1 020 968 läst · 2 320 svar
1021k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Det är inget fel på vertikalskärning, men det jag vänder mig mot är precis som han skriver i artikeln att det används som ett universallösning mot alla möjliga problem med gräsmattan. Jag har fått väldigt bra resultat av vertikalskärning, toppdress och stödsådd, men vertikalskärning ska man inte göra för ofta.
Och som en kommentar till det @Thiger skriver ovan så är det därför han i artikeln skriver att större renoveringar, som en vertikalskärning, bör utföras på hösten, då ogräs inte växer lika bra.
Och som en kommentar till det @Thiger skriver ovan så är det därför han i artikeln skriver att större renoveringar, som en vertikalskärning, bör utföras på hösten, då ogräs inte växer lika bra.
Jag hade mycket mossa i gräsmattan. Faktiskt hjälpte vertikalskärningen ganska bra, nu är dock mossan på väg tillbaka därför jag inte haft tid att underhålla. Man ska inte vertikalskära för tidigt på våren, gör det efter några klippningar.
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 188 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 1 415 inlägg
B Bo Berglund skrev:
Fyra timmar enligt ett inlägg lite längre upp i tråden:TomasJor skrev:
https://www.byggahus.se/forum/threa...aes-i-graesmattan.257238/page-72#post-3364965