RilleRock
R RickardAP skrev:
Jag ändra till password i spc pro men det vart lika bad password så jag ändra
Tillbaka till siemens då vart det
Varning firmware version 3.6
Config file version 3.7

Hur ska man kunna uppdatera om programet disconnectar för att det inte är samma
Du får radera konfigfilen och göra en ny som är 3.6
Uppgradera CA och sen högerklickar du på konfigfilen när du loggat in i Pro och uppgraderar konfigfilen till samma som CA har.
Sen ansluter du via Pro igen.

Du har väl konfigurerat xbus via map?
Så att map har tänts upp?

Därefter hämtar du hem senaste centralprogrammering.
Nu kan du börja programmera.

RilleRock
R RickardAP skrev:
Provade med https:// före och nu kom det fram skrev in SPC och siemens
Då börja manöverpanelen pipa
Och på datorn står detta
Error 503 service unavailable
Och nu går det inte att få fram inlogningen igen
Står bara samma som ovan
Pro har ett lösenord och webgränssnittet har ett annat men samma som du loggar in med i map.
Man kan sedan ändra weblösenordet till ett längre.
Men default är det samma som i map.
Användarnamnet är: Engineer
Nu vet ja inte om du ändrat lösenordet eller ändrat något annat men default brukar vara 1111.
Kolla vad som funkar i map för att logga in som installatör.

Kolla i map så den fortfarande har samma ip-adress under kommunikation>ethernet>ip-adress.

Redigerat:
RilleRock
Sen hade jag låst den ip-adressen i routern så att spc alltid har samma ip trots att den är dhcp.

RilleRock
Det kan åsså vara så i de nya versionerna beroende på fw att man måste byta lösenord innan man kan lämna installatörsläget i map.

RilleRock RilleRock skrev:
4. Om de gör ett undantag.
Sen bör de stödja FlexC då EDP kräver mer handpåläggning och operatörerna har inte alltid full koll trots det är deras inställningar man utgår ifrån...
En fråga till i så fall; vet du om det finns några larminstallatörer som kan eller vill åta sig att fixa själva uppkopplingen mot larmcentralen - om nu larmcentralerna inte godkänner att man fixar det själv. Tänker mig att man själv ser till att få det up and running utan uppkoppling till larmcentral utan till mig själv och kör ett tag för att bekräfta att det inte blir falsklarm? Bor i Blekinge om du har några rekommendationer där (men kan ta dom via PM om det är trassel med forumreglerna). Är lite sugen på ett SPC med koppling till larmcentral.

Har en fråga om pir det är bosch blue line kopplade med ett en kabel in på t andra t ett 4.7kohm till nc och 4.7kohm till över nc och sen till larmet igen
Jag får sabotage larm när man går framför ?
Sen piper det bara till en gång på inne sirenen när larmet går den är instäld på konternueligt .
Lika när man slår på på test på outpot 2 så tänds en lampa på intern siren men även då piper det bara till
Har ingen extern än siren än

Tänkte bara rapportera att uppgraderingen till 3.8.1 gick smärtfritt från 3.6.6. Har gått igenom och testat vitala funktioner och allt fungera som det gjorde tidigare. Nu kan jag också styra grön/röd LED på min PP500EM så den lyser grönt om PIN är ok eller rött annars bara. Enda utestående i nuvarande uppsättning är att få PP500EM att låta när man trycker på tangenterna men jag har fortfarande ingen aning om var man kan ta reda på det.

Tänkte bara höra om det finns någon som testat SPC Connect där två centraler sitter på samma publika IP-adress (alltså NATtad) och fått det att fungera?

Jag har hört från Vanderbilt att det "borde fungera" men inte lyckats, har inte lagt ner hela min själ i felsökning men det verkar som att när man återställer krypteringsnyckeln så fungerar bara den centralen som först får kontakt med molnservern, den andra får krypteringsfel (FlexC Connection Establish FAIL om jag minns rätt)

Först fick jag igång den ena centralen, efter återställning av krypteringsnyckeln fick jag igång andra centralen (men då slutade den första att fungera) så båda har fungerat var för sig mot Connect...

Nu har jag gått mina pir att fungera dom var stälda på tamper ändra till alarm sen fungera det
Men interna sirenen som är kopplad till
Intern + och intern - måste det göras något mer i instälningar för att få den att fungera ?
Jag har även två fönster i ett rum med
Två magnet kontakter med ett 1kohm på varje och ett serie det fungerar bara med ett fönster öppet har läst att man ska köra bred men det hittar jag inger
Finns bara dubbel eller mask och inget fungerar

RilleRock
R RickardAP skrev:
Nu har jag gått mina pir att fungera dom var stälda på tamper ändra till alarm sen fungera det
Men interna sirenen som är kopplad till
Intern + och intern - måste det göras något mer i instälningar för att få den att fungera ?
Jag har även två fönster i ett rum med
Två magnet kontakter med ett 1kohm på varje och ett serie det fungerar bara med ett fönster öppet har läst att man ska köra bred men det hittar jag inger
Finns bara dubbel eller mask och inget fungerar
Siren: kontrollera utgångstyp och du kopplat plus och minus rätt.

Eol bred hittat du under systemegenskaper.

Nu fungerar mk kontakterna Tack
Interna sirenen är kopplad rätt
Den piper bara snabbt vid larm även när jag trycker på Test
Det är en sp203 under utgångar är den
Instäld på utgång 2 internsiren utgångstyp internserin attribut kontinuerligt
När jag ska registrera centralen är det serienummer men var hittar jag centralanvändar namn ?

RilleRock
R RickardAP skrev:
Nu fungerar mk kontakterna Tack
Interna sirenen är kopplad rätt
Den piper bara snabbt vid larm även när jag trycker på Test
Det är en sp203 under utgångar är den
Instäld på utgång 2 internsiren utgångstyp internserin attribut kontinuerligt
När jag ska registrera centralen är det serienummer men var hittar jag centralanvändar namn ?
Tryck test via webgränssnittet och sen mäter du på sirenen att polariteten är rätt.

Centralanvändarenamn är det du döpt din adminanvändare till.
Dvs ditt namn, admin eller dyligt.

Nu fungerar sirenen det var vrid poten
För signal styrka som var på lägsta nivå
När jag ökade så funkera det .
Tack RilleRock

• Gilla
RilleRock
  • Laddar…
När jag försöker registrera min central
Står det går inte att ansluta när centralen är i offline
Id kör jag med ats id
Användarnamn är det samma som användar profiler eller användare
Lösen kör jag med samma som har
Installatör lösen
Jag kommer in via weben men hur vet jag att centralen har kontakt med nätet

RilleRock
R RickardAP skrev:
När jag försöker registrera min central
Står det går inte att ansluta när centralen är i offline
Id kör jag med ats id
Användarnamn är det samma som användar profiler eller användare
Lösen kör jag med samma som har
Installatör lösen
Jag kommer in via weben men hur vet jag att centralen har kontakt med nätet
Du använder namnet på din användare i map som inte är installatör och har web behörighet.
Och givetvis lösenordet till den användaren.

Kan behöva återställa krypteringsnyckeln om allt annat är rätt på din sida.
Kör du dhcp?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.