Har problem med min neato x15 ... Den dör ut mitt på golvet.. Det går inte starta den eller sätt den i laddaren och sedan starta den igen.. Utan man får plocka ur batterierna och sätta i dom efter en stund ( det funkar inte heller längre) bytte batteri för mindre än 1 år sedan tips?
 
Låter som att batterierna är kass. Livslängden på batterier brukar inte vara så fantastisk...
 
Känns inte värt att byta dom igen eller?
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Jahopp då vart det en Bootvac 85 för 3455:- på Clas Ohlson. Hoppas man blir nöjd.
Velade mellan den och och 70e som man får för 3143:-.
Men verkar ju som dom flesta byter borsten och sätter dit ett hepa filter på 70e. På 85:an fick man ju med 3 Hepa filter samt både silikon och kombi borsten.
För det är väl inget annat som skiljer dom åt?
 
KumlaEkeby skrev:
Jahopp då vart det en Bootvac 85 för 3455:- på Clas Ohlson. Hoppas man blir nöjd.
Velade mellan den och och 70e som man får för 3143:-.
Men verkar ju som dom flesta byter borsten och sätter dit ett hepa filter på 70e. På 85:an fick man ju med 3 Hepa filter samt både silikon och kombi borsten.
För det är väl inget annat som skiljer dom åt?
Hade dom den på extrapris igår? Ligger på 5600:- nu, och drar man av gårdagens erbjudande på 20% så blir det ändå bara 4400:- nämligen!
 
trattalask
Måste ta igen förlusten från igår. ;)
 
Kingcool skrev:
Hade dom den på extrapris igår? Ligger på 5600:- nu, och drar man av gårdagens erbjudande på 20% så blir det ändå bara 4400:- nämligen!
Denna köpte jag Bootvac 85.

http://www.clasohlson.com/se/Robotdammsugare-Neato-BotVac-85/Pr441581000

Du tänker nog på den allra senaste D85.
Som dom också har den kostade 5600:- igår, men 4400:- hade den ju kostat med rabatten.
Valde dock som sagt den gamla modellen av 85 då jag inte såg någon större skillnad på dom förutom lite mer batteritid samt utseendet. :)
 
Ni som har neatos dammsugare, vad är er generella åsikt hittills? Kan man skippa en vanlig dammsugare eller måste man kompletteringsstäda titt som tätt?

Jag har en mindre lägenhet och är lite inne på en botvac men då vill jag minska dammsugningen till kanske kvartalsvis, annars känns det lite som pengaslöseri.

Vad tycker ni?
 
Har en botvac 85 å den kör en runda var 3:e dag ca. Dammsuger med den vanliga snabeldraken var 3-4 vecka. Betydligt mindre dammsugning än utan neaton men jag påstår att du inte klarar dig utan en vanlig dammsugare. Allt beroende på vad man själv finner acceptabelt i renhetssynpunkt.
 
Den ersätter inte en vanlig dammsugare för oss iaf.
Har ett hus på 160kvm, vi kör den ett par dagar i veckan.
Efter vi skrämde liv i vår ergorapido så har den riktiga dammsugaren fått stå längre perioder i städskrubben.

Så netton är perfekt för underhållsstädningen men inte för den grövre städningen.
 
Den håller rätt så rent på golvytorna som den kommer åt, men det finns ju alltid ställen där man får ta till den vanliga. På golvsocklar, element, i trappen, under skohyllan m. m..
Men vi kör rätt så sällan med den vanliga dammsugaren och har ändå mycket renare än det var innan Neaton flyttade in..
 
br4ndo skrev:
Hittade en video till gällande detta problem där man löder bort och ersätter C10 med en ny större kondensator:
[länk]
Testade du detta?

Har en X-25 som jag tidigare lyckats starta med USB-tricket men nu inte vill gå i gång.
Så det är dags att prova något annat.
Vissa skriver ju även att det kan vara kabeln mellan display och kretskortet.
 
Kalle LKPG skrev:
Någon som testat Lithium-batterier? Enl vissa fungerar det inte, enl vissa fungerar det.

Funderar på att beställa dessa: [länk]

/Kalle
Väcker liv i den här tråden igen :) Ni som köpt dessa batterierna, funkar dom bra fortfarande? Eller finns det andra alternativ ?
 
  • Gilla
tommysv
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.