P
Någon som vet om det finns en färdig fil för att 3d printa en kapsling till E652.100 expansionsmodul?

P PeMa82 skrev:
Någon som vet om det finns en färdig fil för att 3d printa en kapsling till E652.100 expansionsmodul?
Är det en kapsling du är ute efter eller en fil? Jag har en kapsling som jag inte behöver.

• Gilla
PeMa82
  • Laddar…
Är det någon som vet om alla PP500 har samma nyckel (alltså fysisk rörnyckel)? Om ja, är det någon som har en i reserv och kan tänkas sälja den?

phl phl skrev:
Är det någon som vet om alla PP500 har samma nyckel (alltså fysisk rörnyckel)? Om ja, är det någon som har en i reserv och kan tänkas sälja den?
Nej det är inte samma nyckel till alla. Vilken nyckel det är står på undersidan av läsaren. Ett nummer, t.ex 03 om jag inte minns fel.

Ah, får kolla vad det står på de jag kom över. Tack!

Hej

Har förberett min installation under en tid nu men ska nu börja att koppla in sladdarna. Jag har läst igenom många sidor i tråden men har inte hittat så mycket faktiska inkopplingar. Är det någon som kan dela lite bilder på snygga sätt att koppla in i centralen så att det inte blir ett råttbo? Eller i alla fall några tips. Kommer totalt att landa på 20-25 sektioner, 2 expansionsenheter till min SPC 4320

/Rickard

Svårt att det inte blir råttbo, men det går att få hysad ordning. Hittar tyvärr ingen bild på min central men en bild på exp.kortet. Lycka till.

• Expansionskort monterat i elektrisk central med kopplingskablar anslutna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J jockelindstrom skrev:
Svårt att det inte blir råttbo, men det går att få hysad ordning. Hittar tyvärr ingen bild på min central men en bild på exp.kortet. Lycka till.
Prydligt

phl phl skrev:
Ah, får kolla vad det står på de jag kom över. Tack!
Jahapp, behöver nyckel 10 och 51. Undrar hur man löser det :)

phl phl skrev:
Jahapp, behöver nyckel 10 och 51. Undrar hur man löser det :)
Du hittar nycklar hos Copiax.
Copiax ör en grossist som dom flesta nyckel och larm butiker köper från. Sp kolla bara med din lokala butik.

https://www.copiax.se/Produkt/46559/Nyckel-RTP-010

• Gilla
P373RB0
  • Laddar…
É
Jag tänkte sätta in husdjursclips till två av mina sensorer som lär vara PDM-I12.
Husdjursclip PO-CL Magic, då vi skaffat katt.
Någon som vet hur dessa fungerar tekniskt? Varför slutar det larma på mindre objekt (eller 10kg som de skriver). Är de pålitliga?

Monteras på sekundärspegeln står det. Vet inte vad det innebär men hoppas det följer med en beskrivning.

Om någon vet en nätbutik (eller fysisk södra sthlm) med bra pris får ni gärna tips med. Billigast jag hittat är 300kr med frakt:
https://lasshop.se/produkt/husdjursclip-po-cl-magic-10-pack/

É ÉlPon skrev:
Jag tänkte sätta in husdjursclips till två av mina sensorer som lär vara PDM-I12.
Husdjursclip PO-CL Magic, då vi skaffat katt.
Någon som vet hur dessa fungerar tekniskt? Varför slutar det larma på mindre objekt (eller 10kg som de skriver). Är de pålitliga?

Monteras på sekundärspegeln står det. Vet inte vad det innebär men hoppas det följer med en beskrivning.

Om någon vet en nätbutik (eller fysisk södra sthlm) med bra pris får ni gärna tips med. Billigast jag hittat är 300kr med frakt:
[länk]
Är väldigt svårt att kunna garantera funktionen med husdjursimmuna detektorer. Beror väldigt mycket på placering av detektorn.

Tycker du det är dyrt att ge 300kr för 10st?

É
X xdigger skrev:
Är väldigt svårt att kunna garantera funktionen med husdjursimmuna detektorer. Beror väldigt mycket på placering av detektorn.

Tycker du det är dyrt att ge 300kr för 10st?
Ja det är dyrt när man bara ska ha två plastbitar vilket det ser ut att vara 🙂 man kan väl fråga fast man har råd.

Det jag är ute efter är att den inte börjar larma när katten hoppar omkring själv hemma. Hur vet jag om min placering är bra eller inte gällande falsklarm av katt?

É ÉlPon skrev:
Ja det är dyrt när man bara ska ha två plastbitar vilket det ser ut att vara 🙂 man kan väl fråga fast man har råd.

Det jag är ute efter är att den inte börjar larma när katten hoppar omkring själv hemma. Hur vet jag om min placering är bra eller inte gällande falsklarm av katt?
Du lär i alla fall ha svårt att köpa dom mycket billigare, vi snackar kanske 20-50kr billigare för tio stycke, men då ska man lägga tid på att leta med.

Annars får man nog surt bita i det sura äpplet, kanske någon mer i tråden behöver eller har köpt som har över som du kan köpa av? ☺️

Borde stå i installationsbeskrivningen hur dom ska monteras för att vara husdjursimmuna, det blecken gör är att skymma spegeln lite. Så den inte ser så lågt som dom gör original. Men generellt så om du har tex katt så ska du inte rikta detektorn mot ytor där katten kan hoppa upp på tex. köksbänk.

É
X xdigger skrev:
Du lär i alla fall ha svårt att köpa dom mycket billigare, vi snackar kanske 20-50kr billigare för tio stycke, men då ska man lägga tid på att leta med.

Annars får man nog surt bita i det sura äpplet, kanske någon mer i tråden behöver eller har köpt som har över som du kan köpa av? ☺️

Borde stå i installationsbeskrivningen hur dom ska monteras för att vara husdjursimmuna, det blecken gör är att skymma spegeln lite. Så den inte ser så lågt som dom gör original. Men generellt så om du har tex katt så ska du inte rikta detektorn mot ytor där katten kan hoppa upp på tex. köksbänk.
Ok det lät ju inga vidare, en katt är ju och hoppar lite överallt. På ena så är det matbord framför och längre bort hans klätterträd.
Har för mig jag läste om 10kg så hade hoppats den på nåt sätt blev okänsligare generellt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.