I de jämförelser jag har läst är det väldigt små skillnader i städresultat, mest bling som mobilstyrning och liknande, så jag skulle gå på den billigaste. Själv har jag en XV-15 och en XV Signature Pro men märker ingen praktisk skillnad öht.
 
A
grubbleur skrev:
I de jämförelser jag har läst är det väldigt små skillnader i städresultat, mest bling som mobilstyrning och liknande, så jag skulle gå på den billigaste. Själv har jag en XV-15 och en XV Signature Pro men märker ingen praktisk skillnad öht.
Jag har ju en XV25 och den är ok, lite vimsig i bland så man tycker att softwaren och hardwaren borde vara bättre på BotVac då den är typ ny?
 
AbRhesus skrev:
Jag ska iväg att köpa mig en till Neato för andra våningen.
Frågan är vilken av dom Neato modellen man ska välja.

BotVac 75 – 3490kr
BotVac D75 – 3490kr
BotVac 85 – 4895kr
BotVac D85 – 4498kr
BotVac Connected – 5606kr
BotVac D3 Connected – 4990kr
BotVac D5 Connected – 6490kr
XV Essential – 3589kr
XV Signature – 3269kr
XV Signature Pro – 3710kr

Jag funderar på D85, någon som vet mera för o nack delar?
Displayen på min Signature Pro slutade fungera efter cirka 1.5 år, och NetOnNet stod fast vid sin 2-års-garanti. Först sa de att jag skulle få en ny Signature Pro, men när de insåg att den utgått från sortimentet erbjöds jag köpa en D85 för mellanskillnaden mellan dess nuvarande pris och det jag betalat för S Pro 1.5 år tidigare (inkl full nygaranti för D85). Lät som en bra deal, så jag nappade.

I korthet har båda funkat bra (dvs tills displayen gick sönder). Batteriet i D85 räcker längre: Signature Pro klarade aldrig mina 122m2 utan laddning, mot slutet av sin livstid behövde den två laddningar, men D85 tar allt på en gång. Sidoborsten i D85 hjälper en hel del mot smulor längs väggarna (märks tydligt i köket), men den är inte perfekt. D85 är några mm lägre än Signature Pro, och råkar därmed vara precis i höjd för att kila fast sig under min trappa. Justerade en list på trappan något, så var det problemet ur världen.

De små bakre hjulen på D85 gnisslar (trots insmörjning), och har läst andra som skriver precis det. Ytterst klantigt av dem att spara in på en sån liten detalj som märks såpass mycket.

Men på det stora hela är jag nöjd med D85 (cirka 4 månader efter bytet).
 
A
Trevligt!
Jag beställde en D85 i Söndags så jag tror det blir bra.
På min XV25 som jag nu har haft i 2 år så tycker jag den är vimsig och väldig ologisk på hur den väljer att damsuga ett rum men den gör jobbet efter ett tag, sedan så har jag bytt batterier i den en gång men jag köpte inte NiMh vilket var ett misstag.
Den rammlade nedför trappan en gang med den klarade sig :)
 
AXS
Köpte nyligen en D3. Borde nog köpt en D85 istället, men är ändå nöjd.

Dammsuger 66 m2 utan problem, går systematiskt igenom varje rum. Det enda märkbara den lämnar är smulor längs med köksskåpen, har väldigt låg sockel. Måste dock modifiera soffan, kommer den från ena hållet kilar den fast sig vissa gånger.

Appen är bra för att starta dammsugningen, men inget mer.

Vilken bättre luft det har blivit inne i lägenheten!
 
V har en XV Signature Pro men hittar inte "Return to base" funktionen helt plötsligt. Om jag slutar mitt ingen städning. Så vilja ju för 17 att den skall gå tillbaka till base. Nu står den bara mitt på golvet som ett fån.
 
Jag har precis skaffat en D3 connected och är nu inne på tredje varvet i hela lägenheten och är nöjd på många sätt - den verkar plocka upp mycket damm/skräp så uppenbarligen gör den nytta....
MEN - har läst att den ska vara intelligent och lösa det rätt strukturerat - kan inte tycka att den gör det....
Det som är mest störigt är vid vår tv-bänk där den nät och jämt kommer under - där verkar den lägga halva krutet på hela städningen .... Den får plats under men det är inte många millimeter mellan "tornet" och bänken....
Varför gör den så? Kan jag göra nåt åt det? Bänken ä vägghängd så det är inte bara att palla upp den tyvärr för att ge den extra spelrum - någon som känner igen problemet?
 
Gallianoman skrev:
MEN - har läst att den ska vara intelligent och lösa det rätt strukturerat - kan inte tycka att den gör det....
Det som är mest störigt är vid vår tv-bänk där den nät och jämt kommer under - där verkar den lägga halva krutet på hela städningen .... Den får plats under men det är inte många millimeter mellan "tornet" och bänken....
Varför gör den så?
Kan det vara så att "taket" stör lasern så att den tror att den är på väg in i något?
 
Hej har köpt den för ett par veckor sen och är jätte nöjd med resultatet där den städar men vi har två fåtöljer i vardagsrummet med kryssfötter och själva foten som ligger mot golvet är 1cm högt men blir högre mot mittpunkte, och det gör att den fastnar där hela tiden 9 av 10
Hade det varit samma höjd på foten hela vägen så hade inte varit något problem, är det någon som har råkat för ett sånt problem och hur har ni löst det
PS magnetlisten som medföljer är inget jag tänker använda för det är inte praktiskt eller ser bra ut
Min dammsugare kan startas från mobilen så den jobbar när vi är inte hemma
Tacksam för all tips
Kryssfot till fåtölj med ojämn höjd som fastnar dammsugare på.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har en nästan likadan fot på en fåtölj, och jag lade in listen på högkant "underifrån" i metallstjärnan och den syns inte alls. Jag tycker nog att det verkar funka....(men min fåtöljfot är nog något "grövre")....
 
...och nu när jag ändå är inne på tråden: tror ni man kan sätta gränslisten i "taket" där man inte vill ha in den? (Inte i taket-taket såklart men under en låg hylla ... )
 
Skulle du kunna ta en bild på fåtöljen?
 
Shadi Sharit skrev:
Skulle du kunna ta en bild på fåtöljen?
De kan inte sätta någon annan magnet längst ut på varje ben? Det kanske räcker?
 
  • Gilla
Jääns
  • Laddar…
Jag har testat på varje ben men eftersom foten längst fram är väldigt låg så den klarar av klättra över den
Vad jag menar att den kör över foten genom att börja längst ner på den där det är lägst och fortsätter uppåt därför magnet under varje ben hjälpte inte
 
  • Gilla
Jääns
  • Laddar…
Nu börjar batteriet bli slut i min botvac 85. Vilket köper man?
Den dammsuger rätt länge men säger "öppna luckan och för brytare till på" fastän den är på. Beror tydligen på dåligt batteri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.