23 994 läst · 208 svar
24k läst
208 svar
Någon som byter däck med slagskruvdragare?
Beror väl på vad man har för bil. Skruvdragare skulle aldrig orka mina muttrar + det är väl bra att folk orkar lära dig vad det heter Ser allt för ofta att folk skriver bult till allt inkl. muttrar...T Ejmelie skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg
Testa att sök på nätet på hjulskruv eller hjulbult. Hjulbult verkar rätt vedertaget. Många på det här forumet gillar att mästra.Tokslut skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 9 335 inlägg
Å ena sidan, alla fattar vad man menar även om man säger "lite fel" ...T Ejmelie skrev:
Å andra sidan, tycker man att svenska språket är oviktigt kan man ju lobba för att byta till engelska, det skulle säkert underlätta på väldigt många områden ..
När folk vidhåller att en större maskingängad skruv ska kallas bult brukar jag fråga exakt när den övergår från att vara en skruv (för de flesta verkar kalla mindre skruvar för just skruv) till att bli en bult ,,
mindre skruv?Dan_Johansson skrev:Å ena sidan, alla fattar vad man menar även om man säger "lite fel" ...
Å andra sidan, tycker man att svenska språket är oviktigt kan man ju lobba för att byta till engelska, det skulle säkert underlätta på väldigt många områden ..
När folk vidhåller att en större maskingängad skruv ska kallas bult brukar jag fråga exakt när den övergår från att vara en skruv (för de flesta verkar kalla mindre skruvar för just skruv) till att bli en bult ,,
m14 och uppåt kan jag benämna som bult.. Men annars skruv..
M12 gubben M12, där går gränsen till bult.Dan_Johansson skrev:Å ena sidan, alla fattar vad man menar även om man säger "lite fel" ...
Allvetare
· Västra götaland
· 9 335 inlägg
Maskintok skrev:
Tja, nu får ni slåss vidare om saken .. Jag hämtar popcorn ...X xxx.maws skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 10 959 inlägg
Snälla lägg ner den här skruv och bult diskussionen............ta varandras nummer eller fortsätt på annat sätt. Det blir som sagt bara drygt i såna här diskussioner.
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 246 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 246 inlägg