136 600 läst · 476 svar
137k läst
476 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Jag fick bara med en kniv, som redan satt på sågen. På denna monteras sedan skyddet, eller monteras av om man har högmod. Kniven i sig går att justera i tre positioner höjdledes.F flaektrem skrev:
Kom nyss in men ska kolla detta senare, är tämligen säker på att insatsen kan ligga där med spaken uppe, har i regel klingan väldigt lågt ställd...men kan minnas fel.U Utsliten och utdömd skrev:
Vad jag inte minns fel är skitsmaken när insatsen låg där, med ämnet över sig, och kniven på 45° snedställd jämtemot klingan 😅
hmm, så såg inte min kniv utnamnbyte skrev:
Fick med två, en som kan sänkas ner med klingan och en för skyddet (som bara har ett läge)
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tillverkad 2024-01-15?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lånad bild men min kniv är av denna modellen. Har inte kvar kartongen men kan leta om datumet står någonstans på själva sågen, lite senare ikväll.Karl.s skrev:
namnbyte skrev:
Tycker nog egentligen att det är en bättre variant. För det kan sitta kvar när klingan är helt nedfälld?namnbyte skrev:
Ny blir det inte att man monterar klingskyddet om man bara ska såga några snabba snitt
Funderar på denna Skil nu när min gamla Elu börjar sjunga på sista versen. Såg på något klipp att den verkar vara väldigt låg. Alltså arbetshöjden. Någon som stör sig på detta? Skulle det gå att byta ben till längre?
Tänkte nog aldrig på det, men jag monterade min i en arbetsbänk ganska omgående så minns inte helt klart.hobbs skrev:
Jag tyckte att arbetshöjden är bekväm. Men jag är visserligen inte särskilt lång. Tror det är svårt att byta benen utan att montera isär hela höljet, då är det nog bättre att ställa den ihopvikt på lämplig bänk/ställning.hobbs skrev:
Jag byggde en flyttbart "golvbord" eller vad man ska kalla det.
dvs osbskiva med (låsbara)hjul under och en liten sarg kant på ovansidan som benen till sågen inte kan åka av skivan.
Detta gör att det är lätt att flytta undan sågen i den för lilla verkstaden samt att sågbordet hamade 5-10cm högre upp.
Win-win
dvs osbskiva med (låsbara)hjul under och en liten sarg kant på ovansidan som benen till sågen inte kan åka av skivan.
Detta gör att det är lätt att flytta undan sågen i den för lilla verkstaden samt att sågbordet hamade 5-10cm högre upp.
Win-win
Är 183 cm och tycker höjden funkar. Ska man stå böjd länge och såga är den lite för låg.hobbs skrev: