Vill bara återkoppla att efter att jag fått hjälp med reset av krypteringskoden av RilleRock fungerar SPC Connect nu fint. Tack!
 
  • Gilla
Rena och 1 till
  • Laddar…
Fick precis sms om att larmet ändrat tid och datum till 26/3-2006 ock klockan till 02:23:56
Man kan ju undra varför:surprised::surprised::surprised:
 
Hallå. En liten fråga till er som programmerar SPC, föredrar ni programmering via SPC PRO eller via webben? Vilket är smidigast och om det går att göra exakt samma inställningar i båda?
 
RilleRock
DennisNorlin DennisNorlin skrev:
Hallå. En liten fråga till er som programmerar SPC, föredrar ni programmering via SPC PRO eller via webben? Vilket är smidigast och om det går att göra exakt samma inställningar i båda?
Jag rekommenderar webgränssnittet.
Alla funktioner finns inte i PRO.
Programmeringsmässigt är de lika smidiga med skönt att slippa hämta hem och ladda upp förändringar som i PRO.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Jag rekommenderar webgränssnittet.
Alla funktioner finns inte i PRO.
Programmeringsmässigt är de lika smidiga med skönt att slippa hämta hem och ladda upp förändringar som i PRO.
Men hur fungerar hämta hem och ladda upp förändringar på webben?
Jag ska tillägga att jag känner till att programmet i spc pro
 
RilleRock
DennisNorlin DennisNorlin skrev:
Men hur fungerar hämta hem och ladda upp förändringar på webben?
Jag ska tillägga att jag känner till att programmet i spc pro
Iomed du är inloggad i webgränssnittet så får du verkan när du sparar.
 
RilleRock RilleRock skrev:
Iomed du är inloggad i webgränssnittet så får du verkan när du sparar.
Tackar så mycket
 
Hej!
Jag har ett gammalt trådbundet Securitas direct-larm (Aritech SD896) från ca 2003. Vill komma ifrån abonnemanget med Verisure och planerar att byta ut det mot ett Siemens/Vanderbilt SPC.

Kan jag använda befintliga PIR och magnetkontakter (trådbundna)?

Vad är sannolikheten att kunna koppla det till en larmcentral om jag gör installationen själv?
 
S Smatte skrev:
Hej!
Jag har ett gammalt trådbundet Securitas direct-larm (Aritech SD896) från ca 2003. Vill komma ifrån abonnemanget med Verisure och planerar att byta ut det mot ett Siemens/Vanderbilt SPC.

Kan jag använda befintliga PIR och magnetkontakter (trådbundna)?

Vad är sannolikheten att kunna koppla det till en larmcentral om jag gör installationen själv?
Trådbundna magnetkontakter och IR-detektorer går att återanvända.
 
  • Gilla
Smatte
  • Laddar…
RilleRock
Ni som får push vid till/frånkoppling är ni nöjda?
De går att tweaka detta.
 
M
RilleRock RilleRock skrev:
Ni som får push vid till/frånkoppling är ni nöjda?
De går att tweaka detta.
Ja smidigt, får dock av någon anledning dubbla pushar vid till eller frånkoppling.
Skärmdump av SPC Connect notifiering om fjärrdeltillkoppling i område 'Garage' av användare Fredrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har ingen betydelse om det är fjärr eller via panelen.
Skärmdump av SPC Connect notifiering med texten "Detillkoppl. A, Area 2: Garage, User 1: Fredrik" och datum samt tid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Får kolla upp det senare om det går att justera.
 
RilleRock
M Moduf skrev:
Ja smidigt, får dock av någon anledning dubbla pushar vid till eller frånkoppling.
[bild]
Har ingen betydelse om det är fjärr eller via panelen.
[bild]
Får kolla upp det senare om det går att justera.
Det gör man via SPC Connectens händelseprofil i webgränssnittet.
 
Inkoppling av SPCP 333:

Jag ska koppla ihop ett befintligt spc system med ett nytt och har kommit fram till att jag behöver en spcp 333 med 17Ah. Lite frågor uppstod:
1) Befintlig int 203 sirén är kopplad till centralapparaten med sab.
Jag tänkte förlänga på sabslingan (TR/BHO) till den nya sirénen som jag vill ha i rummet med spcp333 men koppla dess strömförsörjning till ett av reläena i E652 kortet i psu:n, dvs ta en tåt prån + i PSU till COM på ena reläet och fortsätta till sirénens + via NO. Denna lösning borde fungera va??

2) Det står i manualen att strömförsörjning (20) på expanderkortet i spcp333 ej bör användas utan att tillbehör och xbuskomponenter bör anslutas till psu-utgångar. Bör man ansluta strömförsörjningen till detektorerna också på psu-utgångarna?

3)Jordning mot centralapparaten: Det står också i manualen att man inte ska använda strömförsörjningsplintarna under x-bus-plintarna. Det förstår jag eftersom man har en liten snabel från PSU-kortet till expanderkortet 8in/2ut. Men det står att man måste jorda 0V mot centralapparaten. Hur gör man detta smidigast? kabel från 0V i plinten vid x-bussarna till 0V i CA?

4) Går det inte att koppla in min 5350 mot SPCP333 med ett uttag direkt (såg att SPCP355 hade ett sådant uttag A1 som kunde snablas direkt till en ingång på 5350...
Blir det dåligt om man ansluter PSUutgång till denna "reservingång för strömförsörjning" i 5350? Annars måste man ju portionera ut mellan 333 och 5350 och snedbelastning kan uppstå...

Tips mottages gärna
 
I manualen sid 281 finns en flik portal-registrering i webläsaren men den har inte jag på min ?
Min router har jag på nat
Service typ DNS
Extern port 443
Spc ip adress
Intern port 80
Protocol Tcp
På spc conect står det att centralen är offline
Har provat via weben att min port 443 är öppen
 
Ingen som har några tips ?
Har i dag resetat centralen och börjat om .
läst hela manualen igen det ända jag inte tycker stämmer är som ovan portalregistrering men den kanke är borta på weben nu och connect sköter det .
Sen går det inte skapa Användarens Web lösen ? bara för instalatör
DHCP på port öppen i router någt jag kan gå vidare på för felsökning ?
Spc connect säjer går inte att registrera central i offline läge .
Har bara 1 användare i centrale som är standard använder användarens namn och lösen
och ATS id
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.