Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag tror att "Herr Hinkis" var först på området med en hög brevlåda, som dessutom var silver-färgad, säkert en "de luxe"-modell. Hunden var inte utbildad till att möta och känna igen höga brevlådor. Så hundstackarn visste nog inte bättre och han var stolt över sin "elevation" och "slängde" upp sitt bakben så högt, att nästan hela hunden kantrade. Hundägaren borde ställa ekonomiska krav på ägare till såna brevlådor, pga att hundstackaren kunde få en allvarlig sträckning i sitt bakben eller ett ryggskott.

Vilken förnedring för en hanhund i sina bästa år, att tvingas kissa som en tik, tills kroppen läker efter överbelastningen.
Det är alltså sådana "dyra" saker vi pratar om:
Grå veckopostlåda modell "Karolina" med namnskylt och prisangivelse.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Japp. För många är det inte motiverat att lägga den summan på en postlåda. Då blir det lite en statusmarkering när man visar att man kan lägga pengar på något som egentligen inte är nödvändigt.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Claws. och 2 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Jag tror du menar trolleritroll.
En bot är ju en dator.
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Det är bot jag menar. Läs tidigare inlägg för kontext.
Bottarna publicerar låneerbjudanden och spammar forumen.
Typ så här:
Skärmdump av spam-inlägg om onlineintjäningar med länk och ärendenummer.

• Gilla
AMR74 och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
Anna_H Anna_H skrev:
Bottarna publicerar låneerbjudanden och spammar forumen.
Typ så här:
[bild]
Absolut, det är väl det vanligaste. Det var dock apropå en bot som lyckades röja runt på Reddit några veckor utan att bli upptäckt. Sen har vi ju Microsofts legendariska bot Tay, den misogyna nazist-AI:n.

• Gilla
Erik JL och 1 till
  • Laddar…
Trolling har inget med trolleri att göra.

Staffans2000
Det här är en tramstråd, men den var underhållande ändå tills det blev för mycket med de höga brevlådorna och hundars ryggproblem.

Staffans

• Gilla
  • Arg
ByggaB och 9 till
  • Laddar…
harry73
D Daniel 109 skrev:
Trolling har inget med trolleri att göra.
Och inte heller med
Figur av en trollkaraktär med rödbrunt hår, hållandes en spade.
Skapa konto

Men med
Fiskebåt PEL.9 på havet nära en kaj med molnig himmel i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Är det Daniel109 som är Jar-Jar?:thinking:

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Nej, trålning och trolling är helt olika fiskemetoder.
Det är helt fel båttyp.

• Gilla
RompisKompis och 1 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Polisen har tagit honom på bar gärning, påtänd, bakom ratten och bilen sönderkörd i diket. Inget körkort. Inget straff, heller. 20 tusen kr lägre ersättning på försäkringen för bilägaren pga skrotning, jämfört med bilens verkliga värde.
Det var konstigt. När min bil blev påkörd och skrotad fick jag 20 000 mer av försäkringsbolaget än vad jag fått om jag försökt sälja bilen själv. Jag tror att bilägaren ljuger lite för dig. Och att du målar upp saker som mycket värre än de är.

Chilla...

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
T
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag är i stan någon gång med ett par års mellanrum, eftersom jag jobbar och studerar på distans sedan länge. Nej, tunnelbanan intresserar mig personligen ganska lite. Det vore kul om det blev nåt kvar av "Dasseborg", så inte allt läggs ner av det gamla. Det har byggts jättemycket flervåningshus i Gurra.
Om du inte lämnar hemmet särskilt ofta kan jag förstå att du inte ser poängen med en stor brevlåda.

Man får också lätt intrycket av att du kanske borde försöka komma ut och träffa folk lite oftare.

• Gilla
Maret och 2 till
  • Laddar…
När nu brevlådorna ändå är uppe i tråden.

Stor brevlåda är väldigt praktiskt om man handlar på nätet, vilket en majoritet av befolkningen gör regelbundet. Om man har en stör låda slipper man åka till ombud, eller få leveransen i en påse utanför lådan.

I extrema områden kan det vara onödigt med en stor låda. Dvs om man inte har råd att handla något alls, vare sig på nätet eller i butik, eller om man hellre skickar personalen att göra inköpen åt sig. Men för de allra flesta områden är det en praktisk fråga mer än något annat.

Och om info kan jag nämna att andelen stora låsbara lådor ökat i en del lite mindre trygga områden. Gissningsvis för att slippa stölder av paket som lämnats utanför lådan.

Jag satt som svensk representant i ett EU-råd om "e-handelslådor" för några år sedan och jag tror TS ska vara glad att inte alla länders förslag gick igenom och blev en standard. Skulle man tagit hänsyn till alla önskemål skulle lådan vara låsbar, larmad, uppkopplad och ha både kyla och värme och vara en halv kubikmeter stor. Det vore nog en statussymbol.

• Gilla
Brotorpet och 1 till
  • Laddar…
A
Huddingebo Huddingebo skrev:
Låter som ett drömområde.
Var på Värmdö ligger det? Kanske skulle man överväga att flytta dit, alltför många villaområden "sunkas ner" i Stockholm.
Lugn och frid försvinner och byts mot m*********.
Det kan fortfarande finnas objekt till "fyndpris" för den "händige".

harry73
Hep Hep skrev:
Skulle man tagit hänsyn till alla önskemål skulle lådan vara låsbar, larmad, uppkopplad och ha både kyla och värme och vara en halv kubikmeter stor. Det vore nog en statussymbol.
Va? Finns det folk som har postlådor som är mindre än en halv kubik?
Pöbel!

• Gilla
  • Haha
Appendix och 2 till
  • Laddar…
A
T tanaris skrev:
Låter väldigt märkligt. Hur många grannar är med i den gruppen? Det ser ju ändå ut att vara ett 150-tal fastigheter i området.

Finns gruppen ens?
Det är över 300 fastigheter i vårt område (vägförening), men jag skulle räkna med hälften, pga en stor väg emellan.

Det var en granne ett par hus längre bort, som påstod att de hade bildat ELIT-gruppen och han krävde att min kompis i gäststugan flyttar härifrån, "eftersom han inte längre passar in på området", pga att han har haft två stroke och har blivit glömsk pga det, minns t ex inte ställa in P-skivan och får böter pga det. "Jag behövde säga bara två ord, så är han sedan borta. Elak mobbning, upplever jag det som. Han har ingen egen skuld i sitt funktionshinder, det har ärftliga orsaker. Han är duktig på att jobba, "ett kraft-djur", en hygglig typ och har bott i gäststugan i 22 år och äger en liten bit av fastigheten officiellt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.