Status
Inte öppen för fler kommentarer.
T
Marjatta Lakso1 skrev:
Det är över 300 fastigheter i vårt område (vägförening), men jag skulle räkna med hälften, pga en stor väg emellan.

Det var en granne ett par hus längre bort, som påstod att de hade bildat ELIT-gruppen och han krävde att min kompis i gäststugan flyttar härifrån, "eftersom han inte längre passar in på området", pga att han har haft två stroke och har blivit glömsk pga det, minns t ex inte ställa in P-skivan och får böter pga det. "Jag behövde säga bara två ord, så är han sedan borta. Elak mobbning, upplever jag det som. Han har ingen egen skuld i sitt funktionshinder, det har ärftliga orsaker. Han är duktig på att jobba, "ett kraft-djur", en hygglig typ och har bott i gäststugan i 22 år och äger en liten bit av fastigheten officiellt.
Låter som det bor en hel del original i den där viken...
 
  • Gilla
  • Haha
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
A
harry73 harry73 skrev:
Va? Finns det folk som har postlådor som är mindre än en halv kubik?
Pöbel!
En brevlåda kunde ha en kyld avdelning, så att man har en back öl därinne och kan plocka ut en iskall bira, när man joggar förbi den, för att reta upp sina grannar med en ny status-pryl. Om den inte finns på marknaden, kan den händige bygga den själv, med solceller och termoelektrisk kyl-platta. Jag har byggt även sådana, så det är inte så svårt.

Omvänt, den kan även ha en liten varmvattenberedare inuti, så att man kan få i sig en varm dryck (kaffe, the eller choklad), som man kan ta när man passerar förbi. En årstids-anpassad brevlåda, med andra ord.

Runt nyår, 1:a maj och midsommar skulle brevlådan kunna servera även rusdrycker, när man trycker på en speciell knapp.
 
  • Gilla
BiggeTheKing och 1 till
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Låter som det bor en hel del original i den där viken...
Det stämmer!
 
harry73
Marjatta Lakso1 skrev:
Runt nyår, 1:a maj och midsommar skulle brevlådan kunna servera även rusdrycker, när man trycker på en speciell knapp.
Kanske inte en optimal kombination med revirmarkerande hundar.
Ett inbyggd pissoar som därefter använder innehållet att spruta tillbaka på revirmarkerade hundar skulle kanske vara en idé.
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
harry73 harry73 skrev:
Sorry, jag har svårt att tro på detta.
TS skrev även ett inlägg i en annan tråd som jag har svårt att tro på.
[länk]

Kan nya medlemmar inte börja med en vanlig fråga om vardagliga problem, så att de hinner bygga upp lite förtroende innan alla extrema historier kommer fram?

Hade en bekant som trodde att världen skulle gå under och att rymdvarelser skulle rädda honom och hans gelikar. Får lite samma vibbar här.
Jag har inte sett några rymdvarelser här, ännu, men några stora älgar. En av dem (en fjolårskalv) t o m sparkade på mig.
 
A
harry73 harry73 skrev:
Kanske inte en optimal kombination med revirmarkerande hundar.
Ett inbyggd pissoar som därefter använder innehållet att spruta tillbaka på revirmarkerade hundar skulle kanske vara en idé.
Dryckerna blir mer spetsade av revirmarkerande hundar (särskilt spetsar), så folk börjar undra, varför drycken är extra god just idag. Hundar pissar mest på framsidan av lådan på vägen, så de "övriga" funktionerna skulle kunna vara placerade på baksidan av lådan. Kanske i form av utdragbara kassetter, som underlättar servicen. Skulle man kanske kunna lägga till ett litet fack med glasspinnar längst ner?
 
  • Haha
otto84
  • Laddar…
harry73
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag har inte sett några rymdvarelser här, ännu
Nej, de befinner sig fortfarande bakom solens tvillingstjärna (brun dvärg) och just nu kommunicerar de med hjälp av telepati, men när domedagen kommer, kommer de till jorden för att hämta de utvalda personer som kommer att starta ett nytt samhälle på en annan planet.

Jag vet inte alla detaljer, för jag är inte utvald såklart, men så blir det (och tidigare än många tror).

Och för de som tror att jag trollar, kan jag säga att jag inte trollar och att det är den absoluta sanningen (att jag känner någon som tror på detta)
 
Kan Jar-Jar bo i brevlådan tro?

Eller kan brevlådan byggas om till en toalett med myntinkast, eller swish. Eller autodebitering mha hundens chip?

Jag har en sån där ståtlig hög brevlåda. Stående i förrådet. Orkade inte gjuta fast fundamentet. Har kvar den lilla, utan status. De flesta paket skickar posten direkt till uthämtning. De andra lägger de på trappen eller grindstolpen. Nu har jag en anledning till att låta den stå kvar i förrådet. Om inte nån granne bedömer mig utefter lådan och försöker köra bort mig från kvarteret. Alla andra har redan höga lådor, även de hushåll med rostiga volvo 245 på uppfarten, så jag tror elitgruppen måste hitta något nytt att bedöma folk på.

