MultiMan MultiMan skrev:
Inte jätteförvånad, men trist ändå:

[media]
Ha i åtanke att det där är olika modeller som testas. Blir väldigt missvisande...
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
erfarenheter kring dbn500 och dfn350?
Sugen på ny picka..
 
LoweW
W Willewonka skrev:
erfarenheter kring dbn500 och dfn350?
Sugen på ny picka..
Har bara skjutit <200 spikar med min DBN500 men än så länge är jag nöjd. Funkar felfritt för mig men varje gång min svåger lånar den har han lite svårt med avtryckaren innan han kommit igång ordentligt.

Du får gärna låna min en helg och se om suget finns kvar efter att ha testat den.
 
  • Makita verktyg på arbetsbänk – kedjesåg, spikpistol och en batteriladdare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Købte en DBN500Z for næsten ingen penge på amazon, et af de bedre køb.
Eneste negativt är at den kan ha det lidt jobbigt i lister af ek.
 
LoweW LoweW skrev:
Har bara skjutit <200 spikar med min DBN500 men än så länge är jag nöjd. Funkar felfritt för mig men varje gång min svåger lånar den har han lite svårt med avtryckaren innan han kommit igång ordentligt.

Du får gärna låna min en helg och se om suget finns kvar efter att ha testat den.
Tack för erbjudandet :cool:
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
Vilken skruvdragare ska man kolla på? Vilken är "bäst"? Minst plastig?

Har idag en DTD148 slagskruvdragare samt DHP458 slagborr. Den senare saknar knappast moment, men är lite tung, stor och är ej borstlös. Den förstnämnda funkar helt ok.

Tänker mig en vanlig borstlös skruvdragare att prisbevaka på Amazon. Känns som det vore smidigt att ha tre maskiner igång samtidigt ibland så man slipper byta borr / försänkare så ofta ex.

Eller ska man kolla på en ny borstlös slagborr istället? Är de hållbarare och har mer moment för pengarna kanske och har kanske krympt lite över åren?
 
bjornhallberg bjornhallberg skrev:
Vilken skruvdragare ska man kolla på? Vilken är "bäst"? Minst plastig?

Har idag en DTD148 slagskruvdragare samt DHP458 slagborr. Den senare saknar knappast moment, men är lite tung, stor och är ej borstlös. Den förstnämnda funkar helt ok.

Tänker mig en vanlig borstlös skruvdragare att prisbevaka på Amazon. Känns som det vore smidigt att ha tre maskiner igång samtidigt ibland så man slipper byta borr / försänkare så ofta ex.

Eller ska man kolla på en ny borstlös slagborr istället? Är de hållbarare och har mer moment för pengarna kanske och har kanske krympt lite över åren?
Om vikten är viktig och det funkar med en bitsdragare, så är DDF083 ihop med 2Ah-batteri väldigt trevlig och lätt. Det är den jag använder som standardmaskin. Ofta ihop med Tecos vändbara bitshållare.
 
  • Gilla
patst577 och 2 till
  • Laddar…
T
Någon som har erfarenhet av Makita DFR550Z?

Ska sätta osb och gips invändigt i ett Attefallshus. Först tänkte jag hyra, men eftersom jag kommer jobba i huset lite sporadiskt så blir det nog bättre att köpa. Och runt 2000kr tänker jag att jag ändå kan lägga.
 
[

Helt ok nöjd med min.


QUOTE="Ejmelie, post: 4243440, member: 230970"]Någon som har erfarenhet av Makita DFR550Z?

Ska sätta osb och gips invändigt i ett Attefallshus. Först tänkte jag hyra, men eftersom jag kommer jobba i huset lite sporadiskt så blir det nog bättre att köpa. Och runt 2000kr tänker jag att jag ändå kan lägga.[/QUOTE]
 
Tyvärr är Makitas automater ökända för att strula. Jag har kört rätt mycket med både en 550 och en 750 och det funkar (Festools är dock klart bättre). De är dock som alla automater lite känsliga för hur hårda banden är. Det skall vara mjuka band så skruven släpper snällt och bandet inte fastnar på bitsen när den skall dras tillbaka.
 
  • Gilla
BjörnSch
  • Laddar…
T
Behöver inte vara den bästa på marknaden men den måste självklart vara hyfsat bra. Någon skillnad i prestanda mellan DRF550 och DRF750?

Några andra i samma prisklass som är att föredra?
 
Heij83
Jag kör allt i Makita men när det kom till skruvautomaten så köpte jag en begagnad Festol på Blocket för 1000kr
 
Vill man att den ska vara på batteri så finns varianten att man köper makitas automat men med en annan nos(har för mig att essve har en bra)
 
T
Går det att köpa utan nos?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.