167 831 läst · 860 svar
168k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
När jag besökte Biltema senast hade de möblerat om allt så man hittade inget längre. Intrycket var att de gömt undan bildelar och bilrelaterade verktyg längst in i hörnen. Istället hade "fritid" placerats närmast ingången, så man måste passera alla leksaker och tomtar (ja, det var måånga) vart man än skulle.Bananskalare skrev:
Alternativt namn "Vuxen-Fritids"?Bananskalare skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Det är ofta man säger att billigt är dåligt och man får vad man betalar för.
Tänk om det vore så enkelt.
Biltema är ett företag många har åsikter om. Men alla har inte handlat.
Måste säga att deras brytblads knivar är riktigt bra. Jag har köpt många dyra märken som alla ska gå lätt att dela. Biltema är det som är lätt att dela.
Men jag har ett bra namnförslag till biltema Alltema. från korv till skrot
Tänk om det vore så enkelt.
Biltema är ett företag många har åsikter om. Men alla har inte handlat.
Måste säga att deras brytblads knivar är riktigt bra. Jag har köpt många dyra märken som alla ska gå lätt att dela. Biltema är det som är lätt att dela.
Men jag har ett bra namnförslag till biltema Alltema. från korv till skrot
Jag lovar, det vill du inte när det gäller Körven!imported_Benno skrev:Jag har också ett par klena biltematänger. En näbbtång som inte duger till mycket mer en att böja elkablar när det är trångt. En avbitare som modifierats lite för att plocka ur bandstavar på gitarrens greppbräda. Billiga och de skulle gå sönder om man tar i för hårt men de gör det jag köpte dom till.
Synd att de slutade sälja de billiga diamantfilarna som är perfekta att skärpa hårdmetallspetsar på rullkidestavar. Den första funkar fortfarande efter många år och jag köpte två så jag har för flera år till. De kostade 30 spänn nånting medan sportaffärerna tog 200.
"Körven" överlåter jag åt andra. Vill gärna veta vad jag äter.
Jan
Dr är inget fel på korven!J janlevi skrev:
Det är samma korv som finns på alla bensinstationer och 7-eleven, Pressbyrån...
https://www.lindvallschark.se/aterforsaljare/fastfood/
Redigerat:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
10 miljoner körvar sålda bara på Biltema and counting...vi är många som gillar körven så...C cpalm skrev:
Vi har slutat åka till IKEA för körven efter att Biltema tog över manteln.
IKEA fick slut på sötstark senap i många månader och var inte smarta nog att ersätta den med annat fabrikat.
IKEAs vanliga senap är inte ätbar.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 390 inlägg
Allvetare
· Stockholm
· 1 794 inlägg
Jag ställer mig till Biltemas försvarare, givetvis finns riktiga bottennapp där men mycket är bra, speciellt elektriska maskiner som man inte använder ofta och inte har höga krav på. tex betongvisp, vinkelkap, bilningshammare etc. oftas billigt och gör sitt jobb.
Om vi pratar om korven nu så gillar jag korv, men den typen av "barnkorv" som säljs på Biltema/bensinmacken/Bauhaus/7-11/Pressbyrån/Ikea borde f-n inte få kallas korv. Totalt smaklös, vattnig konsistens och lämnar en lätt illamående. Har ingen vetenskaplig förklaring till vad som ger den dessa egenskaper, men jag gissar att två faktorer i sammanhanget är priset och att man vill ha en barnvänlig produkt (inga "prickar", textur, tuggmotstånd, läskiga smaker, hårt skinn eller andra konstiga saker).D Dilato skrev: