Bananskalare Bananskalare skrev:
Bildelar har de börjat smusla ut ur sortimentet allt efter som. Men att sluta med bilbarnstolar. Du har en bredare kundkrets när du säljer barnstolar. om man jämför med bromsar.
Undra när de byter namn? Alltema är väl passande.. eller inge bil tema
Billig korv med bröd har de fortfarande i alla fall. Alltid något 😆
 
T TypRätt skrev:
Billig korv med bröd har de fortfarande i alla fall. Alltid något 😆
Inte där jag handlar. Så jag brukar köpa en förpackning på ica och upp utanför. bara för att protestera. Hittils har resultatet blivit magknip och hål i plånboken. En jag var så arg att jag slängde en halv korv. Det har fortfarande inte blivit någon biltema korv.😋
 
  • Haha
Bästerortarn
  • Laddar…
RoTe
T TypRätt skrev:
Billig korv med bröd har de fortfarande i alla fall. Alltid något 😆
Bara om man betalar med kort, annars får man ingen korv. I vanliga butiken går det bra med kontanter dock?!
 
R
RoTe RoTe skrev:
Bara om man betalar med kort, annars får man ingen korv. I vanliga butiken går det bra med kontanter dock?!
Antagligen vill de inte hantera smutsiga kontanter ihop med livsmedel.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
R RoAd skrev:
Antagligen vill de inte hantera smutsiga kontanter ihop med livsmedel.
Så man tar hellre kortavgift vid köp av en korv för 5kr...
 
wildeside
Brukar gå bra att betala i vanliga kassan om man inte har pengar på kortet eller tom saknar kort.
Har sett det några gånger och även praktiserat det en gång när jag blev avkastad på Biltema när sambon skulle slösa pengar från mitt konto😀.
 
R
RoTe RoTe skrev:
Så man tar hellre kortavgift vid köp av en korv för 5kr...
Än att matförgifta sina kunder? Ja, det verkar som om även biltema kan göra rätt ibland :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
R RoAd skrev:
Än att matförgifta sina kunder? Ja, det verkar som om även biltema kan göra rätt ibland :)
Förr var det då inget problem? Men nu för tiden är tamefan allt totalt jävla omöjligt.
 
R
RoTe RoTe skrev:
Förr var det då inget problem? Men nu för tiden är tamefan allt totalt jävla omöjligt.
Allt var bättre förr? Jag är glad om de som hanterar min mat är rena om händerna.

Fast nu skulle jag ju aldrig ens överväga att äta någonting på biltema så jag skiter faktiskt i vilket.
 
RoTe
R RoAd skrev:
Allt var bättre förr? Jag är rätt glad att de som hanterar min mat är rena om händerna.
Men lägg ner, du är bara pinsam
 
R
RoTe RoTe skrev:
Men lägg ner, du är bara pinsam
På vilket vis är jag pinsam? Kontanter är bevisat mycket smutsiga så att de som ska servera mat också ska hantera dem är ohygieniskt. Inte svårare än så.
 
RoTe
R RoAd skrev:
På vilket vis är jag pinsam? Kontanter är bevisat mycket smutsiga så att de som ska servera mat också ska hantera dem är ohygieniskt. Inte svårare än så.
För det första så ska man inte behöva ta med bara händer på en jävla varmkorv. För det andra finns det plasthandskar man kan använda om man inte har möjligheten att hålla händerna sanitära. Du klarade inte av att lista ut detta själv??
 
R
RoTe RoTe skrev:
För det första så ska man inte behöva ta med bara händer på en jävla varmkorv. För det andra finns det plasthandskar man kan använda om man inte har möjligheten att hålla händerna sanitära. Du klarade inte av att lista ut detta själv??
Så personalen ska ta dina mynt/sedlar och sedan ta på handskar för att ge dig korven? Kommer gå åt rätt många handskar och extra tid.

Jag hade gjort samma val och slopat kontanterna (eller kanske korven).

Och med det så släpper jag denna diskussionen, du får ta fortsättningen med biltema om du verkligen vill ha en förändring :)
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
RoTe
Visst är det HELT sjukt att någon ens överlevde dåtiden? Vi som växte upp utan plastkort borde alla vara döda sedan länge!
 
  • Gilla
  • Haha
Mats_R och 4 till
  • Laddar…
R
RoTe RoTe skrev:
Visst är det HELT sjukt att någon ens överlevde dåtiden? Vi som växte upp utan plastkort borde alla vara döda sedan länge!
Nej, men av någon anledning så verkar vi leva längre och vara friskare nu än förr.

Oops, I did it again. Men nu ger jag upp på riktigt :)
 
  • Haha
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.