Hej!
Vi var och köpte en Neato Botvac Connected igår.
Den fick ladda under natten. Startade den efter arbetet idag.. Nu vill den inte längre. Står i Displayen att det är kod (3000) vilket ska vara sensorn på toppen av maskinen. Någon som har nån idè?

Blir nog att åka in å byta ut den imorgon, men är det något lätt är det ju knappt värt :p

V
VillaAnna skrev:
Jo jag har läst en del om det men detta verkar inte gå att ta isär!
Tyvärr hade jag lyckats beställa fel borste så det var inte konstigt att det strulade. Återlämnad och beställt rätt borste 😡

Hur gick det med din Connected Ruuuben?

Jag åkte tillbaka med den å fick en ny. Nu går den klockrent :)

Går det att ansluta en connected till 2 mobiler?

A
Jag får meddelande i displayen
Please open my dirt bin & push switch DOWN to ON
Har gjort detta flera gånger men det kommer tillbaka
Någon som vet hur man fixar detta?

Hade precis samma problem med min botvac D85. 2 måndaer gammal var den när problemet började. Har nu fått en utbytes från Neato. Lite dåligt att man inte får en helt ny..

Verkade som om just detta var ett ganska vanligt problem, iallfall när man googlade på det.

Ja rekommendera alla köpa romba alla dagar i veckan, man blir grå hårig av alla fel neato har..

• Gilla
H-Thomasson
  • Laddar…
gasto skrev:
Ja rekommendera alla köpa romba alla dagar i veckan, man blir grå hårig av alla fel neato har..
Har haft två xv-15,på båda sluta displayen o funka o roboten la ner verksamheten.Märkligt att det får säljas sånt skräp😠

A
Min Neato XV-25 körte under trappan och utanför, ramlade ner ca 2m, mycket konstigt då jag kollar sensorena fram till rätt så ofta.
Men nu så blev den vinglig och drar åt vänster, kan det vara någon sensor som har lossnad innuti?

Om man vill köpa en ny, vilken väljer man?

A
AbRhesus skrev:
Jag får meddelande i displayen
Please open my dirt bin & push switch DOWN to ON
Har gjort detta flera gånger men det kommer tillbaka
Någon som vet hur man fixar detta?
Detta fixade jag med att ruckla på batteri kontakten, var tydligen dårlig kontakt.

Såg några referenser till dim green mode i den här tråden. Min XV25 med fyra år på nacken har haft problem med dim green mode i över ett år. Jag har alltid lyckats starta den med USB-tricket (koppla in den till USB i datorn samtidigt som den står i laddaren och starta om genom att trycka på stora knappen i fem sekunder). Det gick allt segare och till slut funkade det inte alls. Jag gav mig då på att byta kondensator C-10. Det var en ganska besvärlig operation eftersom man måste plocka isär hela roboten i sina beståndsdelar för att komma åt, men faktum är att det funkade och nu går den som en klocka igen! Köpte kondingen på Electrokit för en femma. Den här videon är väldigt beskrivande: https://www.youtube.com/watch?v=Rw4JVeu5pxs

• Gilla
PåLandet
  • Laddar…
grubbleur skrev:
Såg några referenser till dim green mode i den här tråden. Min XV25 med fyra år på nacken har haft problem med dim green mode i över ett år. Jag har alltid lyckats starta den med USB-tricket (koppla in den till USB i datorn samtidigt som den står i laddaren och starta om genom att trycka på stora knappen i fem sekunder). Det gick allt segare och till slut funkade det inte alls. Jag gav mig då på att byta kondensator C-10. Det var en ganska besvärlig operation eftersom man måste plocka isär hela roboten i sina beståndsdelar för att komma åt, men faktum är att det funkade och nu går den som en klocka igen! Köpte kondingen på Electrokit för en femma. Den här videon är väldigt beskrivande: [länk]
Kan bara hålla med. Bytte samma konding på min för ett år sen, inte ett problem sen dess!

A
AbRhesus skrev:
Min Neato XV-25 körte under trappan och utanför, ramlade ner ca 2m, mycket konstigt då jag kollar sensorena fram till rätt så ofta.
Men nu så blev den vinglig och drar åt vänster, kan det vara någon sensor som har lossnad innuti?

Om man vill köpa en ny, vilken väljer man?
-----------------------------------------------
Ett av dom små framhjulen hade fastnad, klarade at få det till att snurra igen och nu fungerar den som den ska :)

A
Jag ska iväg att köpa mig en till Neato för andra våningen.
Frågan är vilken av dom Neato modellen man ska välja.

BotVac 75 – 3490kr
BotVac D75 – 3490kr
BotVac 85 – 4895kr
BotVac D85 – 4498kr
BotVac Connected – 5606kr
BotVac D3 Connected – 4990kr
BotVac D5 Connected – 6490kr
XV Essential – 3589kr
XV Signature – 3269kr
XV Signature Pro – 3710kr

Jag funderar på D85, någon som vet mera för o nack delar?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.