137 018 läst · 433 svar
137k läst
433 svar
Mina grannar har startat en ELIT-grupp för att höja områdets värde
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Nu är jag 100% övertygad om att denna för övrigt ganska underhållande tråden är (i stora drag) påhittad. Vem tillåter sig att bli behandlad på detta vis? Antingen gör man processen kort med gubbfan om han vidrör ens person eller drar man därifrån och ringer Farbror Blå...Marjatta Lakso1 skrev:Jag trivs med min fastighet.
Villaägaren, en man, påstod att jag hade låtit en hund att kissa på hans brevlåda. Därför tvingade han mig att ställa mig på knäna framför hans brevlåda, genom att trycka ner mina axlar. Sedan räckte han fram hinken med vatten och en disktrasa och beordrade mig att tvätta hans brevlåda, som inte ens såg smutsig ut, inget hundkiss syntes. Jag protesterade.
Trots att jag sa att jag inte äger någon hund och inte har hållit i kopplet när hunden slog sin drill och inte är släkt eller i nära relation med personen, som höll i kopplet, tvingade han mig att tvätta lådan. Det var en god vän som gick på promenad och höll i hundens koppel, med sina föräldrar som var på besök. De mådde väldigt dåligt efter incidenten, men jag var mest arg.
Jag ringde mannen senare och frågade, om han var någon slags kvinnohatare, men han sa, att han ville straffa mig för att jag hade uppfostrat min man dåligt. "Men jag har ingen man", protesterade jag. "Jo, det har du visst det, vi vet att ni två k****ar med varandra", sa han. "Fast jag varken k****ar eller har någon man", protesterade jag. Jag bor på en annan gata än han, så jag undrar, vilken röntgen-syn han har som kan se in i sovrummet hos sina grannar. Och se händelser, som inte ens har hänt.
Jag började kalla gubben för "Herr Hinkis" efter händelsen. Han är säkerligen en ELIT-medlem, så arrogant som han var. Jag tror inte att han har hört sitt nya namn, som jag har gett honom efter incidenten, för länge sedan.
Jag undrar hur många brottsrubriceringar som han skulle kunna få: olaga tvång, beskyllning, kränkning, förtal?
/S
Jag såg när "Herr Hinkis" började veva med armarna, för att måtta ett knytnävsslag mot min kompis. Då frågade jag vad som pågick och anklagades för att förstöra hans egendom dvs en hög brevlåda av modellen "Biggi". Jag tänkte i stundens hetta, att det var bättre att jag blir måltavlan för hans käftsmäll, och inte kompisen. Inte minst pga att hans föräldrar och systerdotter var med.S steve5432 skrev:
Trots att jag inte äger en hund eller har hållit i dess koppel eller har någon nära relation med kompisen. Jag tänkte offra mig för hans skull, kanske få en hjärnblödning av slaget, eller när bakhuvudet slår mot asfalten. Kompisen äter en stor dos blodförtunnande, så han löpte en mycket stor risk att drabbas av en hjärnblödning, om smockan träffar honom eller om hans bakhuvud slår mot asfalten.
Senare, när jag ringde till honom och frågade, om han var en kvinno-hatare, passade jag på att fråga hur många hundra gånger som de hade drabbats av en hund-drill mitt på brevlådan. "Det var den allra första gången, sa han". Jag som hade trott att de hade blivit utbrända nervvrak, efter att alla områdets hundar har pissat på just hans brevlåda.
Han ville alltså statuera ett exempel, så att varenda kotte som har en hund, som slår en drill mot hans brevlåda, ska få en rejäl käftsmäll, utan pardon. Med en efterföljande brevlåde-tvätt. Kanske t o m med högtryckstvätt.
Slutsatsen är att en gubbes brevlåda alltid är tusen gånger värdefullare än din hjärna och att han har "nödvärnsrätten" att ge en rejäl käftsmäll mot vem som helst, som försöker "förstöra" hans exklusiva brevlåda det minsta. Man kanske skulle behöva bära hjälm, när man rastar sin hund i fortsättningen?
Redigerat:
De kanske kan ge en bra rabatt på ELIT-fönster?Marjatta Lakso1 skrev:"ELIT-klubb" påstod grannen ett par hus längre bort. Inte en förening, som t ex Villaägarna. Det vore kul att fråga någon om ELIT-klubben kan fixa några medlemsrabatter, som Villaägarna, t ex på målarfärg, virke och försäkringar (jag har tyvärr noll koll på vad de erbjuder numera). Kanske en hantverkarförmedling "Bra ELIT-byggare"? Men de vill nog inte ha mig som medlem.
Man kan tillverka "tass-anklar" (=en mini-version av fotanklar) av armeringsjärn och strö utanför sin exklusiva brevlåda, för att hindra hunden från att närma sig och göra ett ben-lyft och slå en drill mot brevlådan. Men brevbäraren då?Marjatta Lakso1 skrev:Jag tycker att det är diskriminering med en ELIT-grupp. Jag tänker på gamlingar, som är på gränsen av att de behöver sälja, t ex pga fattigpensioner eller sjukdomar. De behöver verkligen sina somrar i skärgården.
Det är för övrigt bara hanhundar, som kissar på brevlådor och enbart de stora (som "elevationen" räcker till. För de små lådorna blir det en "stolpe", tveksamt om det räknas ens). Tikar och vår förra hund (en hane som hade en medfödd kot-missbildning i ryggen kissar direkt på marken). Men folk rusar ut från sina hus med en vatten-hink och trasa i handen, så fort de ser en hund i koppel att närma sig.
Det handlar om att dominera och förnedra "hinkis". Fram med rotborste nästa gång han går förbi och låt han skura hela trottoaren. Sen är du ledare i Elit-gruppen. Det är som hanhundarnas dominasspel. Du kommer få välja roll. Vice president, Tresurer, Road Captain eller vad som nu passar dig.Marjatta Lakso1 skrev:
Det var ett märkligt svar som inte svarade på frågan.Marjatta Lakso1 skrev:
Det hjälper tyvärr inte i trovärdigheten heller. Har du eller jar jar råkat reta upp grannarna med något?
Tror inte på att någon skäller ut dig för att du går förbi deras fönster om du går på vägen.
Exakt, "ett område, om har fått bättre status, men att det finns fortfarande kvar folk från tiden innan".D Daniel 109 skrev:
Det här hände utanför min infart. Kravet på att kompisen måste flytta efter 22 år på området kom som en blixt från klar himmel. Han är 10% delägare, men måste flytta ändå, sa grannen.R Rkarlsson skrev:
Om Jar Jar är en människa och inte eftersökt av polis så kan vi nog förutsätta han får bo kvar. Pratar vi om en get, tiger eller elefant så kan din granne nog ha rätt i att dessa inte får hållas i villaområden. Eller bor Jar Jar i en svartbyggd byggnad? Eller kanske i brevlådan?