Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso1 skrev:
Jag tror att förlängningen kommer att ske mycket snabbare nu. Det blir för mycket bussar på motorvägarna, pga att skärgården växer snabbt.
Oroa dig inte, SL har beställt såna där amfibiebussar som gick mellan stan och fjärilshuset, fast de är hybridiserade, går på vindkraft och vätgas. Dundersnabba. Det kommer lösa all trängsel på motorvägen och utnyttja vattenvägarna i skärgården. Nästan slå ut vaxholmsbåtarna.

Troligen kan de gå under jorden också, som tunnelbana, fast gräva sig fram i nya tunnlar varje gång. Iallafall kan de gå som en ubåt under ytan. Så det behövs inga broar.

A
J JohanLun skrev:
Om bussarna ut på värmdö försvinner och ersätts av tunnelbana är jag övertygad priserna rasar. Bussfärden ut är det pensionärerna lever för. Bussen sållar också bort a-lagarna och knarkarna, de somnar på vägen ut och vaknar igen i bussdepån så de kommer aldrig ut på landet till elitarnas glädje. Alla som jobbar kör audi, lexus eller liknande övervärderad medelklassbil ut och behöver inte åka bussen.

Tunnelbanan erbjuder inte pensionärerna de fria vyerna, a-lagarna kommer skaka sig vakna hela resan ut. Övre-medelklassens välpolerade kavajnissar kommer inte kunna motivera sin Audi TT extrabil då familjerådet kommer fram till att med tunnelbana behövs bara en bil och de extra pengarna kan läggas på nya möbler. De kommer sitta där med bara en SUV-ifierad vanlig kombi med lite plastkrams kring skärmkanterna och känna sig trista.

Näe. Tunnelbanan är nog din välsignelse! Elitarna kommer ge upp. Fabriken i gurra vaknar ur sin törosasömn, Ut igen kommer de som emaljerar tronen i veckorna och greppar ringen och kör gustavsbergsbussen hemma i hemlighuset på fredagkvällen efter tre-stor-stark på den lokala pizzerian. Allt blir som förr.
Jag är i stan någon gång med ett par års mellanrum, eftersom jag jobbar och studerar på distans sedan länge. Nej, tunnelbanan intresserar mig personligen ganska lite. Det vore kul om det blev nåt kvar av "Dasseborg", så inte allt läggs ner av det gamla. Det har byggts jättemycket flervåningshus i Gurra.

M
R Rampage2216 skrev:
Jag tycker du ska gå med i gruppen, alternativt luska info från dem hur de tänkt gå vidare och mer exakt vilka de vill ha bort.

Och du ska givetvis spela in samtliga samtal du har med dem i smyg för att ha bevis.

Det är människor som de som hade behövt känna på hur det är att vara hemlös, utstött, oönskad.

Sen kan du samla alla som inte delar deras "vision" och skapa en motgrupp. Inte för att få bort dom, utan bjud in dom att umgås med alla. Fixa ett kafferep på gatan, spela lite brännboll i ett grönområde eller bjud in alla på kräftskiva i någons trädgård. Visa dom att de udda är lika mycket människor som de är.
Nappar de inte, fine. Ni får roligt och trevligt tillsammans och de kommer inte lyckas skrämma bort någon.
Ett bra förslag. Funkar nog på vissa.

D Dr Jumping Jack skrev:
Råkade också läsa ”slukhålsinlägget”. Att drabbas av två sådana otroliga händelser samtidigt talar väl att detta är ”hitte på”
Det är väl lite som på Flashback. Det märks när det är sommarlov så att säga

• Gilla
  • Ledsen
Maret och 3 till
  • Laddar…
A
L lordi skrev:
Det är väl lite som på Flashback. Det märks när det är sommarlov så att säga
Nej, det är två helt oberoende händelser. Syrran överdriver, har inget tekniskt tänk, har förmodligen sett för mycket på TV om slukhål. Jag blev förfärligt irriterad på henne. Sedan har det regnat väldigt mycket på många ställen i Finland, men inte just där.

