401 648 läst · 2 222 svar
402k läst
2,2k svar
Makita-klubben (för nördar)
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 243 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 243 inlägg
AliExpress säljer en del batterier till Makita. Många säljs som ersättningsbatterier, men vissa har, enligt egen uppgift, äkta Makita batterier.
Jag upplever ändå AliExpress som en seriös sida, även om det säljs billiga kinaprodukter där.
Tror ni att de batterier som uppges vara äkta där, att dom faktiskt är det?
Jag upplever ändå AliExpress som en seriös sida, även om det säljs billiga kinaprodukter där.
Allvetare
· Västra götaland
· 9 071 inlägg
Nej.
AliExpress har både vinst- och nitlotter som alla andra handelshus. Är det så billigt att det är lockande att köpa, kan du inte räkna med att batterierna är äkta tyvärr. De kan vara det, men det kan också vara skit och frågan är väl om du tycker det är värt att ta risken. Själv tycker jag inte det.
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 569 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 569 inlägg
Det går att lämna omdöme där, så man kan kolla omdömen från de som vet vad de talar om och testar ordentligt olika parametrar först, som skriver det sedan i sitt omdöme. Köper man enskilda celler så finns det laddare som kollar verkliga kapaciteten, inte den som batteriet är märkt med (som kan vara rätt eller mycket mera än i verkligheten)T Tovin skrev:AliExpress säljer en del batterier till Makita. Många säljs som ersättningsbatterier, men vissa har, enligt egen uppgift, äkta Makita batterier.
Inte för att jag kör Makita annat än på jobbet men hur många batterier behöver man för att det ska låna sig att chansa? Både på att de är äkta och att eventuell garanti går igenom.
Jag har "fått med" nära tillräckligt med batterier via pakerbjudanden och resten har inte varit någon enorm utgift.
Iofs har jag ett annat japanskt märke men jag är inte riktigt med på tankegången.
Jag har "fått med" nära tillräckligt med batterier via pakerbjudanden och resten har inte varit någon enorm utgift.
Iofs har jag ett annat japanskt märke men jag är inte riktigt med på tankegången.
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 243 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 243 inlägg
Makitas värmeväst.
Har funderat på att köpa Makitas värmeväst. Smidigt att kunna ha den under andra kläder eller endast västen. Och att man kan använda Makitas batterier så varm kommer den alltid att vara .
Såg dock att den är utgående. Någon som vet om Makita är på gång att släppa en ny?
Har funderat på att köpa Makitas värmeväst. Smidigt att kunna ha den under andra kläder eller endast västen. Och att man kan använda Makitas batterier så varm kommer den alltid att vara .
Såg dock att den är utgående. Någon som vet om Makita är på gång att släppa en ny?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oh en sådan vill jag också ha, så följer 😃T Tovin skrev:
Det vet jag inte om jag gjorde utan du får nog titta på vilken effekt västen har. Sen se vilken batterikapacitet du behöver. Jag hade klarat mig på en 10000mAh också, allt beror ju på hur länge man har västen igång och vilken effekt du tar ut (dvs i praktiken hur kallt är det ute)