Newgirl84 Newgirl84 skrev:
Märkligt! Min är på 19C. Är det högt? Den har nog under åren varit mellan avstängd -20C
nej det skall inte vara för högt om det stämmer
 
Nej du kan nog tyvärr inte göra nåt åt det annat än att reklamera till firman som gjort badrummet om du inte själv köpte in kaklet, då vänder du dig dit.
(Och då har ni knappt använt badrummet förens nu på slutet... )
 
Häng upp ett draperi framför plattorna så de får möjlighet att torka och se om de återfår rätt färg. Skulle dock tro att missfärgningen kommer tillbaka när de blir blöta igen.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Såg att jag skrivit i en tidigare tråd att BKR nog anser att det är ett materialfel.
Nu är 8.5år lång tid men du har ju 10års reklamationsrätt.
Svårt fall när det gått så lång tid, hade det varit 3-6mån så hade du nog kunnat driva det och fått rätt.
Men troligen bara ersättning för plattorna, inte ett nytt badrum.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
nino nino skrev:
Nej du kan nog tyvärr inte göra nåt åt det annat än att reklamera till firman som gjort badrummet om du inte själv köpte in kaklet, då vänder du dig dit.
(Och då har ni knappt använt badrummet förens nu på slutet... )
Jo, jag har använt det dagligdags eller mer i alla år, mina barn också. Men nu tonåring som duschar kanske 2 ggr mer i veckan än tidigare.
 
nino nino skrev:
Såg att jag skrivit i en tidigare tråd att BKR nog anser att det är ett materialfel.
Nu är 8.5år lång tid men du har ju 10års reklamationsrätt.
Svårt fall när det gått så lång tid, hade det varit 3-6mån så hade du nog kunnat driva det och fått rätt.
Men troligen bara ersättning för plattorna, inte ett nytt badrum.
Ok. Blir dyrt då. Trist, men bara att tugga i sig.Jag har kvar kvittot med då, 2015 kostade detta kakel 200kr/kvm på Kakelgallerian. Så jag behöver inte ens reklamera. Ett nytt badrum kostar ju runt 200kkr antagligen….
 
Redigerat:
nino nino skrev:
Nej du kan nog tyvärr inte göra nåt åt det annat än att reklamera till firman som gjort badrummet om du inte själv köpte in kaklet, då vänder du dig dit.
(Och då har ni knappt använt badrummet förens nu på slutet... )
Kan firman tex byta enstaka plattor?
 
returen returen skrev:
nej det skall inte vara för högt om det stämmer
Sk stå mellan avstängd till 20C. Inte minus. Jag bor i eluppvärmd villa så ja, jag vet 😝
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
BirgitS
Newgirl84 Newgirl84 skrev:
Kan firman tex byta enstaka plattor?
Om de använde tätskiktsfolie så går det. Om du har tillräckligt många plattor kvar.
 
Newgirl84 Newgirl84 skrev:
Kan firman tex byta enstaka plattor?
Ja skulle inte göra det på en så utsatt plats...
Det säger jag både som fd plattsättare och som ägare till ett badrum.
 
  • Gilla
Newgirl84
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Om de använde tätskiktsfolie så går det. Om du har tillräckligt många plattor kvar.
De har satt Weber (tror det var duk)
 
nino nino skrev:
Ja skulle inte göra det på en så utsatt plats...
Det säger jag både som fd plattsättare och som ägare till ett badrum.
Men om alternativ är

1. Byt defekt plattor o använd eller
2. Renovera om för 200,000kr

…då kanske man vågar testa att byta? Med risk att hamna på 2 ändå? Det är så pass ful och synligt att jag inte kommer låta det vara.
 
3 använd badrummet som vanligt och renovera om 5-10år
Det är inte fel på det viset att du kommer att få vattenskada om du använder badrummet utan det är bara kosmetiskt.
 
  • Gilla
NizzeBygg och 2 till
  • Laddar…
Efter 8,5 år så tror jag inte att du kommer få någon att byta de där plattorna åt dig...

Hitta ett sätt att leva med det. Du riskerar att skada tätskiktet vid byte och då står du där med ett badrum som du måste renovera. Ingen entreprenör kommer tycka att det är deras ansvar att betala renoveringen.
 
Eftersom du köpt kaklet själv och har kvittot kvar så besöker du butiken, visar kvitto, visar bilder och hör vad dom säger.
Påpeka att det är ett material fel.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.