nino nino skrev:
Jo funderade mest på om 300rpm gör nån skillnad.
Ja, det är skillnad.

Jag har dessa idag.
DTD129 2500rpm
DTD148 3600rpm
DTD171 3600rpm

Skillnaden mellan 2500 till 3600rpm är enorm, men jag borrar rätt mycket och där är varv ännu viktigare.
Skruva inte lika viktigt, men mellan 148 och 171'an skiljer det mycket tid pga att den drar mycket hårdare innan den börjar slå.

Enligt specarna skiljer det väldigt lite mellan 148 och 171, i praktiken är den så mycket snabbare, vibrerar mindre, bättre precision i avtryckaren, mm.
Ang kraft, 148 slår av 240mm långa 12mm franska träskruv utan problem.
171 misstänker jag drar ännu hårdare men med liten marginal.
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Blev en 152, hade ju en sån tidigare och den funkade bra. 800:- är ju inte så mycket
Batterier och laddare har jag sen tidigare
 
  • Makitas kampanjbild med text om gratis 18V/5,0 Ah batteri vid köp av två kampanjmodeller under perioden 1 april till 30 september 2024.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bjorsi och 1 till
  • Laddar…
Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Snubblade över denna kampanj som någon kanske kan nyttja. 🙂
Få ett gratis 18V/5,0 Ah batteri på köpet när du köper 2 st kampanjmodeller!
Man ska ha köpt TVÅ kampanjmodeller under perioden 1 april till 30 september 2024.
Har en gräsklippare som går in under kampanjen. Kollar just nu på en häcksax, även den går in under kampanjen, har dock redan 7st 5ah batterier. 🤓

Men väljer mellan stånghäcksax och 523 eller 507.
Eller ska man gå på någon helt annan?
 
H
Jag har deras billigare stånghäcksax och den är ju jättebra om man har hög häck och vill behålla den så. Men det är ju mycket trevligare att klippa med en vanlig om höjden tillåter.
 
  • Gilla
bjorsi
  • Laddar…
H halj skrev:
Jag har deras billigare stånghäcksax och den är ju jättebra om man har hög häck och vill behålla den så. Men det är ju mycket trevligare att klippa med en vanlig om höjden tillåter.
Då blir den en vanlig. Någon som vill köpa ett 5ah-batteri ? 😅
 
  • Gilla
JonasJN
  • Laddar…
B bjorsi skrev:
Då blir den en vanlig. Någon som vill köpa ett 5ah-batteri ? 😅
Jag köper gärna ett extra, har det udda antalet 3st så blir alltid lite ställtid när det ska klippas gräs... 😎
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.