1 020 376 läst · 2 320 svar
1020k läst
2,3k svar
MCPA mot svårt ogräs i gräsmattan
Funderade också på att köra igång den imorgon, höjer den kanske från 40 mm till 50 mm först. Är mest groblad och något lågt växande ogräs med blå/lila blommor som jag behandlade förutom maskrosorna.S Sperious skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gör likadant. Från 45 till 50mm. Nästa sommar när mattan förhoppningsvis börjar må bättre, efter några lata år från min sida, så kanske jag också vågar sänka till 40mm.F fremar skrev:
Jag gör nästan som er, sprutade på i torsdags dock & höjer roboten från 50 - 60 mm.
Som ni skriver så har det ju växt grymt mycket sista tiden & är orolig för att roboten inte
skall orka med att klippa.
Har inte startat bensinklipparen sedan i april men den hostar nog igång om det skulle behövas!
/John
Som ni skriver så har det ju växt grymt mycket sista tiden & är orolig för att roboten inte
skall orka med att klippa.
Har inte startat bensinklipparen sedan i april men den hostar nog igång om det skulle behövas!
/John
Hejsan,
Behandlade geäsmattan med Dicotex i torsdags och ser resultat på maskrosor, tusensköna och groblad men inte på det ogräs jag helst vill bli av med. Jag vet inte vad det heter men det kanske någon annan kan hjälpa mig med?
Behandlade geäsmattan med Dicotex i torsdags och ser resultat på maskrosor, tusensköna och groblad men inte på det ogräs jag helst vill bli av med. Jag vet inte vad det heter men det kanske någon annan kan hjälpa mig med?
Det undrar jag också! Dicotex gjorde ett bra jobb förutom på dessa!Sparrenhed skrev:
Förmodligen det andra medlet som gäller, får scrolla i tråden då jag tror att det står något
om det tidigare!
/John
En bild till uppifrån, får se om någon expert kan hjälpa ossJohnBergq skrev:
Vilket annat medel?JohnBergq skrev:
Om det är Loredo Quattro du tänker på så är beständsdelana samma som Dicotex.
Stickan
Redigerat:
6 dagar utan regn sen jag besprutade ogräsen nu. Maskrosorna har en konstigt färg och har lagt sig ner, brunörten har blommorna torkat på vad jag kan se, grobladen syns inte mycket på, möjligen är de lite mjuka.
Det är stor skillnad på olika växter.F fremar skrev:
Maskrosen påverkas fort medan andra är tåligare och tar längre tid.
6 dagar är kort tid.
Tålamod!
Stickan
Medlem
· Stockholm
· 1 412 inlägg
Här har det inte regnat på en månad nästan. Allt är brunt och visset (gräset ser ut som halm). Påminner om 2018 när allt dog och jag fick börja om från början i fjol.
Roslagskusten....
Jag ser på väderradarn hur regnen drar förbi inne i land men inte en droppe härute.
Kan också se skurmoln inne över land som häller ut regn därinne, men som sagt så kommer de inte ut hit....
Och inte kan man vattna med dricksvatten heller, då tar brunnen slut och man får åka hem till stan.
Roslagskusten....
Jag ser på väderradarn hur regnen drar förbi inne i land men inte en droppe härute.
Kan också se skurmoln inne över land som häller ut regn därinne, men som sagt så kommer de inte ut hit....
Och inte kan man vattna med dricksvatten heller, då tar brunnen slut och man får åka hem till stan.
Mina groblad blev som att dom gick på steroider och växte sig stora, gick man på dom så hörde man hur dom knastrade (som att dom bröts av) dom höll sig gröna länge men när dom började bli lite gul\bruna tog jag och krattade på dom och då lossnade dom flesta..F fremar skrev: