Valde du hemleverans eller till utlämningsställe? (kan vara att de försökt leverera när du inte var hemma)
 
C Christoffer L skrev:
Valde du hemleverans eller till utlämningsställe? (kan vara att de försökt leverera när du inte var hemma)
Hmmm. Vet inte . Skrev bara in min adress när jag beställde ,så det kan ju iofs vara så att de försökt att leverera när jag inte varit hemma. Men betyder det alltså det?
 
Om du fick ett spårningsnummer bör du ju kunna se på fraktbolagets hemsida hur paketet har skickats, och då ser du kanske var det fastnade.

Tullen tar väl stickprov men vad som händer om de hittar något vet jag inte. Jag vet inte heller om det är förbjudet med import eller om det bara är otillåtet med användningen. (Någon annan som vet?)
 
Fast detta går ju inom EU, då tittar väl inte tullen på paketet alls?
 
M medic skrev:
Jag beställde en flaska dicotex ifrån agraking tyskland. Men nu när jag kollar på var beställningen är någonstans så står det "Die Sendung konnte nicht zugestellt werden"
Vad betyder det?? Har tullen snott det? Bryr sig verkligen tullen om ogräsmedel??
Jag hade liknande problem, se inlägg #48 i den här tråden.
Dhl hade lämnat över paketet till posten utan att meddela mig.
Det kommer nog snart:)
 
Hej!
Har nu gått 11 dagar sedan jag spruta på Dicotex på gräsmattan. 1dl/10l.
Pyttorna ser väldigt trötta ut men tex klövern ser jag ingen större skillnad på. Har jag sprutat på för vätska på varje enskilt ställe eller tar det längre tid för klövern att dö? På vissa ställen har klövern blivit lite röd/lila men långt ifrån överallt.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
Jag tyckte det tog rätt olika tid för olika växter. Minns inte hur lång tid det tog för klövern (den var inte mitt primära mål). Men 11 dagar är lite för kort tid för att utvärdera.
 
Kollade med dhl angående leverans. Och det är ju tydligen så att dhl är Tysklands post,så när paketan kommer till Sverige så övergår paketen till svenska posten och fortsätter inte via dhl. Det var därför det stod att det inte kunde levereras.
 
  • Gilla
Peter2400
  • Laddar…
Har du fått ditt kolli-id nu då?
Posten har faktiskt en bra app som automagiskt hittar paket som är på väg till en.
 
Någon som funderat kring närhet till fruktträd och odlingar? Nu tänker jag om giftet hinner absorberas via rötter och ta sig ut till frukten så småningom?
 
Jag sprutade intill både körsbärs och äppelträd utan problem. Fullvuxna träd med djupa rötter och inga blad nedtill. Men du kanske menar huruvida frukten skulle bli oätbar? Tja, vi blev inte sjuka i vart fall. Lantbrukaren får skörda efter 30 dagar har jag för mig.
 
Jag försöker ta död på detta men inte lyckats i år, :(
Gräsmatta med ogräs som användaren har problem med att utrota.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F Flukeskywalker skrev:
Någon som funderat kring närhet till fruktträd och odlingar? Nu tänker jag om giftet hinner absorberas via rötter och ta sig ut till frukten så småningom?
Har för mig att det framgår tydligt av bruksanvisningarna hur lång tid före skörd som medlet får användas. 30 dagar nämndes ju ovan, 6 veckor är någon gräns jag tycker mig minnas.

I det här fallet handlar det ju om ämnen som är snarlika de naturliga hormoner (auxiner) som förekommer i växterna. Det innebär förstås inte att de därmed är ofarliga men det handlar inte om nya fantasifulla ämnen med okända effekter i miljön eller på människor.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.