137 223 läst · 433 svar
137k läst
433 svar
Mina grannar har startat en ELIT-grupp för att höja områdets värde
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Marjatta Lakso1 skrev:I "slukhåls"-fallet var det mina syskon i Finland, Vanda, norr om Helsingfors, som hittade på att "huset hade sjunkit och var bortom räddning och måste rivas". Deras våldsamhet var en viktig anledning till att jag flyttade långt hemifrån. Föräldrarna såg aldrig vad som hände hemma, fast det kunde ske mitt framför deras ögon. Det var knytnävar (brodern), klösning och slag, oftast med tillhyggen, så att jag blödde (systern), inlåsning så att jag inte kom till skolan (systern), stöld av alla mina julklappar och födelsedagspresenter (hon fick mest pengar för dem när de var i ursprungs-present-förpackningar, så de försvann redan dagen efter) och sedan gav hon bort även resten av mina grejer till sina väninnor, för att vara populär. Hon stal pengar från hela familjen också, så pengar och grejer försvann mystiskt hela tiden.
Så det var ingen större överraskning, att de försökte få även min miljon från arvet. Det var dock en chock. Jag har "portat" dem härifrån under de 15 senaste åren. Jag slutade också att åka till Finland för att träffa dem, pga att det var för plågsamt.
Jag började planera min flytt hemifrån redan när jag var 14 år gammal och kom iväg efter "studenten". Jag fick hjälp av en finlandssvensk äldre herre, mina kompisars pappa. Han fixade färjebiljetter, tog mig till anställningsintervjun, betalade alla taxiresor och fixade en hyreslägenhet i 2:a hand. Han visste hur mycket jag led hemma och jag hade nästan slutat äta, kräktes upp maten som jag åt och hade tappat vikt och vägde då bara 44 kg. Jag minns att jag fortfarande kräktes för fullt, när taxi-bilen stod därnere på gatan och väntade på mig, på väg till färjeterminalen i Helsingfors. Nu är jag "hemma" i mitt paradis på Värmdö och jag vill inte att någon kommer och bråkar om att vi inte hör hemma här, utan att det är det "fina" folket med lyx-jättevillor, som ska bo här.
Redigerat:
Det är tristD Daniel 109 skrev:
Jag tror inte att det finns några ELIT-klisterlappar på lådorna ännu, men det kunde vara kul att printa ut sådana själv och sedan gå ut mitt i natten och klistra på dem, när ingen ser. Men problemet är att jag inte har någon exakt kännedom om vilka de är och även då är det de mest arroganta, som man vill ge det där klistermärket till. Eller klistra på någons låda. "Herr Hinkis" kanske rentav tror att det är hans medlemsbevis till ELIT-gruppen och känner sig stolt?T tanaris skrev:Fast det där stämmer inte alls med vad man kan utläsa ur öppna källor. Du verkar ha en historik av att hamna i konflikter av olika slag, och man får intrycket av att det oftast inte är på grund av andra.
Hade jag haft tid hade jag svängt förbi området och räknat hur många ELIT-brevlådor det finns...
För några år sedan, i universitetets kafferum, ordnades ett överrasknings-"förhör", där jag var anklagad. Det tillfället var det mest bisarra som jag någonsin har varit med om. Min mamma kommer från ett jordbruksområde, fullt med laestadianer och pietister, så det är fullständigt omöjligt för mig att delta i några sådana utsvävningar, som den kvinnliga läraren "åklagaren", påstod ett antal gånger och som jag dementerade bestämt. Skulle nåt av det vara sant, hade jag fått världens "spanking" och utskällning av morsan, som jämt och ständigt påminner mig om att "kvinnan ska hålla sitt kärl rent".T tanaris skrev:Fast det där stämmer inte alls med vad man kan utläsa ur öppna källor. Du verkar ha en historik av att hamna i konflikter av olika slag, och man får intrycket av att det oftast inte är på grund av andra.
Hade jag haft tid hade jag svängt förbi området och räknat hur många ELIT-brevlådor det finns...
Rasbiologiska institutet hade kanske inspirerat dem att tro sånt. Det kanske fanns en tro bland den svenska lärarkåren, att finska studenter var mer benägna att delta "jättemycket" ("åklagarens" uttryck) i sexuella aktiviteter med manliga lärare eller professorer (språket är förskönat i den här skrivelsen). Jag gjorde en anonym anmälan till universitetet om det inträffade och kontaktade en jurist och fick veta att det var "grovt förtal". Hade jag spelat in "förhöret" på band, så hade jag kunnat kräva skadestånd, ca 20.000 kr. Men anklagelserna mot mig kom som en blixt från en klar himmel. "Åklagaren" kanske ville återinföra tvångs-steriliseringen av finska, samiska och romska kvinnliga studenter. Då skulle hon kanske få sitt lystmäte.
