Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
12v + 40v eller allt i 18v(20v) är väl den givna strategin ;)
Blir så dyrt att byta ut allt 18v till 40, finns ju inget beg att köpa än, men får se om man kanske kan övertala frugan när vi lyckas hitta ett hus :crysmile:
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Fast jag kände lite på 40v borrskruvdrag med 4ah batteri och kände direkt av tennisarmbågen, den var sjukt tung! Så för mig kommer inte 40v inte ersätta 18v utan när priserna blir rätt kommer de komplettera varandra.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
Fast jag kände lite på 40v borrskruvdrag med 4ah batteri och kände direkt av tennisarmbågen, den var sjukt tung! Så för mig kommer inte 40v inte ersätta 18v utan när priserna blir rätt kommer de komplettera varandra.
Det är ju för att 4Ah 40V motsvarar 2st 4Ah 18v batterier. Dom måste köra 10 celler seriekopplat för att nå upp till 40v medans det räcker med 5st för ett 18v batteri.
 
Hallå! Någon som vet om Jula har "prisgaranti"? Fick ett presentkort där så tänkte köpa min multimaskin där, men drygt att den kostar nästa 600:- mer än flera andra butiker :)
 
Linus91 Linus91 skrev:
Hallå! Någon som vet om Jula har "prisgaranti"? Fick ett presentkort där så tänkte köpa min multimaskin där, men drygt att den kostar nästa 600:- mer än flera andra butiker :)
Nej.
 
  • Gilla
Linus91
  • Laddar…
Är det någon här som har någon av följande och kan tänka sig att ta lite mått åt mig?
LS1219L (kap-/gersåg)
2012NB (planhyvel)

Jag planerar en ny sågbänk då jag precis har beställt sågen ovan, men eftersom jag inte har något bättre för mig på jobbet för tillfället, så tänkte jag börja rita lite i SketchUp.
Någon som kan/vill hjälpa en fellow Makita-nörd?
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Är det någon här som har någon av följande och kan tänka sig att ta lite mått åt mig?
LS1219L (kap-/gersåg)
2012NB (planhyvel)

Jag planerar en ny sågbänk då jag precis har beställt sågen ovan, men eftersom jag inte har något bättre för mig på jobbet för tillfället, så tänkte jag börja rita lite i SketchUp.
Någon som kan/vill hjälpa en fellow Makita-nörd?


2sek på google

Ineffekt 1650W
Hyvlingsbredd 304 mm
Hyvlingsdjup 3 mm (0-150 mm) 1,5 mm (150-240 mm) 1 mm (240-304 mm)
Matningshastighet 0,14 m/s
Varvtal (rpm) 8500
Anslutningssladd 2,5 m
Vikt 28,1 kg
Mått bordet (LxB) 304 x 771 mm
Mått (LxBxH) 483 x 771 x 401 mm
 
HogeN HogeN skrev:
2sek på google

Ineffekt 1650W
Hyvlingsbredd 304 mm
Hyvlingsdjup 3 mm (0-150 mm) 1,5 mm (150-240 mm) 1 mm (240-304 mm)
Matningshastighet 0,14 m/s
Varvtal (rpm) 8500
Anslutningssladd 2,5 m
Vikt 28,1 kg
Mått bordet (LxB) 304 x 771 mm
Mått (LxBxH) 483 x 771 x 401 mm
Jo, dom måtten ja...
Men hur är det med avstånd från bänken den står på till ovansidan av "hyvelbordet"?
Och vad är avståndet från baksidan av maskinen till "hålet" där brädan åker igenom?
Googla det på två sekunder tack.
 
  • Haha
LoweW
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jo, dom måtten ja...
Men hur är det med avstånd från bänken den står på till ovansidan av "hyvelbordet"?
Och vad är avståndet från baksidan av maskinen till "hålet" där brädan åker igenom?
Googla det på två sekunder tack.
tja dom måtten får man aldrig gogglad utan måst besöka och mäta ^_^ varsågod
(samt var inte speciferat vilka mått som behövdes)
 
HogeN HogeN skrev:
tja dom måtten får man aldrig gogglad utan måst besöka och mäta ^_^ varsågod
(samt var inte speciferat vilka mått som behövdes)
Gissa varför jag frågade här om någon hade dessa maskiner...
 
  • Älska
LoweW
  • Laddar…
Tänkte köpa en mutterdragare, men fattar inte vad skillnaden är på dtw285z och dtw300z. De verkar gå för samma pris alternativt att 300 är billigare, men lite snabbt på papperet är den högre specad? Jag missar uppenbarligen något, men vad?
 
@tensiden DTW300Z är nyare och starkare, finns ingen anledning att köpa DTW285:an. Oklart varför den senare är dyrare, men det är troligen en kombination av att den är tillverkat i Japan samt att många återförsäljare inte har fattat att 300:an är billigare.
 
  • Gilla
Lintto1 och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Tänkte köpa en mutterdragare, men fattar inte vad skillnaden är på dtw285z och dtw300z. De verkar gå för samma pris alternativt att 300 är billigare, men lite snabbt på papperet är den högre specad? Jag missar uppenbarligen något, men vad?
Jag var lika förbryllad som du innan jag köpte min 300 från Verktygsvaruhuset.se. Men, på kartongen stod det att det skulle vara inkluderat batteri, trots att jag köpt en naken. Antar att de hittat ett prisvärt kit någonstans i världen och plockar ur batteriet och säljer det separat för att kunna sänka priset på maskinen.
 
  • Gilla
tensiden
  • Laddar…
Tack hörni! Då klickar jag hem en 300 i helgen!
 
  • Gilla
hobbs
  • Laddar…
MultiMan
Inte jätteförvånad, men trist ändå:

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.