Nyfniken Nyfniken skrev:
Det beror nog på vad man har för tomt. På min gräsmatta ligger kabeln fortfarande i dagen efter ett par år. Likadant hos grannen, där gräsklipparen själv kastade in handduken genom att klippa av sin egen begränsningskabel (N.B. som då hade legat på samma ställe i 5+ år).
Klipparen kan aldrig klippa av kabeln om man installerat rätt och spänt upp slingan..

H Husqvarna220Ac skrev:
Klipparen kan aldrig klippa av kabeln om man installerat rätt och spänt upp slingan..
Gör du som du vill.

• Gilla
PerA56
  • Laddar…
H Husqvarna220Ac skrev:
Det bästa är att få ner den i jorden ca 5cm då blir det dom bäst!

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Där hamnar det ändå efter nåt år..

H Husqvarna220Ac skrev:
Mina hjul kan plocka upp en ytligt liggande kabel utan problem om Roboten svänger kraftigt

Närbild av robotens robusta hjul med mönstrade däck och kuggar för att plocka upp kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Men Husqvarna 220- ge dig!

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Oftast ser man inte den enklaste lösningen:p
Metallisk vind-upp robot som drar en röd och svart LEGO vagn på gräset.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
R
Vart ute för länge men skickat och bett administration ta bort konto.

• Gilla
Paxman
  • Laddar…
Som du märker...i det här forumet ses det inte med blida ögon när företag försöker använda det som reklamplats. Vill du dela med dig av din kunskap så är det varmt välkommet...men försök inte göra business på det, det kommer skjutas ned direkt av uppmärksamma medlemmar. (y)

Förövigt, välkommen! :)

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
T
Redaktionen Redaktionen skrev:
Du kan använda dig av olika metoder för att lägga begränsningskabeln till robotgräsklipparen. Vi har testat fyra av dem och utsett den bästa.

Du kan läsa artikeln här: Lägga begränsningskabel till robotgräsklipparen - test 4 metoder
Hej! Jag tog motorsågen och gick runt med den i backen. Klarade mig på en kedja på ca 100 meter. Kanske lite riskabelt men det funkade bra.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Tobbe Holm skrev:
Hej! Jag tog motorsågen och gick runt med den i backen. Klarade mig på en kedja på ca 100 meter. Kanske lite riskabelt men det funkade bra.
Ok, och hur mår kopplingen på sågen nu då??

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Slösa en motorsåg på 100m? Jag petade ner 35m ny guide häromdagen med kantskärare och morakniv efter att jag behövde bygga om lite i trädgården. Det var gjort på en kafferast och nu ligger den stabilt 5-10cm ner.

• Gilla
Hasse11
  • Laddar…
Motorsåg kan säkert vara en smidig metod för vissa...men jag kan säga att jag skulle nog inte komma fem meter ens med en ny kedja i vår jord, så mycket sten som det ligger precis under ytan här. Nu är vår kabel peggad mot ytan, men när jag sett att allt funkar som det ska så blir det kantskäraren och spade. Det lär inte bli lätt, men jag får ta en bit i taget.

Lycklig ägare till en betongsåg med 30 cm dia klinga.
Den ska jag testa när det är dags.

• Gilla
Roger Fundin
  • Laddar…
Grävt ner mycket slang med vanlig kofot. Lätt att hugga och dra en lagom djup och bred fåra med de(y).

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.