937 437 läst · 5 169 svar
937k läst
5,2k svar
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Har inte så mycket med vikten att göra egentligen, det är hur högt katten befinner sig som är det som avgör. Men det är väl en generell uppskattning av storleken på husdjurÉ ÉlPon skrev:
Ja, därför är det viktigt att man placerar väldigt rätt om man har katt.É ÉlPon skrev:
Det är inte vikten som är viktig egentligen, det är storleken på djuret och hur lågt den befinner sig. Vikten är nog mer för att man ska ha en uppfattning om storleken.
Hej! Jag har ett intressant fel jag skulle behöva hjälp med. Har en anläggning som är ansluten med 4g modem externt för att kommunicera med lc men också spn320 för sms. Behövde byta simkort och efter det braka helvetet lös. Har behövt avaktivera modemet för den uppfattar det som att jag skickar sms var 30e sekund (FULLSET) vilket var vad jag provade med efter att jag bytt simkort. Har provat att starta om, göra den helt spänningslös, ta ut simkort, avaktiver/aktivera men inget får den att sluta tro att jag skickar sms. Den agerar på inkommande sms så jag larmar på var 30sekund vilket är väldigt störande. Jag använder sms på och avlarmning för några användare så vill inte gärna ha den vägen avaktiverad. Nån som har tips och råd? Anläggningen är inte hemma så vissa eventuella frågor kan dröja med svar eftersom jag måste ta mig dit först men jag har full access som installatör. Inga problem före jag byte simkortet
Intressant.
Jag har Netmore kontantkort och larmet finns i Mölndals Kommun.
Löste sig utan att jag gjorde något.
05/02/2025 08:19:11 | Modem fault restore | - | OK |
04/02/2025 19:34:47 | Modem Fault | - | Fault: Busy Response Timeout |
Jag har Netmore kontantkort och larmet finns i Mölndals Kommun.
Löste sig utan att jag gjorde något.
Hej,
Har sett i tråden att fler haft problem med Netmore.
Jag får nedanstående fel, har kollat saldot och det är OK. Modemet står redo och har hög signalstyrka. Det torde väl betyda att nätet inte är släckt iaf.
Någon med tips?
Har sett i tråden att fler haft problem med Netmore.
Jag får nedanstående fel, har kollat saldot och det är OK. Modemet står redo och har hög signalstyrka. Det torde väl betyda att nätet inte är släckt iaf.
Någon med tips?
Populärt i forumet
-
Larminstallation Siemens SPC, LARMSKOLA!?
Villalarm & Hemautomation -
Shelly – allmänna diskussioner
Home assistant - visa era dashboards!
Göra dum Nibe VVB smart
Bästa adaptern till elmätare med P1/HAN-port för interaktion med Home Assistant?
Villalarm & Hemautomation