68 234 läst · 137 svar
68k läst
137 svar
Lägga begränsningskabel till robotgräsklipparen - test 4 metoder
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Klipparen kan aldrig klippa av kabeln om man installerat rätt och spänt upp slingan..Nyfniken skrev:
Medlem
· Västerbotten
· 3 278 inlägg
Där hamnar det ändå efter nåt år..
Som du märker...i det här forumet ses det inte med blida ögon när företag försöker använda det som reklamplats. Vill du dela med dig av din kunskap så är det varmt välkommet...men försök inte göra business på det, det kommer skjutas ned direkt av uppmärksamma medlemmar.
Förövigt, välkommen!
Förövigt, välkommen!
Hej! Jag tog motorsågen och gick runt med den i backen. Klarade mig på en kedja på ca 100 meter. Kanske lite riskabelt men det funkade bra.Redaktionen skrev:
Slösa en motorsåg på 100m? Jag petade ner 35m ny guide häromdagen med kantskärare och morakniv efter att jag behövde bygga om lite i trädgården. Det var gjort på en kafferast och nu ligger den stabilt 5-10cm ner.
Motorsåg kan säkert vara en smidig metod för vissa...men jag kan säga att jag skulle nog inte komma fem meter ens med en ny kedja i vår jord, så mycket sten som det ligger precis under ytan här. Nu är vår kabel peggad mot ytan, men när jag sett att allt funkar som det ska så blir det kantskäraren och spade. Det lär inte bli lätt, men jag får ta en bit i taget.
Grävt ner mycket slang med vanlig kofot. Lätt att hugga och dra en lagom djup och bred fåra med de.