M
Huddingebo Huddingebo skrev:
Låter som ett drömområde.
Var på Värmdö ligger det? Kanske skulle man överväga att flytta dit, alltför många villaområden "sunkas ner" i Stockholm.
Lugn och frid försvinner och byts mot m*********.
I mitten på ön.

• Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Nej, det är två helt oberoende händelser. Syrran överdriver, har inget tekniskt tänk, har förmodligen sett för mycket på TV om slukhål. Jag blev förfärligt irriterad på henne. Sedan har det regnat väldigt mycket på många ställen i Finland, men inte just där.
Troligen har din syster drabbats av finska elit-grupper. De slukar hus för att sen uppföra moderna hus. Effektivare än att trakassera bort ägarna. Huset med ägare försvinner ned i marken. Bara bygga ett nytt hus ovanpå. De använder vad jag hört så kallade mördar-myr-lejon, en extremt aggressiv myrlejonart som underminerar hela hus ensamma.

• Gilla
  • Haha
Bengt Larsson och 4 till
  • Laddar…
M
J JohanLun skrev:
Troligen har din syster drabbats av finska elit-grupper. De slukar hus för att sen uppföra moderna hus. Effektivare än att trakassera bort ägarna. Huset med ägare försvinner ned i marken. Bara bygga ett nytt hus ovanpå. De använder vad jag hört så kallade mördar-myr-lejon, en extremt aggressiv myrlejonart som underminerar hela hus ensamma.
Ja, det fanns hus i båda fallen. Mina är byggda på berg. Innan jag köpte min fastighet, läste jag alla böcker om sjuka hus eller problem-hus, som jag fick tag på. Det gav lite insikt. Föräldrarnas hus är byggda på en ler-åker.

A
Marjatta Lakso1 skrev:
Bra input ändå, tack!
R Rkarlsson skrev:
Är din hyresgäst av utomeuropeiskt härkomst då du skriver;

Ku Klux Klan? Kristallnatten? Bevara Sverige Svenskt?

Annars är det väl bara folk som vill ha området och ha bort annorlunda folk. Vilket de inte kan, eller ja de kan ju frysa ut folk.

Javisst finns de viss sådant här med. Dock så var de som störde mest i de området svenska ungdomar som söp som satan på helgerna och störde sig på utomeuropeiska folk som levde annorlunda än de.
R Rkarlsson skrev:

Annars är det väl bara folk som vill ha området och ha bort annorlunda folk. Vilket de inte kan, eller ja de kan ju frysa ut folk.

Javisst finns de viss sådant här med. Dock så var de som störde mest i de området svenska ungdomar som söp som satan på helgerna och störde sig på utomeuropeiska folk som levde annorlunda än de.
R Rkarlsson skrev:

Min hyresgäst äger en liten del av fastigheten, jag kallar honom för Jar-Jar Binks från planeten Naboo, Han är snäll, men klumpig. Han har tappat en stor del av porslinet på golvet och det har gått sönder i många bitar.

A
Marjatta Lakso1 skrev:
Min hyresgäst äger en liten del av fastigheten, jag kallar honom för Jar-Jar Binks från planeten Naboo, Han är snäll, men klumpig. Han har tappat en stor del av porslinet på golvet och det har gått sönder i många bitar.
I så fall inte utomeuropeiskt, utan utomjordiskt.

• Haha
Pin
  • Laddar…
T
Varför har du två olika konton på forumet nu? :thinking:

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Ingen gillar Jar Jar Binks.

• Arg
1
  • Laddar…
K
Vilket troll. Hoppa i din brevlåda och stäng om dig. Så får du nog vara ifred från dina otäcka grannar

• Gilla
  • Arg
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Marjatta Lakso1 skrev:
Har ni inte dessa höga brevlådor eller bor ni i ett låg-status-område? Här är de ett måste. Min brevlåda är dock halvhög, eftersom ja inte vill att hundar slår en drill, eller att lådan rostar sönder nertill pga markfukten.
Alltså, alla har sådana brevlådor. Det har inget med status att göra. De är för övrigt tillverkade i rostfritt.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Kolla i mindre bemedlade områden. Alla har inte höga postlådor……

• Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.