136 588 läst · 476 svar
137k läst
476 svar
Någon som har testat Skil 1340 AA bordssåg?
Snyggt!
Kan du köra med kniven nu i efterhand också, och har plattan några tendenser till att vilja hoppa?
Undrar också om någon listat ut ifall det går att justera lod-vinkeln på anhållet?
För mig glappar det ca 1mm
Kan du köra med kniven nu i efterhand också, och har plattan några tendenser till att vilja hoppa?
Undrar också om någon listat ut ifall det går att justera lod-vinkeln på anhållet?
För mig glappar det ca 1mm
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Suveränt ju!! Detta har legat på min "Att Göra" lista för sågen men jag har inte kommit till skott. Jag funderar för mycket istället och har grunnat över hur jag ska lyckas justera den i höjd och våg och så behövdes det alltså inte...🤦F flaektrem skrev:
Förutom original ger-anhåll som knappt räknas som tillbehör har jag känt att just den röda plattan är sämsta delen på sågen. Min är lite lätt skev och dessutom flexar den lätt när man sågar mindre saker som inte för stöd på. Tog mig ett bra tag att fatta varför mina längsgående skarvar var skeva ibland.
det är i princip det enda som inte går att justera, men jag löste det med några bitar tejp som shims under anhållets fötter. nu är det perfekt i lod.Karl.s skrev:
Någon som vet hur man spänner låsmekanismen för kniven?
Spaken låser kniven helt ok i alla lägen utom när kniven är högst upp, upptäckte nyss att en hönsfis med lätthet kan få spännet att släppa och kniven hamnade på tvären... Precis när jag skulle såga ämnet. Nästan kalsongbyte.
Kniven sitter fint i övrigt, enligt alla bilder och konster, men låsarmen är hur lätt som helst att fjela upp
Spaken låser kniven helt ok i alla lägen utom när kniven är högst upp, upptäckte nyss att en hönsfis med lätthet kan få spännet att släppa och kniven hamnade på tvären... Precis när jag skulle såga ämnet. Nästan kalsongbyte.
Kniven sitter fint i övrigt, enligt alla bilder och konster, men låsarmen är hur lätt som helst att fjela upp
Redigerat:
Otålig som man är, nästan allt går ju ändå att justera så garantin bör tåla det tänkte jag.
Skulle nog rekommendera alla att sätta en extra låsande mutter här, åtminstone min original låsmutter (ingen segstart monterad ännu, den ligger fortfarande i lådan 🙄) har lossnat över tid.
Skulle nog rekommendera alla att sätta en extra låsande mutter här, åtminstone min original låsmutter (ingen segstart monterad ännu, den ligger fortfarande i lådan 🙄) har lossnat över tid.
Tack för den rekommendationen!
Jag har också köpt en och utan att ens ha packat upp den, än mindre testat den, vill jag ha en mjukstart. Jag vill helst inte in och pilla i det elektriska så min fråga är: finns det någon extern variant med stickpropp? Är det här något som skulle fungera?
https://www.conrad.se/sv/p/h-tronic...w_wcB#modal-productDescriptionOffCanvasFlyout
https://www.conrad.se/sv/p/h-tronic...w_wcB#modal-productDescriptionOffCanvasFlyout
Va har du för kniv egentligen? Jag fick med en stor med skydd och en liten utan skydd. Kan inte justera någon av dom 🙄namnbyte skrev:Någon som vet hur man spänner låsmekanismen för kniven?
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 1 891 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 1 891 inlägg
Sätter du dit insatsen för hålet så kan inte spaken till kniven vikas upp. De krockar.namnbyte skrev:Någon som vet hur man spänner låsmekanismen för kniven?
På samma sätt går det inte lägga dit insatsen utan att låsa kniven.