M niklaspersson skrev:
Nu börjar batteriet bli slut i min botvac 85. Vilket köper man?
Den dammsuger rätt länge men säger "öppna luckan och för brytare till på" fastän den är på. Beror tydligen på dåligt batteri.
Hur gick det, försvann det efter batteribyte?
 
Trådlyft på gång :)

Någon som har kvar sin Neato?
Jag har en D6 (?) och den har funkat bra i över 2 år med en omgång på service under garantitid då den plötsligt blev senil och inte förstod var den var osv. Byte av rotationslaser (kanske?) fixade det.

Nu har den börjat med en egenhet som jag inte får kläm på.. typ 5 av 6 städturer så missar den ett av rummen (rummet längst bort från stationen) och går inte in där. Det här är den stora klädkammaren med dörr in från sovrummet, och dörren är alltid helt öppen och utan tröskel osv, så jag har ingen aning om varför den missar just där? Några idéer?
 
Ni har inte ställt in någon spegel eller annan reflekterande yta i rummet som kan lura lasern?

Nu när tråden lyftes av en annan anledning så kan det vara på sin plats att informera de i Neato-ägare i tråden som inte känner till nyheten att Neato är på väg att läggas ned. De kommer hålla igång supporten i fem år, men sen är det slut. Jag förutsätter att även appen kommer upphöra att fungera och att alla våra kära botar kommer bli elektronikskrot. :cry:

Otroligt sorgligt tycker jag, då vi är så nöjda med vår Betty (D6) att vi övervägde att köpa en D9:a för att kunna beordra städning i specifika rum. Detta för att även vår bot ibland missar ett rum (vår gillestuga), men i vårt fall handlar det om en ganska smal dörröppning och en väldigt hög tröskel som kräver en ramp...som jag inte fått till så bra.
 
A
Jasså, så Neato lägger ned sin verksamhet, eller dom kanske blir uppköpt och byter namn?

Jag har D85 och en XV-25 som har fungerat bra i alla år, endast batteribyten ibland på D85;an. Till XV-25 köpte jag ett litium batteri för 6 år sedan som fungerar utan problem.
 
A AbRhesus skrev:
Jasså, så Neato lägger ned sin verksamhet, eller dom kanske blir uppköpt och byter namn?
Neato Robotics köptes upp av koncernen Vorwerk 2017, och det är de som lägger ned Neato. Vad jag förstår är det en total nedläggning pga dålig lönsamhet. De har helt enkelt inte lyckats ta tillräckligt stora marknadsandelar.
 
  • Gilla
AbRhesus
  • Laddar…
P Paxman skrev:
Neato Robotics köptes upp av koncernen Vorwerk 2017, och det är de som lägger ned Neato. Vad jag förstår är det en total nedläggning pga dålig lönsamhet. De har helt enkelt inte lyckats ta tillräckligt stora marknadsandelar.
Någon som vet hur man får tag i Neato idag?
Har en D8 som säger att den städar men rör sig inte ur fläcken och dammsugaren startar ej.

Har kontaktat LetMeRepair Nordic AB men det nummret till Neato de hade fungerar ej.
 
Tyvärr inte. Men du har ändå fått tag på letmerepair? De tar gott 6 veckor på sig att svara på mina mail 😃
 
G GHGH skrev:
det jag har till Neato är

Telefon: +46-8-4468-3573

Mail: ScandiCare@NeatoRobotics.com
När man ringer det numret så lägger det på innan första tonen, verkar vara avstängt.
 
G GHGH skrev:
Tyvärr inte. Men du har ändå fått tag på letmerepair? De tar gott 6 veckor på sig att svara på mina mail 😃
Ring dem +46 18 843 99 01
 
Den regelbundna robotrenoveringen. Tycker trycksensorerna är väl känsliga. Uppmontering av elektronisk enhet med skruvmejslar och komponenter på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Båda mina Neato dammsugare är utslitt och jag vill inte köpa nya batterier länge så ni som har köpt ny på senare tid vad/vilken har ni köpt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.