Tennisbana eller sjötomt med brygga, då kommer inte så många med i klubben i mitt kvarter. Pool kommer inte funka, även de med risiga bilar kan ha en pool. Men bil är väl en "normal" statusmarkör?
 
  • Gilla
Poppy68 och 1 till
  • Laddar…
Gammal stilfull pissoar målad i grönt med en dekorativ topp, placerad bredvid en stor svart garageport.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inget nytt, stor brevlåda har alltid varit en statusmarkör. Och det har alltid pissats.

I det här området, lite gammalt och slitet men ändock populärt, patrullerade ELIT gatorna nattetid förr om åren men efter flera handgemäng med vänsteraktivister fick de sluta med det och de står nu istället posterade i liknande brevlådor/pissoarer dygnet runt för att hålla ordning på främst besökare från de lägre klasserna.
 
  • Gilla
janne.pa och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
[bild]
Inget nytt, stor brevlåda har alltid varit en statusmarkör. Och det har alltid pissats.

I det här området, lite gammalt och slitet men ändock populärt, patrullerade ELIT gatorna nattetid förr om åren men efter flera handgemäng med vänsteraktivister fick de sluta med det och de står nu istället posterade i liknande brevlådor/pissoarer dygnet runt för att hålla ordning på främst besökare från de lägre klasserna.
OK, när jag väl gjuter fundament ska jag tamejfan bygga en såndär på bilden på en gång. Kommer det då frivilligt en i elit-gruppen och bevakar min tomt alltså? Är det som en slags introduktionsritual att alla yngre elitare får tjänstgöra ett antal månader för att bevaka grannskapet och lära sig hur det går till? Jag börjar tycka det känns lockande att gå med...

Vår villa har inskrivet i köpehandlingarna från 1908 att villastadens stadgar till trots får vi upprätta försäljning av kaffe och kalla drycker. Jag hörde nånstans att en två hus längre bort har tillstånd för häst, trots att både häst och verksamheter var förbjudna i villasamhället. Nu undrar jag inte om dessa servitut har förfallit, men det känns som elit-gruppen kunde ta upp och se till att allt beslutat hålls.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
S
M MetteKson skrev:
Låter förskräckligt. Man undrar hur denna grupp jobbar, rankas man efter taxeringskalendern, högskolepoäng, sjukdomar etc etc? Och vilka ”metoder” ska de använda för att ”få bort” klientelet som inte platsar...?

Tyvärr vet jag inte vem man kan diskutera dessa företeelser med.
Nä man mäter kraniet, precis som för i tiden. Sen klassificeras man i ett register som till exempel "dåre", "slötänkt", "kriminell" eller "sinnessvag".
 
richardtenggren
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Jag får väldigt mycket Eric Ericson ”Brev till samhället”-vibbar av @Marjatta Lakso1. Men drivs inte TS av satir så är det nog tyvärr psykisk ohälsa
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
A
Marjatta Lakso1 skrev:
Dryckerna blir mer spetsade av revirmarkerande hundar (särskilt spetsar), så folk börjar undra, varför drycken är extra god just idag. Hundar pissar mest på framsidan av lådan på vägen, så de "övriga" funktionerna skulle kunna vara placerade på baksidan av lådan. Kanske i form av utdragbara kassetter, som underlättar servicen. Skulle man kanske kunna lägga till ett litet fack med glasspinnar längst ner?
Marjatta Lakso1 skrev:
Dryckerna blir mer spetsade av revirmarkerande hundar (särskilt spetsar), så folk börjar undra, varför drycken är extra god just idag. Hundar pissar mest på framsidan av lådan på vägen, så de "övriga" funktionerna skulle kunna vara placerade på baksidan av lådan. Kanske i form av utdragbara kassetter, som underlättar servicen. Skulle man kanske kunna lägga till ett litet fack med glasspinnar längst ner?
F fsn skrev:
Trollar du? Det är ingen som kan tvinga nån att sälja eller flytta och väljer man att sälja så gör man det till vem man vill, vanligtvis till den som betalar bäst. Antagligen så betalar han alltså bäst. Exakt vad är problemet?
Ett välsmort munläder och några bärs tillsammans, så har affären gått i lås i ett nafs!
 
A
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Men alltså, för att bryta ner ditt resonemang i punktform:
1. Någon skaffade en hög brevlåda.
2. En hund bestämde sig för att kissa på brevlådan.
3. Hunden "kantrade" på grund av att hunden inte kunde bedöma höjden på brevlådan riktigt.
4. Hundägaren är berättigad till ersättning från brevlådeägaren på grund av hundens potentiella bakbensskada eller ryggskott.

Jag upprepar mig, bland det sjukaste jag läst.
Du har inte läst mycket, alltså!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.