184 662 läst · 1 915 svar
185k läst
1,9k svar
Människans bästa vän? (Bilder och annat om våra hundar)
Bättre att de kom på det i tid innan den hade bokat in sig hos dem och ville ”bli av med den” igen.. alt att vappisen fick bo i ett dåligt hem där den inte var 120% önskad!Patrik440 skrev:
Trist när det händer ändå..
Men tror nog ni kommer hitta en perfekt människokompis till den där sötnosen!
Det är supermånga valpar på blocket, typ 8 månader gamla, som säljs nu för att folk "inte har tiden hunden förtjänar." Nån var i alla fall ärlig och skrev att bägge hade fått gå upp till full arbetstid och det var därför de behövde sälja valpen. Supertrist med folk som köper valpar utan att ha tänkt igenom hur de skall göra när de inte längre är permitterade pga Covid-19. Självklart kan allt hända och man kan inte vara förberedd på precis allt, något skulle kunna inträffa som gör att vi inte kan behålla vår lilla trasselsudd, typ bägge blir invalider, men att inte ens har tänkt igenom hur man gör när man jobbar borta hela dagarna är väldigt kortsiktigt tänkt.
Det är så härligt att se era valpar. Att de får vara med och upptäcka omvärlden tillsammans med människor och andra hundar.Patrik440 skrev:
Jag har själv haft lite valpar genom åren och jag vet vilket jobb det är.
Dessutom, nu när valpar uppfödda i valpfabriker flödar in över våra gränser och mindre nogräknade människor blint och urbota korkat köper dessa valpar blir jag extra glad över att se er uppfödning.

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 371 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 371 inlägg

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 371 inlägg