Tack för tipsen! Ska leka lite närmaste dagarna.

gol gol skrev:
3) Under Område->Områdestriggers->Händelse kopplar du sedan dessa händelser till det område du vill styra. Ange positiv Kant.
Förresten, vad betyder positiv kant?

UPDATE: tyvärr får jag inte det att funka att deltillkoppla via triggers med hjälp av kalender. I kalender veckotype har jag På / Frånkoppling till 06:00 och Av / Tillkoppling 00:05. Sen har jag valt den kalender i händelsen konfiguration. Inga villkor för tidstrigger. I områdestriggers har jag valt för händelse 1 åtgärd deltillkoppla A.
Vad gör jag för fel?
 
Redigerat:
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Är det ngn som har installerat en K52x infällt? Vill dela med sig av bilder?
Jag har gjort det men tog inga bilder. Jag skaffade en ram. Väggen är av gips, 45 mm innertjocklek, och jag vill minnas att jag gjorde så:
- tog upp hål i rätt storlek
- limmade plywood eller råspont på motsatta insidan
- skruvade ramen i det ditlimmade träet
- snäppte dit knappsatsen
Jag kan förstås ha drömt allting :p Det pilligaste var att pilla dit kabeln i innerväggen. Väggen ska ändå få sig en omgång vid kommande köksrenovering, så det var inte så jättenoga.
 
I Italiese skrev:
Tack för tipsen! Ska leka lite närmaste dagarna.
Förresten, vad betyder positiv kant?
Positiv kant (eller positiv flank) betyder att triggning sker när händelsen går från FALSK till SANN (eller 0 till 1). Vid negativ kant så sker triggning följaktligen när händelsen går från SANN till FALSK.
En tidstrigger ger en puls på 1 minut så har man gett den värdet 06:00 så blir den SANN kl 06:00 och FALSK kl 06:01.

I Italiese skrev:
tyvärr får jag inte det att funka att deltillkoppla via triggers med hjälp av kalender. I kalender veckotype har jag På / Frånkoppling till 06:00 och Av / Tillkoppling 00:05. Sen har jag valt den kalender i händelsen konfiguration. Inga villkor för tidstrigger. I områdestriggers har jag valt för händelse 1 åtgärd deltillkoppla A.
Vad gör jag för fel?
Tror du bara kan använda kalendern för att förregla tidstriggern (eller någon annan trigger). Kalendern genererar alltså ingen händelse själv. Så börja med att se till att tidstrigger vid fasta tidpunkter fungerar.
 
Redigerat:
RilleRock
xibeca xibeca skrev:
Nu har jag hittat byglarna och kopplat bort dem.

Vid inloggning till connect ser allt bra ut.
Stjärnkonfigurerat och manuella id.
Både MAP:en och expansionenheten finns med och jag kan konfigurerar den nya ingångarna.
MEN så fort jag lämnar installatörsläget kraschar allt.
Kopplar jag bort expansionsenheten fungerar allt som förrut dock.

Kontrollmäter vet jag inte hur jag gör riktigt på CA, MAP eller exp.
Har du något inkopplat på expansionsenheten?
Isåfall koppla ur det och dubbelkolla du verkligen kopplat in inkommande rätt.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Har du något inkopplat på expansionsenheten?
Isåfall koppla ur det och dubbelkolla du verkligen kopplat in inkommande rätt.
Jag prövade utan något inkopplat på expansionenheten. Samma resultat.
Däremot om jag tittade på statussidan och ström it från aux så låg den på 2000ma+
Den ska väl bara leverera 700ma?
Nu vet jag iofs inte hur säker mätning det är.
Jag har nu kopplat bort MAPen och expansionenheten inkopplad med två ingångar inkopplade.
Förbrukningen visar då 570ma.
Hur ska aux kunna driva ännu fler ingångar?
 
RilleRock
xibeca xibeca skrev:
Jag prövade utan något inkopplat på expansionenheten. Samma resultat.
Däremot om jag tittade på statussidan och ström it från aux så låg den på 2000ma+
Den ska väl bara leverera 700ma?
Nu vet jag iofs inte hur säker mätning det är.
Jag har nu kopplat bort MAPen och expansionenheten inkopplad med två ingångar inkopplade.
Förbrukningen visar då 570ma.
Hur ska aux kunna driva ännu fler ingångar?
750mA är kontinuerlig drift.

Map drar inte 1500mA så något är felkopplat och drar ström.

Mät så verkligen 12V och 0V hamnat på rätt ställe på plintarna.
Speciellt på map.
 
gol gol skrev:
Tror du bara kan använda kalendern för att förregla tidstriggern (eller någon annan trigger). Kalendern genererar alltså ingen händelse själv. Så börja med att se till att tidstrigger vid fasta tidpunkter fungerar.
Vid fasta tidpunkter funkar utmärkt att deltillkoppla och frånkoppla.

Menar du att kalender kan inte användas alls för att deltillkoppla även med hjälp av händelse? Om jag lägger en kalender i händelse för att frånkoppla funkar bra och behöver inte använda tidstrigger.
 
Hej, jag kollar om någon vet vad som händer. Jag tappade kontakten i appen och via SPC Connect idag, det har hänt en gång tidigare och vad jag minns så hände det på samma sätt.

Jag kommer in med min användare på spcconnect.com men där står min central som "Initierar" och både modem och ethernet står som "Fel" med senaste logentry:

19/07/17 21:37:08: FlexC ATP Status: NERE

Vad har kan ha hänt, larmet var påslage och inget är ändrat vare sig inställningar eller lösenord. Nätverket fungerar som vanligt i övrigt och som sagt är ju GSM modemets koppling mot FlexC också nere.
 
Appen funkar inte för mig heller, så jag antar att det är generalknas på deras sida. De gånger som appen har ofungerat tidigare har det löst sig av sig självt efter ett par timmar.

Är inte så värst imponerad av nätverksimplementeringen i det här larmet. Mycket amatörarbete är det...
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
Någon som vet när ver: 3.8 släpps
 
3.8.1 är redan släppt sedan ett par veckor.
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
svartöra svartöra skrev:
Är inte så värst imponerad av nätverksimplementeringen i det här larmet. Mycket amatörarbete är det...
Den kom upp runt 01:30 men det kom bara mail att den var uppe aldrig att den var nere. Är inte heller så imponerad, är inte första gången, dom byggde ju om så man måste gå via deras molntjänst för appen och då måste den ha väldigt bra tillgänglighet, inte vara nere flera timmar lite då och då. Jag kommer åt mina saker via VPN och får notifieringar på annat sätt men det är ju inte tänkt så. Sökte lite i andra forum så förresten att det vekar vara några som kör 3.8 redan, hoppas den kommer snart.
 
3.8(.1) släpps väl när RilleRock kommer tillbaks från semestern? ;)
 
  • Gilla
user7
  • Laddar…
RilleRock
Vanderbilt skickar tyvärr inte ut notis när nya mjukvaror släpps men nu ligger 3.8.1 på Dropbox :cool:
 
  • Gilla
shalafi och 5 till
  • Laddar…
RilleRock RilleRock skrev:
Vanderbilt skickar tyvärr inte ut notis när nya mjukvaror släpps men nu ligger 3.8.1 på Dropbox :cool:
Jättetack RilleRock! Ska uppgradera i helgen, det finns möjligtvis ingen uppdaterad manual för 3.8?
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.