1 018 877 läst · 2 320 svar
1019k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Om du menar bilderna på rönnsumak som gick bannanas efter vi tog bort dom större träden och moderplantan så slog den sinnesjukta mängder nödskott hela säsongen 2014😮 Men helt borta denna säsongen som tur är köpte robotklippare ifall det skulle bli samma iår med den är helt borta 👍🏻👍🏻
Ser ut att vara samma bygge som engelska "Resolva Lawn Weedkiller". Blir bra. Ge inte så sent så att gräset växer dåligt bara.Peter2400 skrev:
http://www.ebay.de/itm/161750548382?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:ITrastlos skrev:
ca340kr ink frakt.
Men den ekologiska/miljö-aspekten är inte ointressant. Självklart vore det bättre att helt låta bli växtmedel, precis som vi egentligen inte har någon anledning att köpa nya kläder hela tiden. MEN sköter man sina kort rätt kommer växtbesprutningen bli en tillfällig behandling. Sedan kommer nämligen sakta gräsmattan bli så välmående och tät att ogräs inte får plats ...
Jag har beställt loredo q, det verkar ja vara exakt samma innehåll i medlerna med 4 gifter i.
I min gräsmatta finns förutom gräs klöver, revsmörblomma, svalört och några få maskrosor.
Jag ska bespruta lite testområden och ta lite före och efterbilder, det vore kul om någon som beställt något annat medel kan göra samma sak.
I min gräsmatta finns förutom gräs klöver, revsmörblomma, svalört och några få maskrosor.
Jag ska bespruta lite testområden och ta lite före och efterbilder, det vore kul om någon som beställt något annat medel kan göra samma sak.
elpaco, ifrågasättande. Räcker det som svar på vad jag är ute efter.
Det krävs ju en del kunskap om man vill plocka bort ogräs. Ta hjälp av trädgårdsmästare som kommer ut och tittar på mattan istället för att beställa växtskyddsmedel från utlandet eller köpa svart av en lantbrukare. Det finns ju en anledning till att vissa preparat inte säljs direkt till konsument.
Det krävs ju en del kunskap om man vill plocka bort ogräs. Ta hjälp av trädgårdsmästare som kommer ut och tittar på mattan istället för att beställa växtskyddsmedel från utlandet eller köpa svart av en lantbrukare. Det finns ju en anledning till att vissa preparat inte säljs direkt till konsument.
HaHa, då blir det som när jag ringde en arborist för att bli av med en 100årig ek som stod ivägen, han vägrade såga ner trädet för att det var så vackert.pellemania skrev:elpaco, ifrågasättande. Räcker det som svar på vad jag är ute efter.
Men det hade varigt trevligt att ha en trädgårdsmästare har som i ett par veckor ligger och manuellt rensar min gräsmatta.
Bara han inte tar mer än 300:- för hela jobbet!
Administrator
· Skåne
· 7 843 inlägg
Jag har raderat några otrevliga inlägg och vill påminna om att vara saklig och driva diskussionen framåt.
Här är lite före och efter-bilder med Loredo Quattro på jordreva, applicerat enligt instruktion med duschflaska:Peter2400 skrev:
Före:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter 24 timmar:
Logga in
Skapa konto
Efter 8 dagar:
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Vi pratar inte om att någon köper ett fat 200liter gift och experimenterar. Samtliga ingredienser som nämns är godkända i EU för användning av privatpersoner mot ogräs i gräsmatta. Man får väl lita på att det bakom de produkterna och godkännandena finns den kunskap som du efterfrågar.pellemania skrev:
Yes, jag har haft lyckat resultat med Loredo Quattro mot brunört.Vespa skrev:
Jag gissar att även Banvel M och liknande koncentrat fungerar lika bra.
Tyvärr har jag ingen brunört kvar för att ta före och efter-bilder. Någon annan kanske?
Brunört heter braunelle på tyska och self-heal på engelska om du vill googla vidare.
Redigerat:
Loredo Quattro är nu beställt!
Totalt: 32.80Euro, värt varenda krona om det biter på brunörten som jag legat och dragit upp i åtskilliga timmar hittills. Skall bli väldigt intressant att testa. När är det bäst att bespruta under dagen? På morgonen i daggen, eller under kvällen? Påverkar vädret, om det kommer regn när man precis sprutat eller kort därefter?
Totalt: 32.80Euro, värt varenda krona om det biter på brunörten som jag legat och dragit upp i åtskilliga timmar hittills. Skall bli väldigt intressant att testa. När är det bäst att bespruta under dagen? På morgonen i daggen, eller under kvällen? Påverkar vädret, om det kommer regn när man precis sprutat eller kort därefter?
Ur bruksanvisningen (Google översatte och jag justerade...)
Använd Loredo® Quattro under tillväxtperioden på väl utvecklade blad av ogräs.
För säker verkan säkerställ en likformig fördelning [av medlet]. Klipp inte gräsmattan [eller ogräset, min anm.] 3 dagar före och 4 dagar efter användning.
Produkten fungerar vid temperaturer över ca 10 ° C och bör inte användas vid temperaturer över 25 ° C. Vid användning av Loredo® Quattro ska bladen vara torra och förbli torra efter användning under ett par timmar (6 timmar).
Använd Loredo® Quattro under tillväxtperioden på väl utvecklade blad av ogräs.
För säker verkan säkerställ en likformig fördelning [av medlet]. Klipp inte gräsmattan [eller ogräset, min anm.] 3 dagar före och 4 dagar efter användning.
Produkten fungerar vid temperaturer över ca 10 ° C och bör inte användas vid temperaturer över 25 ° C. Vid användning av Loredo® Quattro ska bladen vara torra och förbli torra efter användning under ett par timmar (6 timmar).