namnbyte
Alfredo Alfredo skrev:
Vad vinner man rent reellt på soft start?
Fortsatt rena kallingar
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
mnils och 2 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad vinner man rent reellt på soft start?
Eventuellt längre livstid för sågen då starterna blir skonsammare.
Sen upplever jag att ämnet du håller kan flytta sig lite om man inte håller fast det rejält med en hand medan man startar med den andra. Behöver ju inte vara ett problem men kan vara trevligare att sikta in sig på en stillastående klinga om man ska såga med hög precision (sen är det väl ändå bra att smyga sig fram till det perfekta måttet i vilket fall).
Jag har ett självfall mot golvbrunn i garaget och efter ett antal starter utan mjukstart har sågen flyttat sig så den börjar gunga. Inte alltid jag upptäckt det innan jag börjar såga och det känns mindre trevligt..
Förlorar gör du väl däremot på garantin skulle jag tro.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
L
Tips!
Igår fanns det en 1340 aa uppställd i butiken på Bauhaus Sisjön. Jag hann inte fråga om det fanns fler för att jag hade en liten medhjälpare med mig som sprang omkring och skulle pilla på allt farligt. Själv köpte jag en DWE 7485 förra veckan men annars hade jag tagit den själv.
 
  • Gilla
Jesper Ronn
  • Laddar…
L LJC skrev:
Tips!
Igår fanns det en 1340 aa uppställd i butiken på Bauhaus Sisjön. Jag hann inte fråga om det fanns fler för att jag hade en liten medhjälpare med mig som sprang omkring och skulle pilla på allt farligt. Själv köpte jag en DWE 7485 förra veckan men annars hade jag tagit den själv.
I söndags (7 april) fanns den kvar på Bauhaus Sisjön. Jag har redan en så jag köpte den inte.
 
  • Gilla
Jesper Ronn
  • Laddar…
F F_man skrev:
Någon erfarenhet av varmluftspistol från Lidl?

Hur dåligt kan en brödrost med fläkt fungera egentligen?
220kr låter förbannat billigt oavsett...

[länk]
Du får nog bättre svar om du ställer frågan i en tråd som inte handlar om en Skil bordssåg. 😉
 
  • Haha
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 4 till
  • Laddar…
A
T Trafikverket1 skrev:
För alla er som väntar på att den ska komma i lager igen på Bauhaus, den fnns till ett litet dyrare pris på motonet, 3569

[länk]
Jag köpte den. Värt att nämna är att det inte är exakt samma som Bauhaus. Eller jo, sågen är samma men den på motonet har tydligen inte alla tillbehör som Bauhaus. Minns inte exakt vad som SKILde (hehe) sig, men den är dessutom lite dyrare än Bauhaus. Med det sagt så är jag mycket nöjd med köpet!
 
  • Gilla
sijo 50
  • Laddar…
B
Blev en Skil idag som ska ersätta Bosch 635-216. Packar upp, monterat och provstartat, kan konstatera att mjukstart vore trevligt 😄

Inköpt på Motonet och för de som funderat på om denna, som verkar sakna "AA" i modellnamnet, är samma maskin som Bauhaus sålde så säger jag att det är samma. EAN-numret på kartongen är samma som Bauhaus skriver ut på sin sida.

Nymonterad Skil bordsåg i verkstad, inköpt för att ersätta Bosch modell 635-216.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RBM och 3 till
  • Laddar…
Karl.s Karl.s skrev:
Nu finns den på Bauhaus igen!
[länk]
Tack! Lyckades knipa en men de försvinner väldigt fort. 13 st kvar i weblager när jag påbörjade beställningen och 2 st nu.
 
  • Gilla
  • Wow
(Inte Alltid)Glad Ammatör och 1 till
  • Laddar…
D dennis1 skrev:
Tack! Lyckades knipa en men de försvinner väldigt fort. 13 st kvar i weblager när jag påbörjade beställningen och 2 st nu.
Ha! Jag knep också en. Försenad födelsedagspresent till mig själv. Skall bli skönt att få lämna tillbaka svärfars såg som jag långlånat. Och dessutom en lite kralligare såg med större klinga.
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Fick hem min idag. Helvete va dom gick snabbt!

Hur bra var eran såg injusterad?
Min va väldigt bra justerad förutom en sak. Hukar man sig framför sågen och tittar på klingan med ögonen i bordshöjd så pekar min kniv tyvärr lite åt höger i toppen (kniven är helt plan, ej böjd). Närmare centrum på klingan är den perfekt. Just den vinkeln verkar inte gå att justera eller har jag missat något?
Sett uppifrån kan man ju vinkla och justera kniven men inte i det andra planet verkar det som.

Väldigt väldigt nöjd efter lite tester iaf 😇
 
Lyckades knipa en i ett av varuhusen idag efter att ha väntat på den sen i början av året. Bara hunnit packa upp och testa lite snabbt men det känns bra, helt annan precision än den gamla ärvda atika jag haft tidigare (dock trevligare ljudnivå på dess trefasmotor)

Haft en del kontakt med bauhaus under våren angående sågen och fick senast besked att det nog dyker upp exemplar i fler av varuhusen under veckan som inte fått den än.
 
namnbyte
Skulle behöva något vettigt geringsanhåll till denna sågen, vad använder ni andra som ni kan rekommendera?

Jag är inget proffs på något vis, tänker att kvalitetsmässigt gärna under tusenlappen räcker gott
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.