68 186 läst · 137 svar
68k läst
137 svar
Lägga begränsningskabel till robotgräsklipparen - test 4 metoder
Jag använde kantskärare o avkapat knivfodral på de partier jag grävde ner direkt, men peggade även de delar som kan behöva justering.
När jag sen justerat klart vill jag gräva ner även den kableln, men då kan jag ju inte få i sladden i fodralet nå mer.. nån som har en lösning på det med?
När jag sen justerat klart vill jag gräva ner även den kableln, men då kan jag ju inte få i sladden i fodralet nå mer.. nån som har en lösning på det med?
Kan du inte skåra knivslidan så du kan pilla ned sladden till hålet den ska löpa i? Jag har inte testat slidmetoden själv...så jag tänker rent teoretiskt...S SSo skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Medlem
· Västerbottens län
· 17 924 inlägg
Gjorde så för den delen av gräsmattan där jag inte kommer behöva justera kabeln, men min fråga gäller de partier som jag nu märlat fast kabeln, där blir det svårare att få i kabeln i slidan utan att snitta upp hela slidan..P PerA56 skrev:
Idag skall det installeras begränsnings och guidekabel till den begagnade Husqvarna 308 i fint skick som införskaffats. Tomten är på totalt 850m2 och ca 600m2 gräsyta. Planen är att testa spårning i gräsmattan med batteridriven DeWalt tigersåg, hoppas att det fungerar...
G GargamelSE skrev:
Tyvärr så är detta från 2017. Dvs innan torrsomrarna -18-19 .G GargamelSE skrev:
Ser tyvärr inte ut så längre
Vet ju fan inte när man vågar gödsla längre pga svårt att förutse hur mycket det tänker regna
Montaget av begränsningkabel gick utmärkt med tigersåg och knivslida för att få ned kabeln. La guidekabeln i dager med märlorna för att se så att det fungerade som tänkt och det gjorde det. Värt allt slit nu i efterhand