namnbyte namnbyte skrev:
Skulle behöva något vettigt geringsanhåll till denna sågen, vad använder ni andra som ni kan rekommendera?

Jag är inget proffs på något vis, tänker att kvalitetsmässigt gärna under tusenlappen räcker gott
En chansning kanske, men fått överlag positiva recensioner. La en beställning själv nu, svårt att motstå när totalsumman landade på 650 spänn med primerabatten

https://www.amazon.se/VEVOR-gerings...d=1715250777&sprefix=vevor+mit,aps,137&sr=8-2
 
namnbyte
T Trafikverket1 skrev:
En chansning kanske, men fått överlag positiva recensioner. La en beställning själv nu, svårt att motstå när totalsumman landade på 650 spänn med primerabatten

[länk]
Det var en fin rabatt! Har själv kollat på denna och dess olika varianter ett tag, men är av någon outgrundlig anledning tveksam att slå till

Precision Miter Gauge, Mitre Gauge with 27 Angle Stops, Mitre Fence with 45 Degree Angled Ends for Table Saw https://amzn.eu/d/hEPMRhn
 
Nu verkar sågarna slut. Tusan, hann inte me denna gången heller.
 
U
Norrtull Norrtull skrev:
Nu verkar sågarna slut. Tusan, hann inte me denna gången heller.
De finns ju kvar i vissa butiker, även om webbutiken är slut.
Länna har 14st och Upplands Väsby 4st
 
  • Gilla
  • Wow
Norrtull och 1 till
  • Laddar…
T Trafikverket1 skrev:
En chansning kanske, men fått överlag positiva recensioner. La en beställning själv nu, svårt att motstå när totalsumman landade på 650 spänn med primerabatten

[länk]
Tack för tips! Beställde en sån jag med ☺️

Förövrigt rekommenderar jag denna video för flera tips och tillbehör man kan tänkas behöva
 
  • Gilla
namnbyte och 1 till
  • Laddar…
namnbyte
Fick hem dessa för några veckor sedan, använder dock bara en horisontal. Har hittills funkat ypperligt för min del.
Om någon ska köpa så var uppmärksamma det hutlösa (och förmodligen felaktiga) priset om man bara köper en. Tvåpack ligger på 350.

POWERTEC 71393 Double Universal Spring Boards for Multifunctional Woodworking with Flex and Miter Locking System - 2 Pack (Double Stack Edition) https://amzn.eu/d/gGycpUq
 
  • Gilla
WarraWarra och 1 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Fick hem dessa för några veckor sedan, använder dock bara en horisontal. Har hittills funkat ypperligt för min del.
Om någon ska köpa så var uppmärksamma det hutlösa (och förmodligen felaktiga) priset om man bara köper en. Tvåpack ligger på 350.

POWERTEC 71393 Double Universal Spring Boards for Multifunctional Woodworking with Flex and Miter Locking System - 2 Pack (Double Stack Edition) [länk]
Ser ut att vara nån form av hårdplats men det kanske fungerar bra ändå?
 
namnbyte
F flaektrem skrev:
Ser ut att vara nån form av hårdplats men det kanske fungerar bra ändå?
Den funkar bra, ingen hårdplast, är mycket mer flexibel än vad jag själv trodde. "Fjädrarna" går mjukt och lagom lätt att trycka ner likt de ska, på ett sätt som pressar ämnet mot anhållet
 
  • Gilla
flaektrem
  • Laddar…
Väntar leverans idag. Är sugen på en lite finare klinga. Är det någon som vet om 255mm x 30 funkar?
 
fatsug fatsug skrev:
Väntar leverans idag. Är sugen på en lite finare klinga. Är det någon som vet om 255mm x 30 funkar?
går fint, jag har kört 254 och 260mm.
 
namnbyte namnbyte skrev:
Den funkar bra, ingen hårdplast, är mycket mer flexibel än vad jag själv trodde. "Fjädrarna" går mjukt och lagom lätt att trycka ner likt de ska, på ett sätt som pressar ämnet mot anhållet
Har du nån bra lösning på att fästa vertikalt? T-spåret är ju placerat på ovansidan i anhållet
 
namnbyte
F flaektrem skrev:
Har du nån bra lösning på att fästa vertikalt? T-spåret är ju placerat på ovansidan i anhållet
Har inte kommit till att test detta själv ännu, men vill också ha den flyttad till på sidan.
Min bästa teori hittills är att fästa en sådan här, i rätt dimension, på ovansidan av anhållet. Minns fasen inte namnet på den typen av skena, fick idén från 3d-skrivaren som är uppbyggd av sådana.
 
  • Svart extruderingsskena mot vit bakgrund som potentiellt kan användas för montering på ovansidan av ett anhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
MrDizzy
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Har inte kommit till att test detta själv ännu, men vill också ha den flyttad till på sidan.
Min bästa teori hittills är att fästa en sådan här, i rätt dimension, på ovansidan av anhållet. Minns fasen inte namnet på den typen av skena, fick idén från 3d-skrivaren som är uppbyggd av sådana.
Aluminiumprofil 2020

Finns i lite olika dimensioner, tex 2080 (numret är BxH i mm)
Svarta aluminiumprofiler 2020 staplade över varandra i olika storlekar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
namnbyte och 2 till
  • Laddar…
namnbyte namnbyte skrev:
Har inte kommit till att test detta själv ännu, men vill också ha den flyttad till på sidan.
Min bästa teori hittills är att fästa en sådan här, i rätt dimension, på ovansidan av anhållet. Minns fasen inte namnet på den typen av skena, fick idén från 3d-skrivaren som är uppbyggd av sådana.
Smart. Visste inte att de fanns färdiga skenor. Tänkte att man blir tvungen att tillverka något eget 👍🏼
 
  • Gilla
schlump
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.