1 023 348 läst · 2 320 svar
1023k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Sorry...boxhandskarna på när jag skrev. Tyvärr kan jag inte ändra i första inlägget, men den här kanske funkar bättre: https://agrarking.de/dicotex-rasen-unkraut-frei-profi-line-von-dr-staehler-1-l-flasche.htmlMattias_Jo1 skrev:
Nu är 2st 1-liters flaskor med Dicotex beställda! Får hoppas det gör susen!P Paxman skrev:
Stod att man var tvungen att faxa in kopia på pass samt sprutlicens men det struntade jag i och preparaten är redan skickade!
Även det med pass och licens har jag för mig är redovisade i tråden...men eftersom det är över 500 inlägg så är man förlåten om man inte sett det.
Jag har också för mig att jag frågat i tråden om någon vet ifall Dicotex tappar effekt om det lagras i sin (öppnade) flaska. Tyckte att det tog sämre när jag använde det andra året (dvs förra året i mitt fall).
Jag har också för mig att jag frågat i tråden om någon vet ifall Dicotex tappar effekt om det lagras i sin (öppnade) flaska. Tyckte att det tog sämre när jag använde det andra året (dvs förra året i mitt fall).
Länken där, handlar om väl just om effektiva ogräsmedel? Och inte alls om alternativ gräsmatteskötsel. Att försöka undvika framtida hälsoproblem kanske är dumt. Kanske ska man låta naturen ha sin gång.elpaco skrev:
Beställde precis från Agraking.Har fått bekräftelsemail att allt gått igenom, men av förklarliga skäl har jag inte fått någon trackinglänk från DHL ännu.V vectrex skrev:
Läs igenom tråden så lär du dig en hel del. Jag säger det inte för att vara dryg, men tråden är värd att läsa igenom och innehåller väldigt mycket matnyttig information. Du kan skippa nån sida då och då när det handlar mest om miljöpåverkan och vitgröe -gräs annars mycket bra tråd..kitco skrev:
Som jag skrivit tidigare så tog Dicotex min rölleka fantastiskt bra. Jag hade inte så stora förhoppningar, då jag läst att andra haft problem med att få bort det trots besprutning, men för mig var just röllekan det som gav upp först!Thiger skrev:
Jag har precis beställt 2 flaskor Dicotex.
Kan det vara försent att spruta nu? Jag bor på västkusten?
Vidare så har jag vad jag tycker väldigt mycket ogräs i gräsmattan. Jordreva, maskrosor, stora plättar med bara klöver, smörblomma, groblad etc. Finns det risk att gräsmattan kommer se helt bedrövlig ut efteråt?
Bör jag dressa och stödså/så nytt för att mattan ska komma tillbaka istället för nytt ogräs? Hur brukar det bli för er med mer erfarenhet ?
Tack på förhand. /Nybörjare
Vidare så har jag vad jag tycker väldigt mycket ogräs i gräsmattan. Jordreva, maskrosor, stora plättar med bara klöver, smörblomma, groblad etc. Finns det risk att gräsmattan kommer se helt bedrövlig ut efteråt?
Bör jag dressa och stödså/så nytt för att mattan ska komma tillbaka istället för nytt ogräs? Hur brukar det bli för er med mer erfarenhet ?
Som jag förstått det så är bästa tiden att behandla när ogräset är som mest växtkraftigt men gräset även kommit igång och växa ordentligt. Detta borde vara ungefär nu på västkusten och kanske om någon vecka eller två här uppe i Mellansverige (Stockholm). Jag kommer köra om ca 1-2v om vädret håller i sig. Här har det iaf brakat loss ordentligt i helgen med blommande fruktträd och utvecklade bladverk på träden..A AdslVerbe skrev:Jag har precis beställt 2 flaskor Dicotex.
Rätta mig gärna om jag missuppfattat något ang när det är bäst att spruta dicotex..