D dilemma skrev:
Problemet blir ju om en produkt från en leverantör är usel kommer dess betyg även sänka framtida kanske fantastiska dito 😉
Rating inom ecom är stökig o svår att få bra om du inte kör märkesgrejer
Fast Biltema kan ju ändra artikelnummer när det kommer ersättningsartiklar. Det skulle ju enkelt lösa just det problemet.
Jag har märkt att det händer allt oftare. När man söker efter samma art nummer som förra köpet har det utgått. Istället finns en annan produkt med exakt samma beskrivning, men annat art nummer.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Nissens
Isakare Isakare skrev:
Köpte sprayfärg på Biltema, bromsoksfärg, det gör jag inte igen, det var mest lösningsmedel i burken.
Man skall skaka på burken länge innan man sprayar… 😉

Nissens Nissens skrev:
Man skall skaka på burken länge innan man sprayar… 😉
Få skakar nog burken lika länge som jag.

Nissens
Isakare Isakare skrev:
Få skakar nog burken lika länge som jag.
Ok, reklamerade du den? Låter ju som att något var fel?

Biltema säljer en del barnleksaker. Varav vissa inte är tillberkade av biltema. Står tillverkarens namn tydligt på kartongen.

Med tanke på regeln att allt på biltema är dåligt. Innebär det då även dessa leksaker? 😋

R
Bananskalare Bananskalare skrev:
Biltema säljer en del barnleksaker. Varav vissa inte är tillberkade av biltema. Står tillverkarens namn tydligt på kartongen.

Med tanke på regeln att allt på biltema är dåligt. Innebär det då även dessa leksaker? 😋
Antagligen.

• Haha
  • Gilla
reez och 1 till
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:

Så måste det vara, jag har även observerat att det stått ABB på en del elmateriell, dock stod det väl inte på förpackningen så är väl Biltema som har ansvaret för sakerna. Dessutom dyrare än samma saker i abb-låda från elbutikerna på nätet. T.ex. https://www.biltema.se/bygg/elinstallationer/eldosor/apparatdosa-flex-2000022778

https://www.elbutik.se/product.html/ensto-appartdosa?category_id=1961

Naturligtvis.😂
Biltema har exakt samma kvalitet på allt de säljer. Biltemakörven och räkmackan i kafeterian är rimligen då både sämre och dyrare än på en korvmoj eller ett fik "på stan". 🤣 Eller?

Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Har du sett videon där Myth Busters försöker "döda" en motor genom att tanka den med allt möjligt? De är betydligt mindre känsliga än vad man kan tro.
Kommer inte ihåg. Tror det. Men det finns väldigt många olika motorer. Som är olika tillåtande. Man kan naturligtvis tro vad man vill, inge problem. När man vet behöver man inte tro längre. Sedan är det så med olja att det tar olika lång tid innan fel olja orsakar problem.
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Jag tror det här med rätt olja är ordentligt överskattat.
Det kanske det är för 9 av 10 bilar för det finns ju alltid marginaler. Men om man inte vet utan tror att man inte har den 10:e bilen, hur många vågar strunta i att välja rätt olja?

Så är det nog många gånger när man inte vet. Då köper man dyra produkter av leverantören för att de säger det. Trots att man tror att det skulle funka lika bra med vilken lågprisprodukt som helst. Och så vet man inte om man är lurad eller inte.

R RogerHql skrev:
Det är riktigt och det är dessutom värre än så:
Ökar man strömuttaget(I) i ett batteri sjunker spänningen(U) och enligt känd fysik är effekten = U * I som ju uttrycks i Watt
och varför sjunker polspänningen i ett batteri när man tar ut mera ström är ju då teknikfrågan?
men vi tar väl den i annan tråd?
De där visste jag inte. Men samtidigt känns det inte helt konstigt
Men som sagt den nivån klarar inte biltema av😀

Det finns en ny tråd, i inlägget ovan, för diskussioner om lumen etc. Det tas inte längre i denna tråd tack. //Mod

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ok, nu håller jag med rubriken, åkte till Biltema för att köpa en bilbarnstol alltså en sån där enkel puff som mellanstora barn har.
Det finns inte i Biltemas sortiment visar det sig.. till cykel har de barnstol men inte till bil. Känns som de tappat focus på "BIL" rätt mycket.
Webbsida om bilbarnstolar, köpguide, produkter för barns säkerhet i bilen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T TypRätt skrev:
Ok, nu håller jag med rubriken, åkte till Biltema för att köpa en bilbarnstol alltså en sån där enkel puff som mellanstora barn har.
Det finns inte i Biltemas sortiment visar det sig.. till cykel har de barnstol men inte till bil. Känns som de tappat focus på "BIL" rätt mycket.
[bild]
Bildelar har de börjat smusla ut ur sortimentet allt efter som. Men att sluta med bilbarnstolar. Du har en bredare kundkrets när du säljer barnstolar. om man jämför med bromsar.
Undra när de byter namn? Alltema är väl passande.. eller inge bil tema

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.