167 771 läst · 860 svar
168k läst
860 svar
Lägg ner Biltema
Japp lever längre, det är bra!R RoAd skrev:
Men mänskligheten lider av allt möjligt.
Astma, allergier, eksem, psykisk ohälsa, adhd, add, damp, diabetes, fibromyalgi, cancer, utbrändhet, autism, tourette mfl.
Forskning bekräftar ständigt det faktum att de flesta sjukdomar som drabbar människor i västvärlden idag framförallt orsakas av hur vi lever, vad vi äter och vad vi möts av i vår miljö. Många forskargrupper som arbetar inom området epidemiologi publicerar ständigt rapporter om kopplingen mellan olika livsstilsfaktorer och risk för sjukdom.
En nyligen utkommen amerikansk studie (1) visade att en ohälsosam kost är en av de främsta orsakerna till dålig hälsa och står för upp till 45% av alla dödsfall i hjärt- och kärlsjukdom samt metabola sjukdomar som typ 2-diabetes.
Livet är fantastisk!
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Ändå lever man mycket längre....wildeside skrev:Japp lever längre, det är bra!
Men mänskligheten lider av allt möjligt.
Astma, allergier, eksem, psykisk ohälsa, adhd, add, damp, diabetes, fibromyalgi, cancer, utbrändhet, autism, tourette mfl.
Forskning bekräftar ständigt det faktum att de flesta sjukdomar som drabbar människor i västvärlden idag framförallt orsakas av hur vi lever, vad vi äter och vad vi möts av i vår miljö. Många forskargrupper som arbetar inom området epidemiologi publicerar ständigt rapporter om kopplingen mellan olika livsstilsfaktorer och risk för sjukdom.
En nyligen utkommen amerikansk studie (1) visade att en ohälsosam kost är en av de främsta orsakerna till dålig hälsa och står för upp till 45% av alla dödsfall i hjärt- och kärlsjukdom samt metabola sjukdomar som typ 2-diabetes.
Livet är fantastisk!
Än man gjorde förr. Samtidigt som läkarna berättar hur illa vårat sett att leva är så var troligtvis svält och enformig kost inte så mycket bättre.
Fast hur värdigt lever man i slutet? Många gamla går ju tillbaka till barnstadiet och har ingen chans att klara sig själva... Jag dör hellre tidigare än att behöva bli matad, bajsa i blöja osv.Bananskalare skrev:
Det är förstås din rättighet. Så nästa gång du är på biltema och handlar en korv så har du med dig lite sedlar och/eller mynt som du kan slicka på efter du betalat med kort.RoTe skrev:
Det där med att bajsa på sig kan ju förstås ske efter det
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Äta Biltemas korv? Det var det sjukaste jag hört idag.R RoAd skrev:
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
· Bromma
· 2 550 inlägg
Düsseldorff
Byggnadsvårdare
- Bromma
- 2 550 inlägg
Skulle aldrig få för mig att äta korv där heller. Men visst, det är säkert inget fel på den. Det är nog Biltemas renommé som smittar.D Dilato skrev:
Med tanke på hur många som inte ens kan tänka sig att köpa en BILlig BILtema-körv för 5kr, så kanske det inte är så förvånande om ännu färre kan tänka sig att köpa en barnstol på Biltema.Düsseldorff skrev:
Allvetare
· Tullinge
· 6 034 inlägg
Det är smartare med barnstolen. Börjar indoktrineringen redan tidigt.O skrev:
Jag har lyckats få lillkillen att vilja jobba på biltema när han är stor.
(förvisso är han bara 5 men.... mån måste börja tidigt. han kanske kan få börja praoa lite tidigare 😋😀😋
Alltså, hur mår Biltema nu? Jag tycker sortimentet är mer och mer utarmat för varje gång jag är där, mer och mer produkter försvinner ur hyllorna. Nästan hela MC-sortimentet (inklusive deras riktigt bra jacka, någon som vet om någon annan säljer den?), båtbeslag, batterier, till och med motoroljor (jag brukar använda 5W-30 halvsyntet, den finns inte längre), skruv/mutter som finns i färre dimensioner osv.
Medlem
· Västernorrland
· 10 960 inlägg
Biltema säljer det som säljer. Hyllvärmare ger inga inkomster.