T
AliExpress säljer en del batterier till Makita. Många säljs som ersättningsbatterier, men vissa har, enligt egen uppgift, äkta Makita batterier.
Jag upplever ändå AliExpress som en seriös sida, även om det säljs billiga kinaprodukter där.
Tror ni att de batterier som uppges vara äkta där, att dom faktiskt är det?

Nej.

• Gilla
Robert-san01 och 2 till
  • Laddar…
AliExpress har både vinst- och nitlotter som alla andra handelshus. Är det så billigt att det är lockande att köpa, kan du inte räkna med att batterierna är äkta tyvärr. De kan vara det, men det kan också vara skit och frågan är väl om du tycker det är värt att ta risken. Själv tycker jag inte det.

• Gilla
Tovin och 1 till
  • Laddar…
P pianist skrev:
[media]
Vad säger vi? Är det Januari i sverige också?
brukar vara ~6-9 månader efter för EU och man kan förstå att dom lanserar den i gunnailers förlovade land först.. när dom är senare att få allt annat 😆

Snailman
T Tovin skrev:
AliExpress säljer en del batterier till Makita. Många säljs som ersättningsbatterier, men vissa har, enligt egen uppgift, äkta Makita batterier.
Jag upplever ändå AliExpress som en seriös sida, även om det säljs billiga kinaprodukter där.
Tror ni att de batterier som uppges vara äkta där, att dom faktiskt är det?
Det går att lämna omdöme där, så man kan kolla omdömen från de som vet vad de talar om och testar ordentligt olika parametrar först, som skriver det sedan i sitt omdöme. Köper man enskilda celler så finns det laddare som kollar verkliga kapaciteten, inte den som batteriet är märkt med (som kan vara rätt eller mycket mera än i verkligheten)

• Gilla
Tovin
  • Laddar…
Inte för att jag kör Makita annat än på jobbet men hur många batterier behöver man för att det ska låna sig att chansa? Både på att de är äkta och att eventuell garanti går igenom.
Jag har "fått med" nära tillräckligt med batterier via pakerbjudanden och resten har inte varit någon enorm utgift.
Iofs har jag ett annat japanskt märke men jag är inte riktigt med på tankegången.

T
Makitas värmeväst.

Har funderat på att köpa Makitas värmeväst. Smidigt att kunna ha den under andra kläder eller endast västen. Och att man kan använda Makitas batterier så varm kommer den alltid att vara :).

Såg dock att den är utgående. Någon som vet om Makita är på gång att släppa en ny?

Svart Makita värmeväst med blå detaljer och dragkedjor, designad för batteridriven uppvärmning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4774
T Tovin skrev:
Makitas värmeväst.

Har funderat på att köpa Makitas värmeväst. Smidigt att kunna ha den under andra kläder eller endast västen. Och att man kan använda Makitas batterier så varm kommer den alltid att vara :).

Såg dock att den är utgående. Någon som vet om Makita är på gång att släppa en ny?

[bild]
Oh en sådan vill jag också ha, så följer 😃

K
Finns otaliga värmevästar som drivs av tunna powerbanks. Skulle inte byta ut dom mot en väst som har stora, tjocka batterier som väger över 600gr

4774
K kniv skrev:
Finns otaliga värmevästar som drivs av tunna powerbanks. Skulle inte byta ut dom mot en väst som har stora, tjocka batterier som väger över 600gr
Är då dessa powerbanks lika makitas batterier i hur lång tid innan de behöver laddas?

K
Du får ha precis vilken powerbank du vill. Jag har en med 20000mAh och den räcker med marginal för en heldag i skogen!

4774
K kniv skrev:
Du får ha precis vilken powerbank du vill. Jag har en med 20000mAh och den räcker med marginal för en heldag i skogen!
Självklart får jag det men det var mer hur mycket dessa powerbanks drivna västar förbrukar som jag undrade över, men det gav du svar på så tack

K
Det vet jag inte om jag gjorde utan du får nog titta på vilken effekt västen har. Sen se vilken batterikapacitet du behöver. Jag hade klarat mig på en 10000mAh också, allt beror ju på hur länge man har västen igång och vilken effekt du tar ut (dvs i praktiken hur kallt är det ute)

• Gilla
4774
  • Laddar…
Nån som vet om/när Makita kommer med en handhållen skenlösning med vinkel såsom både festool och bosch nu har?

Dvs handhållen klinga med skena som man kan köra i vinkel med enkelt…

• Gilla
kingen101 och 1 till
  • Laddar…
T
Om det är någon som har Makitas 40v kompressor/luftpåfyllare att sälja begagnad så hör gärna av er.

Makita 40v kompressor/luftpåfyllare med flexibel slang och munstycke.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.