mg765 mg765 skrev:
Antingen har du blandat fel, applicerat felaktigt eller så är det något fel på din flaska. Dicotex och liknande blandningar (exempelvis Loredo Quattro som är identisk) är ruskigt effektiva mot jordreva: [länk]
Felaktigt eller inte, jag fick i alla fall bort klövern med precis samma dosering och samma applicering.

Det finns ju olika varianter av Dicotex, kan det vara så att dessa har lite olika substanser som fungera lite olika? På den jag har (se bild) så står ju inte "Gundermann" onmänt, såsom det går på andra Dicotex produkter.

Flaska med Dr. Stähler DICOTEX ogräsmedel utan Gundermann omnämnt på etiketten.
 
Någon som vet om man kan beställa något mot pingborre larver i gräsmattan från Tyskland?

Visa bilaga 633929[/QUOTE]
 
S Sbbblom skrev:
Någon som vet om man kan beställa något mot pingborre larver i gräsmattan från Tyskland?

[bild]
[/QUOTE]
Du kan beställa nematoder som finns i Sverige. Dicotex eller liknande funkar inte på larver som lever djupt ner i jorden
 
Dicotex vet jag inte fungera på det, tänkte mera om det finns något super medel från Tyskland som tar dom
 
P patfred skrev:
Du kan beställa nematoder som finns i Sverige. Dicotex eller liknande funkar inte på larver som lever djupt ner i jorden
Nematoder har jag testat och de fungerade mycket dåligt. Trots att jag följde bruksanvisningen till punkt och pricka. Dyra var de också!
 
Immobil Immobil skrev:
Nematoder har jag testat och de fungerade mycket dåligt. Trots att jag följde bruksanvisningen till punkt och pricka. Dyra var de också!
Viktigt att det är rätt årstid men det kanske det var?
 
S Sbbblom skrev:
Någon som vet om man kan beställa något mot pingborre larver i gräsmattan från Tyskland?

Vattna är väl standardåtgärden, men du har kanske bevattningsförbud. Det fungerar att dränka dom, men det går åt rackarns mycket vatten, och då menar jag åtskilliga kubik.
 
Jag har egen brunn så vatten finns det
 
Kanske läge att starta en egna trådar om andra medel mot andra saker än ogräs? Den här heter ju "MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan". :thinking:
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
S Sbbblom skrev:
Jag har egen brunn så vatten finns det
Då har du bra förutsättningar. Dränk dom!
 
P Paxman skrev:
Kanske läge att starta en egna trådar om andra medel mot andra saker än ogräs? Den här heter ju "MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan". :thinking:
Japp jag har varit med och skrivit på denna sidan många gånger innan om dicotex så det är inte första gången jag skriver här, man kan dela tips ändå och jag tror nog alla kan allt om dicotex och ogräs medel nu om man har något innanför skallen .
 
S Sbbblom skrev:
Japp jag har varit med och skrivit på denna sidan många gånger innan om dicotex så det är inte första gången jag skriver här, man kan dela tips ändå och jag tror nog alla kan allt om dicotex och ogräs medel nu om man har något innanför skallen .
Problemet med att skriva OT-inlägg i trådar är att alla som har bevakning på tråden får meddelande om att det kommit nya inlägg. Är man då intresserad av trådens ämne, men inte OT-ämnet blir man rätt irriterad. Det finns ju absolut ingenting som hindrar OT-postaren att starta ny tråd om det som h*n är intresserad av.

Även detta inlägg är ju OT, så jag ber om ursäkt till alla som lockats hit pga av aviseringen.
 
  • Gilla
Kramla och 1 till
  • Laddar…
helgestahill helgestahill skrev:
Jag tror att du ska vänta minst en vecka för att se resultatet.
Jag trodde nog att man skulle se någon effekt på ogräset redan efter några dagar men det tog ungefär en vecka innan jag såg tydlig effekt.
Tyvärr så kunde jag inte behandla ogräset med en andra dos på grund av regn. När det blir uppehåll ska nya prov göras och då ska jag avvakta en vecka innan bedömning.
 
P Paxman skrev:
Problemet med att skriva OT-inlägg i trådar är att alla som har bevakning på tråden får meddelande om att det kommit nya inlägg. Är man då intresserad av trådens ämne, men inte OT-ämnet blir man rätt irriterad. Det finns ju absolut ingenting som hindrar OT-postaren att starta ny tråd om det som h*n är intresserad :crysmile:av.

Även detta inlägg är ju OT, så jag ber om ursäkt till alla som lockats hit pga av aviseringen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.