen med samma fel..
Tretti skötte min reklamation utmärkt och skickade en ny maskin snabbt som attan. Nu har jag haft den nya maskinen i 2 månader och den har börjat med samma fel som förra maskinen. Dessutom så har den börjat nolla klockan stup i kvarten så jag måste ställa om den varje gång den har gjort detta (typ efter varje städrunda), annars går den inte ut enligt schema.
Kollar man på Neatos hemsida så verkar detta vara en funktion, men till vilken nytta undrar jag?

Har precis testat en electrolux purei9 och var inte så imponerad. Kommer införskaffa en neato botvac connected eller en neato botvac connected d7.
Men är d7 varianten värd 2000kr extra, eller räcker det med den billigare neaton?

H
Köp en roomba i stället så blir ni nöjda, jag har 3 st och dom är felfria. Den första köpte jag 2007 och går fortfarande efter ett batteribyte. En per våning och en scooba som swabbar golvet.

Är det någon som vet åt vilket håll lasern ska snurra åt på en Neato Signature? (Sett uppifrån)
Jag bytte lasermotor men maskinen har fått hjärnblödning och går 2 dm framåt, snurrar ett helt varv, går en dm, snurrar runt igen och så håller den på. Beställde motorn från Ebay men har sett på andra ställen att man måste kasta om kablarna för att den ska fungera som vanligt.
/ Uffe

Ett riktigt långskott här...men är det någon som har en skrotad Neato? Jag klantade mig när jag tog isär min XV Signature Pro första gången. Alla knappar föll ur och jag letade inte upp dem direkt eftersom jag hade bägge händerna upptagna med diverse robotdelar. När jag väl skulle leta upp knapparna så kunde jag för mitt liv inte hitta "upp"-knappen...den är bara borta! :rolleyes:

Så om någon har en skrotad Neato och skulle kunna skiljas från "upp"-knappen (om det är samma form, färg spelar ingen roll) så skulle jag bli överlycklig! Det funkar ju att köra maskinen ändå, men det är ju otroligt irriterande att bli påmind om sin klantighet varje gång jag ska stega uppåt i menyn. :geek:

Redigerat:
richardtenggren
Om jag haft min 3D-printer igång hade jag kunnat printat en, men min printer har stått i sin låda i drygt 5 år nu :0

• Haha
Paxman
  • Laddar…
Dags att kicka igång den då...av flera anledningar! ;)

P Paxman skrev:
Ett riktigt långskott här...men är den någon som har en skrotad Neato? Jag klantade mig när jag tog isär min XV Signature Pro första gången. Alla knappar föll ur och jag letade inte upp dem direkt eftersom jag hade bägge händerna upptagna med diverse robotdelar. När jag väl skulle leta upp knapparna så kunde jag för mitt liv inte hitta "upp"-knappen...den är bara borta! :rolleyes:

Så om någon har en skrotad Neato och skulle kunna skiljas från "upp"-knappen (om det är samma form, färg spelar ingen roll) så skulle jag bli överlycklig! Det funkar ju att köra maskinen ändå, men det är ju otroligt irriterande att bli påmind om sin klantighet varje gång jag ska stega uppåt i menyn. :geek:

Jag har en sån här:
Neato-XV-25-250x250.jpg

Den har legat i ett skåp i ett gäng år nu, egentligen komplett och fungerande typ...men var lite konstig i navigeringen, därför vi ställde undan den, och nu är säkert batterierna kassa också....

Du får den inkl laddare, vill du betala med en flaska vin så går det också bra! =)

Finns i Segeltorp.

//Niklas

Campar Campar skrev:
Jag har en sån här:
[bild]

Den har legat i ett skåp i ett gäng år nu, egentligen komplett och fungerande typ...men var lite konstig i navigeringen, därför vi ställde undan den, och nu är säkert batterierna kassa också....

Du får den inkl laddare, vill du betala med en flaska vin så går det också bra! =)

Finns i Segeltorp.

//Niklas
Den tar jag gärna! Jag vet inte riktigt skillnaden på den och min, men de är ju i princip identiska bortsett från färgschemat.

Skickar PM! (y)

Nu har jag läst igenom hela tråden, mycket intressant läsning!

En sak som jag undrar, och som jag inte hittat att någon tagit upp i tråden, är ifall det går att använda vilken typ av magnetlist som helst som begränsning eller måste man köpa Neatos egna (rätt dyra) list? Det finns ju självhäftande magnettejp att köpa på rulle.

En annan sak av ren nyfikenhet: hur uttalar ni Neato? Säger i "nejato", "neato" eller "niito" eller kanske något annat? :D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.