167 749 läst · 860 svar
168k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
Nej tyvärr, det är järn/stål i dom allra flesta original. Men om man byter eller drar nya så väljer nog dom flesta att ersätta med kopparrör.useless skrev:
För en biltillverkare gissar jag att rostfritt skulle vara ett billigare alternativ vid nyproduktion, än koppar.
I dagsläget är det ju precis tvärt om, bromsrören rostar sönder LÅNGT innan resten av bilen ens börjat rosta i bärande delar.S Stefan1972 skrev:jo fast en bil av hobbybilskaraktär blir väl en sak. På en bruksbil blir det ju fånigt om rören håller i flera tusen år samtidigt som resten ger upp vid 30k mil i genomsnitt.
Rostfritt är egentligen ganska mjukt så att pressa konor är antagligen inget större problem. Tidigare har det nog varit bristen på material som styrt detta. Var inte särskilt gott om tillverkare av rören......Den biten har ju exploderat de senaste åren.....
Det är dessutom väldigt dyrt att få bromsrören bytta i många fall då dom sitter otillgängligt och bromssystemen kräver avancerad teknik för luftning och återställning.
Så min åsikt står fast, bilar som säljs i nordiskt klimat borde inte få säljas med bromsrör tillverkade av järn...
Fast Jula raderar recensionerna som inte faller dom I smaken....I IconicMoose skrev:
Så jag ger inte 5 öre för deras recensioner.
Sen har dom rea på lockvaror som inte finns i lager bara för att lock in kunder som dom hoppas ska köpa deras andra dyrare alternativ.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 13 283 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 13 283 inlägg
Nja, de raderar recensioner med uselt språk och jämförelser med andra företag. Skriver du "Skräpprodukt, fick sönder direkt" och sätter lägsta betyg får den ligga kvar.E ehlmatlab skrev:
Jag har skrivit några betyg som plockats bort och då fått feedback på varför så det är lätt att korrigera och lägga in igen.
Kan kanske ändras nu när du vet det ovan?E ehlmatlab skrev:
Sen är det som alltid, få recensioner=lågt värde, många recensioner=högre värde.
Ok, det har jag inte råkat ut för, men jag kollar lagersaldo innan jag åker.E ehlmatlab skrev:
Vi män fastnar verkligen i frågan om motorolja. Vågar påstå att det bara är män.
Mycket roande att läsa. Jag har själv varit där i alla möjliga frågor om oljor, verktyg och pinaler.
Oljan på Biltema är billig och dålig, fast inte lika billig och halvbra som min lokala ved-underkläder-överskott-oljeaffär. Fast i Ulan Bator är den ännu billigare men lika bra som den dyra fast den har inte exakt samma specifikation, dock godkänd att använda på torsdagar. Beställer du i bulk tillsammans med grannarna får du ner literpriset. Man kan använda spillolja och spä med Julas utspädda olja och filtrera det i en Biltemaflaska, det är lika bra, har min farfar alltid gjort i sin traktor, och den går tusen mil på en dag, utan problem.
Varning, billig olja innehåller aspest enligt min kollega som är kirurg. Eller var det asbest?
Saken är den att dom flesta av oss inte köper motorolja så där särskilt ofta, inte jag iallafall, så att känsligheten mot prissättningen torde inte vara ett bekymmer, specielt då många här verkar köra elbil.
Motorolja borde väl räknas som ett sällanköp och inte dagligvara?
Mycket roande att läsa. Jag har själv varit där i alla möjliga frågor om oljor, verktyg och pinaler.
Oljan på Biltema är billig och dålig, fast inte lika billig och halvbra som min lokala ved-underkläder-överskott-oljeaffär. Fast i Ulan Bator är den ännu billigare men lika bra som den dyra fast den har inte exakt samma specifikation, dock godkänd att använda på torsdagar. Beställer du i bulk tillsammans med grannarna får du ner literpriset. Man kan använda spillolja och spä med Julas utspädda olja och filtrera det i en Biltemaflaska, det är lika bra, har min farfar alltid gjort i sin traktor, och den går tusen mil på en dag, utan problem.
Varning, billig olja innehåller aspest enligt min kollega som är kirurg. Eller var det asbest?
Saken är den att dom flesta av oss inte köper motorolja så där särskilt ofta, inte jag iallafall, så att känsligheten mot prissättningen torde inte vara ett bekymmer, specielt då många här verkar köra elbil.
Motorolja borde väl räknas som ett sällanköp och inte dagligvara?