Ja det har jag och det fungerar inte

Kan du pinga larmet?

På Linux finns ping-kommandot alltid tillgängligt. Möjligtvis finns en ping-funktion i din router. Googla annars hur du gör från Windows.

Ping test fungera 4 pack sänt 4 pack tillbaka

Det fungerar inte webläsaren står bara och maler efter en stund då kommer det up förslag på sökaltenativ på en sök motor

Det är kanske något annat än larmet som har fått 192.168.0.119? Om du kör ping -t så skickas det ett pingmeddelande i sekunden tills dess du avbryter själv. Då hinner du gå och titta på larmets nätverkslysdioder (läs i manualen "Centralapparatens hårdvara") och där ska det då också blinka en gång i sekunden.

Jag skall prova i kväll
Men det är konstigt att det ej går att gå in med usb med spc pro heller .

RilleRock
Du kan antingen connecta till larmet via routern med en rak kabel alt direkt till ca med en korsad via webgränssnittet.

Är du säker du skriver httpS://ip-adress.
Det går inte att bara skriva ip-adressen.

Beroende på vilken version du har på ca för att ansluta via Pro kan lösenordet vara
siemens eller password.

RilleRock
När Vanderbilt tog över verksamheten så skickade de ut att default lösenord ändrades till password för att ansluta till CA.
Men har änsålänge fått ändra tillbaka till siemens varje gång för att kunna logga in via Pro.

RilleRock
Du kan connecta via Pro med ip med men då får du ändra den defaulta ip-adressen i konfigfilen som är 192.168.1.100

Jag ändra till password i spc pro men det vart lika bad password så jag ändra
Tillbaka till siemens då vart det
Varning firmware version 3.6
Config file version 3.7

Hur ska man kunna uppdatera om programet disconnectar för att det inte är samma

Provade med https:// före och nu kom det fram skrev in SPC och siemens
Då börja manöverpanelen pipa
Och på datorn står detta
Error 503 service unavailable
Och nu går det inte att få fram inlogningen igen
Står bara samma som ovan

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.