1 023 222 läst · 2 320 svar
1023k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Medlem
· Stockholm
· 1 434 inlägg
Beställde också nyss, ingen fråga om cert.
Hej nu har jag precis som många andra fått hem min dicotex flaska. Köpte på amazon.de, inga frågor alls om certifikat. Jag undrar: ni som sprider ut det med tryckspruta, är det inte svårt att spruta ut det utan att missa vissa fläckar? Svårt att följa sina linjer så att säga. Skulle man inte kunna ha i lite blå karamellfärg eller något.
Färg är bara att krångla till det.D Dödståget skrev:Hej nu har jag precis som många andra fått hem min dicotex flaska. Köpte på amazon.de, inga frågor alls om certifikat. Jag undrar: ni som sprider ut det med tryckspruta, är det inte svårt att spruta ut det utan att missa vissa fläckar? Svårt att följa sina linjer så att säga. Skulle man inte kunna ha i lite blå karamellfärg eller något.
Punktbehandla efter bästa förmåga, det som man missat åker med på nästa behandling.
Medlem
· Stockholm
· 1 434 inlägg
Om man använder ett flat-munstycke till sprutan, som ger en c:a 50 cm bred täckning på gräset, så är det bara att gå fram och tillbaka längs ytan och vid änden flyttar man en halvmeter åt sidan och kör åt andra hållet. Inget särskilt svårt med detta.
Det är ju inte speciellt noga med täckningen, det som ev missas tar man med punktbehandling senare.
Krångla inte till det...
Det är ju inte speciellt noga med täckningen, det som ev missas tar man med punktbehandling senare.
Krångla inte till det...
Du kan lägga ut några linjer, själv delade jag upp gräsmattan i hälften genom att lägga trädgårdsslangen som en linje, sen flyttade jag några krattor / räffsor för att gränsa av det jag hade besprutat. Jag tyckte det fungerade utmärkt. Sen efter att medlet har tagit död på det mesta ogräset kommer du ändå vilja gå att punktbespruta det lilla som överlevt( efter många veckor).D Dödståget skrev:Hej nu har jag precis som många andra fått hem min dicotex flaska. Köpte på amazon.de, inga frågor alls om certifikat. Jag undrar: ni som sprider ut det med tryckspruta, är det inte svårt att spruta ut det utan att missa vissa fläckar? Svårt att följa sina linjer så att säga. Skulle man inte kunna ha i lite blå karamellfärg eller något.
Vissa ogräs kanske nämligen inte blivit besprutade eftersom då bladen inte har varit tillräckligt stora vid första tillfället .
Jag har förlorat slaget mot Revsmörblomma samt Våtarv de har tagit över för stora delar av gräsmattan.....
Agrarking + Dicotex hoppas jag på nu då jag har beställt därifrån idag. Hoppas det går bra med beställningen därifrån, men efter att ha läst här så är jag hoppfull på leverans utan problem.
Tips på applicering, eller står allt i dokumentationen? Ska det vara en torrare period, eller ska man börja med någon form av regndans redan nu?
Agrarking + Dicotex hoppas jag på nu då jag har beställt därifrån idag. Hoppas det går bra med beställningen därifrån, men efter att ha läst här så är jag hoppfull på leverans utan problem.
Tips på applicering, eller står allt i dokumentationen? Ska det vara en torrare period, eller ska man börja med någon form av regndans redan nu?