1 019 261 läst · 2 320 svar
1019k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Fick en flaska Dicotex med posten i fredags och mitt gräs är bra så jag tänkte använda medlet på plattläggningen där ogräset härjar vilt... Då borde jag kunna blanda starkare för att vara säker på 100% död och undergång för ogräset... Eller vad tror den samlade expertisen?
Vore det inte bättre med Roundup där? Du vill väll inte ha gräs växande på plattsättningen?O ompalompa skrev:
Vad säger ni som behandlar om att låta barn springa barfota på gräsmattan? Är det en dålig idé att använda MCPA överhuvudtaget eller handlar det om några dagar man bör vara försiktig - ngn som vet? Vad har ni själva för skyddsutrustning när ni sprutar?
Nä, skulle inte behandla någon gräsmatta om det finns barn som leker på den.
Skyddsutrustning, tja se till att du sprutar där det ska vara så är det ingen större risk. Men gummistövlar, arbetsbyxor och ett par latex/gummihandskar har jag. Gummistövlar är absoluta minimum.
Skyddsutrustning, tja se till att du sprutar där det ska vara så är det ingen större risk. Men gummistövlar, arbetsbyxor och ett par latex/gummihandskar har jag. Gummistövlar är absoluta minimum.