Redigerat:
Nya tider, nya seder:Anonymiserad skrev:För några år sedan, i universitetets kafferum, ordnades ett överrasknings-"förhör", där jag var anklagad. Det tillfället var det mest bisarra som jag någonsin har varit med om. Min mamma kommer från ett jordbruksområde, fullt med laestadianer och pietister, så det är fullständigt omöjligt för mig att delta i några sådana utsvävningar, som den kvinnliga läraren "åklagaren", påstod ett antal gånger och som jag dementerade bestämt. Skulle nåt av det vara sant, hade jag fått världens "spanking" och utskällning av morsan, som jämt och ständigt påminner mig om att "kvinnan ska hålla sitt kärl rent".
Rasbiologiska institutet hade kanske inspirerat dem att tro sånt. Det kanske fanns en tro bland den svenska lärarkåren, att finska studenter var mer benägna att delta "jättemycket" ("åklagarens" uttryck) i sexuella aktiviteter med manliga lärare eller professorer (språket är förskönat i den här skrivelsen). Jag gjorde en anonym anmälan till universitetet om det inträffade och kontaktade en jurist och fick veta att det var "grovt förtal". Hade jag spelat in "förhöret" på band, så hade jag kunnat kräva skadestånd, ca 20.000 kr. Men anklagelserna mot mig kom som en blixt från en klar himmel. "Åklagaren" kanske ville återinföra tvångs-steriliseringen av finska, samiska och romska kvinnliga studenter. Då skulle hon kanske få sitt lystmäte.
Det finns f.ö. många etiska frågetecken, när lärarna vill veta vad som försiggår i studentens kropp:
Nyamko vill att alla utländska flickor i högstadiet ska gyn-undersökas, för att se om de är köns-stympade. Kontrollerna görs lämpligast efter ankomsten till Sverige, t ex när skolan börjar. Några % är drabbade.
På universitetet, i samband med många utbildningar med laborativa uppgifter, bör man inte vara gravid, men då ska studenten själv bestämma sig för när hon är gravid. Samtidigt är kemikalierna farligast för fostret i ett tidigt stadium av graviditeten. Clearblue "ultratidig" test varje månad kan vara lösningen, man får t ex kissa på stickan framför läraren.
Här kan man kanske smyga in (eller ut) även ett sperma-prov, som kan tas och analyseras.
Droger har blivit ett gissel även på universiteten, så man kan behöva kiss-testa hela klassen för droger som cannabis, metamfetamin, kokain, etc. Alternativt kan ett mycket mindre känsligt saliv-test användas.
Sedan när man börjar t ex på sitt labb- eller industri-jobb, får man kissa i en burk en gång varje månad, eller slumpvis.
Vad svamlar du nu om?Marjatta Lakso1 skrev:Nya tider, nya seder:
Det finns f.ö. många etiska frågetecken, när lärarna vill veta vad som försiggår i studentens kropp:
Nyamko vill att alla utländska flickor i högstadiet ska gyn-undersökas, för att se om de är köns-stympade. Kontrollerna görs lämpligast efter ankomsten till Sverige, t ex när skolan börjar. Några % är drabbade.
På universitetet, i samband med många utbildningar med laborativa uppgifter, bör man inte vara gravid, men då ska studenten själv bestämma sig för när hon är gravid. Samtidigt är kemikalierna farligast för fostret i ett tidigt stadium av graviditeten. Clearblue "ultratidig" test varje månad kan vara lösningen, man får t ex kissa på stickan framför läraren.
Här kan man kanske smyga in (eller ut) även ett sperma-prov, som kan tas och analyseras.
Droger har blivit ett gissel även på universiteten, så man kan behöva kiss-testa hela klassen för droger som cannabis, metamfetamin, kokain, etc. Alternativt kan ett mycket mindre känsligt saliv-test användas.
Sedan när man börjar t ex på sitt labb- eller industri-jobb, får man kissa i en burk en gång varje månad, eller slumpvis.
Drogtester utförs endast om misstanke STARK sådan.
På alla industrier, taxi, övriga arbeten och skola så har jag aldrig någonsin varit med om ett enda drogtest. De få fall som har blivit av har mycket starka grunder och varit positiva. Helt rätt att ta test då. Ingen påverkad människa har innanför dörrarna på en industri överhuvudtaget att göra.
Sen tillhör inte droger "nya tider" utan det har funnits så länge droger funnits i landet.
Ska vi återgå till trådstarten?
Administrator
· Skåne
· 7 878 inlägg
TS har begärt att få bli raderad och ämnet är slutdiskuterat. Jag stänger tråden.
/Moderator
/Moderator
Produkter som diskuteras i tråden